Nån sorts larm går igång?.. :-/

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av Yurikane, 30 okt 2017.

  1. Yurikane

    Yurikane Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2017
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    4
    Hej!

    Häromdan på Circle K skulle jag visa upp ett boknings-sms (Använder Handcent Next sms) på ett ställe för en hyrbil.
    Helt plötsligt går ett larm i butiken (trodde jag först) men både expediten och jag insåg sen att det var ju i min S7:a??
    Gick inte göra nåt förutom att starta om den sen blev det lugnt. Har sen försökt återskapa ljudet hemma genom att starta Handcent Next sms och ungefär var tionde gång så börjar larmet tjuta igen? Låter som ett billarm nästan och inga av ljuden jag själv lagt till i min mobil låter så?

    Använder Lookout antivirus och det enda jag skulle kunna tänka mig är att det är det som larmar på nåt sätt?... men inget syns uppe i listen heller när det händer? Nån som har några förslag?!
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vad märkligt. Testa kanske ominstallera Handcent och se om det hjälper. Spontant låter det som att något notifikationsljud som är specifikt för appen blivit galet.

    Det bör inte finnas något som låter som ett bilalarm bland Samsungs medföljande notifikationsljud i alla fall, så det bör inte komma därifrån.

    Det vore om Lookout kanske har någon funktion för att skydda SMS, som SMS-appen triggar?
     
  3. Yurikane

    Yurikane Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2017
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    4
    Ja en bra idé kan testa det? Här tom skrivit till Lookout och frågat hur man notifieras om nåt dyker upp men inget svar därifrån ännu? ☺