Neo problem.

Diskussion i 'Xperia neo' startad av Bufflan, 24 aug 2012.

  1. Bufflan

    Bufflan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skriver åt min pappa som har just en neo och börjar allmänt bli tokig på sin telefon. Den vägrar att låta honom ta emot samtal i omgångar, även om han svarar så kan ringsignalen fortsätta och han kan inte prata med den som nu ringde. Den vägrar att visa de senaste sms:en han får och det sista problemet som jag vet om att han har är att han inte kan koppla in den till datorn för att ladda utan mobilen laddar ur istället.

    Några tips ni kan ge honom på hur han kan bli av med detta? Alla problemen dök upp efter att han uppdaterade telefonen till senaste uppdateringen. Han har förresten tre som operatör om ni undrar. :)

    :ehm:
     
  2. repan01

    repan01 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Telia, Hallon
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Hallon
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Sony Xperia X Performance
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Info:
    Används enbart som väckarklocka
    ROM:
    Sony Z2 (WiFi)
    Det där låter absolut inte normalt, normalt så blir jag själv irriterad på folk som säger " reparera mjukvaran", dvs gör en total återställning, men i detta fall så tror jag att man skall börja där.

    Om man skall försöka med något annat innan dess, skulle jag nog rekommendera att börja inaktivera/avinstallera appar, främst då om uppdateringen gjordes utan att återställa mobilen till grundläge. Jag själv har upplevt vissa småproblem då systemet kan vara tungrott med ICS, och har löststörre delen av detta genom att inaktivera sådant som jag inte behöver (som tex jag behöver inte två Officepaket).

    Jag har även läst någonstans att om minneskortet är dåligt/håller på att ge upp, kan man få väldigt underliga fenomen, så det kan vara värt att testa att plocka ur detta och se om telefonen fungerar bättre.

    Det var några små tips från mig, hoppas att andra kan fylla på med mer tips..

    Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
     
  3. Bufflan

    Bufflan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dock tror jag inte att han använder den särskilt mycket med appar, utan mest ringande och sms. Varför han då har en android vet jag inte x)

    Men jag ska ge honom tipsen.