Ni som redan har en atrix

Diskussion i 'Atrix' startad av robbanos, 20 mar 2011.

  1. jonsor

    jonsor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    behöver hjälp! fick min atrix igår från ebay (at&t) men låste lätt upp den med koden jag fick med. men nu är det så att i network settings där man har select network så man ska kunna välja att bara kunna köra på 3g inte går att trycka på, den är "grå" någon som vet om det är för att den har vart låst till at&t eller för att den är från USA? är det något man få bort om man rootar den? lite jobbigt eftersom den kör på vanliga nätet automatiskt nästan hela tiden så internet går ju grymt sakta.. vore kanon om nån ville hjälpa mig med det :)
     
  2. BenPool

    BenPool Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2009
    Inlägg:
    848
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3
    ROM:
    Windows 10 for Phone
    Platta:
    Asus S8.0
    Platta 2:
    Lg Gpad X & Nvidia Shield
    Min är också grå, står på Automatic , men jag har inga problem.... Den kör 3G
     
  3. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    906
    Mottagna gillanden:
    329
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
  4. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    2.3 ifrån Motorola

    Finns på motorola.com!

    Skall slänga in det på min nu. Hoppas att den blåser den rejält och att inte min Gingerblur pajjar något.
     
  5. FlyBob

    FlyBob Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    1 374
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Eller bara via inställningarna - system update :)
     
  6. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    I den franska rom jag har finns svenskt tangentbord som std. Mycket större, snyggare och skönare än scandinavian keyboard!
     
  7. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Inte om man fryst uppdateringskollen i Titanium efter att man kört Gingerblur och inte vill att telefonen skall pajja :P
     
  8. HasseY

    HasseY Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    861
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Den ska tydligen komma till Sverige snart

    enligt mobil.se. Det ser jag fram emot som året julklapp till mig själv;)

    Ni som redan äger en Astrix, får man dockan med skärmen/tangentbord på köpet eller måste man köpa dem separat?

    Hur funkar den när den sitter i dockan, funkar skärmen lika snabb som på luren?
     
  9. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Separat och är dyrare än en netbook så det är ett sådär halvvärt köp..

    Skärmen på dockan har inte stöd för touch.

    Till jul är telefonen 1 år gammal.. kommer finnas betydligt bättre telefoner att köpa.
     
    HasseY gillar detta.
  10. HasseY

    HasseY Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    861
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    VA?o_O:eek:
    Jag tog för givet att det är en touch skärm. Styr man med en mus/styrplatta eller?
    Nej, jag får nog ingen julklapp iår ;)

    Tack för svaret
     
  11. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Är batteritiden lika bra som man tror av batteriets storlek? Defyerna vi har, har otroligt bra batteritid (särskilt tydligt som jag har en SGS att jämföra med).

    Vilken är varianten som de flesta har? "Vanlig" eller Atrix 4G?

    Verkar ju komma en ny Atrix också, och jag kanske väntar på den, har ju inte ens haft min SGS i ett år och är egentligen rätt nöjd med den, bortsett batteritiden som är mycket kort om telefonen används :(

    Om inte Atrixen har betydligt bättre batteritid, så är det kanske så att jag måste ned till 3,7 tum och en Defy eller kanske Desire S (de har väl båda helt ok batteritid och jag har inte hört någon behöva ladda innan dagen är slut, utan oftast varannan dag).
     
  12. FlyBob

    FlyBob Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    1 374
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Atrix 4G (Atrix 2 snarare) har jag inte sett någon här i Sverige än. Inte för att jag sett någon annan än mig och Dirk med vanlig Atrix heller ;)

    Så vanlig atrix har de flesta, helt klart. Den nya har större skärm främst och bättre kamera.

    Batteritiden är 1-dags, måste laddas varje natt för att man skall kunna ha allt igång. Jag kör då med Bluetooth, Wlan, Data och pillar på den hela dagen och jag behöver ladda under natten för att inte ha 5% på morgonen.

    Ska du klara dig mer än en dag - Atrix är inte dit val.
     
  13. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    En dag är väl ok, med den användningen du beskriver. När jag gör dito med min SGS, så är jag på 5 % efter halva dagen.

    Men Atrix 2 är väl den nya modellen? Jag tänkte på denna Atrix 4G: Motorola Atrix 4G - Mobiltelefon - Hitta lgsta pris, omdmen och information När man söker på prisjakt finns det två atrix som ser likadana ut, en "vanlig" och en som heter 4G. Är det kanske något fel med listningen på prisjakt? Finns bara ett fåtal säljare av den där 4G.

    "Pillar på den hela dagen", menar du typ som jag: spela wordfeud så fort inget händer, och leka med (testar olika just nu) gtasks- och dgocs-program med synkning när man inget vettigare har för sig? Min SGS klarar inte en dag med det där. Bluetooth har jag inte på, däremot wifi. Ladda till natten vid mycket pill på telefonen är helt ok. Helst två dagar, men varje natt är ok, så länge det är varje natt vid mycket användning och inte varje natt "om man sparar på allt" som med min.

