Fråga: Nån mer som har problem med frontkameran?

Diskussion i 'Xperia Z5 - Allmänt' startad av Azurl, 1 maj 2016.

  1. Azurl

    Azurl Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag använder skype dagligen, ofta med kameran på. Frontkameran funkar väldigt dåligt med svag belysning i rummet. bilden blir blåaktig i hörnen när det är lite mörkare i rummet, blockerar jag kameran helt som jag gör på bilden jag bifogade blir bilden helt blå och flimmrig. är kameran defekt eller är detta vanligt på Z5an?
     

    Bifogade filer:

  2. Azurl

    Azurl Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Tänker anta att ni som läst tråden men inte svarat inte har detta problemet, kameran blir som den ska helt svart när ni blockerar den med fingret eller liknande? Jag kommer lämna in den för service, jag ville bara ha det bekräftat att min felar innan jag gör det.
     
  3. zebulonm

    zebulonm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag har knappt använt min frontkamera. Men inte sett några problem
     
  4. Azurl

    Azurl Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    ska lämna in telefonen för reklamation. lämnat in den 3 ggr nu hos tele2 för att fixa detta problemet och det kvarstår. det framgår inte som ett problem om man har den i ett väl belyst rum, det är först när man befinner sig i ett mörkare rum, eller när kameran normalt sätt blir kolsvart pga brist av ljus, då blir den istället ljust flimrig blå. vilket är grovt störande i ett skype samtal på andra sidan.