Köpes: Nån "framtidssäker" Xiaomi-lur

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av nza, 14 mar 2017.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. nza

    nza Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    400
    Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Hej alla!

    Har varit medlem på Swedroid i x antal år nu, men har varit inaktiv ett bra tag nu iom att jag varit iOS-användare under lång tid. Sitter nu med iPhone SE 64GB Guld och börjar tröttna rejält på luren/systemet.

    Har fått upp ögonen för Xiaomi och har läst en hel del om utbudet, därför vill jag se om det finns någon här som vill sälja sin Xiaomi-smartphone för en bra peng?
    OBS att jag inte är helt säker på om jag verkligen vill genomföra OS-bytet, så givetvis måste erbjudandet vara riktigt BRA för att jag ska nappa ;)

    Kraven jag har är minst 3GB RAM, Snapdragon-processor av de senare generationerna, bra batteritid och framförallt bättre kamera både fram och bak jämfört med iPhone SE:n. Förutom det skall den vara fullt funktionell i LTE-banden samt vara i "nyskick".

    Prisbild? Jag vet ej, kör på med vad Ni har att erbjuda så tar vi det därefter :)
     
  2. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Det finns exakt tre Xiaomi-mobiler som har 3GB RAM och är "fullt funktionella i LTE-banden" som du kallar det och de är Redmi 3S, Redmi Note 3 och Redmi Note 4 (och då just de internationella versionerna, finns kinesiska som folk här brukar köpa som inte stödjer alla band). Skulle gissa att ingen av dessa har bättre kamera bak än iPhone SE men jag vet inte hur dålig den kameran är heller.
     
    jnsson gillar detta.
  3. niclasc

    niclasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    1 327
    Mottagna gillanden:
    453
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    iPhone SE 2020 64GB (Jobb)
    Platta:
    iPad 2018 32GB
    Bättre kamera än iPhone SE på en Xiaomi? Det blir svårt. iPhone SE har en riktigt grym kamera.
     
  4. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Inte enligt GSMArena: "The photos taken with the iPhone 6s weren't that impressive, and so are the iPhone SE images. The resolved detail is good, but it's not dramatically better than what the iPhone 5s and 6 offered, and not on par with the current crop of flagships. The post-processing is rather heavy-handed - as noticeable in the sharpening halos and the prominent noise."
     
  5. nza

    nza Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    400
    Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    I stand corrected. Låt mig då revidera gällande LTE-banden - Jag bor i Malmö och vill att min (eventuellt) framtida Xiaomi ska kunna fungera med Telenor där.

    Nja, tycker du? Säger absolut inte SE:ns kamera är varken bu eller bä. Känner bara att någon i paritet med dess kameror hade dugt gott och väl för mig. En nergradering av rang är jag inte så sugen på.
     
  6. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Den enda modellen från Xiaomi som har en riktig bra kamera är Mi 5S dock har den inte fullt LTE-stöd i Sverige.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.