Fråga: någon som bytt till ett större batteri?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av aka_the_barf, 16 okt 2012.

  1. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 903
    Mottagna gillanden:
    710
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
  2. Zisid

    Zisid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2012
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Tog och beställde ett batteri och kopparskydd för 250 kr totalt. Kände att det var värt det för att förhoppningsvis fixa två av One X största problem, batteritid och värme. Ska fixa min WiFi under tiden med. Beställde ifrån 2 Buy A vilket skall vara samma säljare på Ebay som vissa har länkat.

    Återkommer med resultat!
     
  3. slusk

    slusk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Är väl sjukt svårt att byta det väl? :(
     
  4. Zisid

    Zisid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2012
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Eftersom att det är många som har gjort det, och det finns videos på Youtube, så får jag bara ta det lugnt och försiktigt och se till att jag inte skadar något chip eller liknade där inne. :)
     
  5. Zisid

    Zisid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2012
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Det ramlade ner ett roligt paket i brevlådan idag, nu ska vi se om jag vågar fixa detta. ;)
     
  6. Zisid

    Zisid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2012
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Den fungerar!!!
    Det var länge sen jag var så rädd. Allt är så smått, och kontakterna sitter på alla möjliga håll och kanter. Sedan har dom limmat överallt, onödigt mycket. Men tillslut fick jag isär det, och sedan fick jag ihop det med.

    Mitt under processen startade mobilen upp, precis när jag kopplat in det nya batteriet. Men touchen fungerade inte på skärmen. Och kunde inte hitta powerknappen för att stänga av den. Kändes sådär att ha på en mobil när moderkortet är splittat och allt bara hänger. Men den slocknade tillslut. Och jag fortsatte att montera ihop den.
    Sedan så ville den inte starta, och jag blev riktigt rädd. Tänk om jag hade haft sönder den, det skulel varit helt omöjligt att veta vad jag hade förstört. Men jag satte in den i laddaren och lyckades strata därifrån. Sedan kunde jag ta ut laddaren och och det fungerade fint då med. Så nu ligger den och laddar, laddar segt. Mycket längre tid än normalt, men det är ju förväntat. :)
    Ska wipea telefonen och slänga in ICJ och se hur batteritiden blir. Ska bli väldigt kul att se! :D

    EDIT: Efter att ha laddat det fullt och lagt in ICJ 2.8.2 så fick jag ut 2,5h skärmtid. Detta är mycket bra, då jag har laddat ner mycket data, och installerat många appar. Kommer inte ihåg jag brukade få med originalbatteriet när jag installerade en ny ROM. Men känns bättre faktiskt.
    Sedan blir telefon inte alls lika varm. Kunde prata i telefon och ladda samtligt, utan att man brände sig på örat! Blev lite jummen bara. Återkommer imorgon efter att ha genom gått en laddning över natten och normal användning. :)

    EDIT 2: Märker helt klart en stor förbättring! 15 h på batteri, skärm på i 55 min, Spotify i 1 h 20 min. Och har 58 % batteri kvar. Hade haft slut på batteri vid detta laget innan!
     
    Last edited: 5 apr 2013
  7. yxza

    yxza Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Hur går det med batteri tiden?
     
  8. Zisid

    Zisid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2012
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Gick och la mig lite efter 6 i morse, och då hade jag 45 % batteri kvar efter 19 h på batteri. Dock endast en timme skärmtid, men spelat Spotify i en och en halv timme när den var avstängd. En klar förbättring sedan innan!
     
  9. yxza

    yxza Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Var det svårt att byta?
     
  10. Zisid

    Zisid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2012
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Det var inte särskilt lätt, nej. Men om man är lite äventyrlig och känner att man vill testa så rekommenderar jag det starkt. Köp även ett öppningskit som förenklar allt avsevärt.
     
  11. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    var jag som startade denna tråd för längesen, kul att det fungerar att byta batteri. för min egen del fick jag en gratis s3 så jag har gått över till den mörka sidan, vilket liksom i filmerna har sina fördelar :)
    hoppas fler prövar och lyckas eftersom det blev så bra för zisid.
     
  12. yxza

    yxza Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Fungerar telefonen fortfarande? Hur är det med batteri tiden?
     
  13. Zisid

    Zisid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2012
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jajamen, den fungerar lika bra (dåligt) som innan! Mitt exemplar dock har en drain på batteriet oavsett vilken rom eller kernel jag har. Detta fanns redan innan jag bytte, och den blev lindrigare nu, men fortfarande inte bra tyvärr. Kan inte lämna in på service då den är rootad och har nu även gjort ingrepp i den. Men för alla andra med fungerande mobiler kommer det nog att bli kanon!
    Men jag ångrar verkligen inte att jag bytte, den är som sagt mycket mindre dålig nu. ;)
     
  14. mekanismen

    mekanismen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    706
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Plektrum och lite finkänslighet duger alldeles utmärkt!
     
  15. Zisid

    Zisid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2012
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Att köpa öppningskit på Ebay rekommenderas starkt! Kostar inte många kronor och gör hela processen mycket enklare. :)
     
  16. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Satt i mitt HOX+ batteri nu i HOXen, var lite småjobbigt men helt klart nöjd! Bara att ladda till 100% och sen ta bort battery stats och ladda ur en gång?
     
  17. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Bara att ladda upp och börja använda som vanligt. Rensa battery stats behöver du inte göra, det gör ingen nytta.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
    falkinski gillar detta.
  18. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Ni som bytt, var har ni köpt ert batteri, och vad kostar det? Lite sugen på att testa.
     
  19. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

  20. hilmer

    hilmer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Beställde ett one x+ batteri idag. Frågor till er som bytt, har ni bytt ut koppar folien? har läst på xda att en del rekommenderar att göra det. Och i så fall var hittar man en sådan?
    Och såklart fungerar era telefoner fortfarande bra? verkar som en del på xda har fått allvarliga problem med t.ex överhettning. Börjar bli lite nojig hehe