    Det verkar bli en kompromiss för mig med skärm+processor och batteri. 4 tum känns ju klart bättre än 3,7, men det är möjligt att jag går ned till 3,7 ändå. Få se vad Atrix 2 kan prestera med batteriet IRL.
     
  14. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Har en fråga för er som låst upp bootloadern och kör custom rom+ kernel: Om man låser upp bootloadern och ska lämna in mobilen för reperation, kan jag återgå till original rom och låsa bootloadern igen? Har en diskussion med en inkompetent idiot om just Motorolas bootloader policy
     
  15. knutars

    knutars Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Gav den till damen då jag skaffade GNex, men har i viss mån ångrat mig :cry:
     
  16. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Tänkte försöka hitta mig en Atrix nånstans, begagnad eller ny. Det blir förstås rootning också. Nån som vill dela med sig av fler omdömen? Jag är framförallt intresserad av att höra vad ni INTE gillar med den.

    Vidare undrar jag över några specifika saker, men det kanske redan har besvarats i tråden och jag hinner tyvärr inte läsa alltihop nu, så jag slänger ut några snabba frågor:

    Hur är mobilens högtalare? Kan den prestera bra ljud i appar?

    Hur pålitlig är GPS:en?

    Hur hållbart är batteriet?

    Blir mobilen otäckt varm vid användande? Läste att den har "högt" SAR-värde, och jag har fått hudproblem just pga mobiler som blivit för varma, så man aktar sig noga för sånt nu.
     
  17. knutars

    knutars Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Normalt brukade jag inte klara ens en hel dag utan att ladda om, så jag köpte ett fetare batteri till min. Dock klarar den nuvarande ägaren sig ett par dagar med standardbatteriet, så det beror helt på hur man använder den. Jag gillar inte den slippriga, hala baksidan och som sagt att den inte är kraftfull nog för att driva lapdock med flyt. Annars kan jag inte klaga på något specifikt, speciellt om du nu ska lägga in en annan ROM. GPS fungerar hyggligt men inte lika bra som dagens modeller såklart. Värmen är inte överdrivet hög; jag har varit med om värre.

    Atrix var den första telefon på ett bra tag som känts som något från framtiden, speciellt pga TV-dockan med fjärrkontroll och lapdockan. Dessutom var det den första jag kunde ersätta P2P på min dator med :-) Om jag skulle köpa enbart telefonen idag skulle jag kunna betala 1100-1200 kr och 200-300 för TV-dockan samt lika mycket för lapdockan, alltså max 1800 kr för hela paketet - det är det värt i mina ögon.
     
    Skuggvarg gillar detta.
  18. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Tack, mycket värdefull info! :D

    Således kan jag se att det finns vissa saker jag bör överväga ytterligare vad gäller Atrix: Viss värmeutveckling (dessa jävla hudutslag alltså, jag skojar inte...ett jävla elände är vad det är, så akta er för mobiler som blir väldigt varma) och en GPS som skulle kunna vara bättre jämfört med dagens GPSer.

    Vad tyckte du om ljudnivån på mobilen då, bra högtalare och tillräckligt tryck i volymerna?

    Lapdockan var väl i princip bara en större skärm för det man använder är väl fortfarande själva mobilen? Jag tänkte mig lapdockan som ett bra alternativ att endast surfa på, istället för surfplatta eller bärbar dator. Hur funkar det att använda lapdockan då, rent praktiskt? Blir det väldigt segt?
     
  19. knutars

    knutars Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Värmen från Atrix är inte värre än från de flesta telefoner jag haft och mestadels riktad bakåt, mot handen, inte så mycket mot örat vad jag minns. Med större batteri eller med ett skal kan man nog dämpa värmen lite, men då passar den troligen inte i dockorna.

    Ljudnivån och -kvalitén är normal, dvs i mitt tycke undermålig, precis som på de flesta andra telefoner. Själv har jag tröttnat och köpt en batteridriven Bluetooth-högtalare för att stå ut; den följer med från telefon till telefon. Dessutom har jag en solcellsladdare som orkar driva den hela dagen vid solljus.

    Lapdock är ingen ersättare för en bärbar dator; Atrix är otillräcklig för att driva Lapdock och sig självt simultant. Däremot fungerar den bra som ett komplement till Atrix när du vill ha en större skärm och ett tgb. När du dockar Atrix i Lapdock så startar Webtop OS (inbyggt i Atrix) och där har du i princip bara Firefox, samt lite systemprogram som en utforskare mm. Lapdock har stereohögtalare som ger bättre, men inte så väldigt mycket högre, ljud. Dessutom laddas Atrix batteri medan den sitter dockad. Surfar du i Webtop så får du räkna med att inte ha för många flikar öppna samtidigt. Surfar du i Android så ökar prestanda något men däremot utnyttjas inte skärmens höga upplösning; qHD skalas upp när du växlar till fullskärmsläge, med lite suddighet som följd. En annan finess är att Webtop har ett medialäge där du kan bläddra bland bilder, ljud och video - och inget mer. Detta skall dock inte underskattas. Men som sagt, du ska inte räkna med att kunna ersätta din bärbara dator helt, bara undantagsvis.