Problem: Note 2 vill inte starta, konstig skärm

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av Pentav, 27 jan 2016.

  1. Pentav

    Pentav Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Halloj! Skriver detta åt min mor men har försökt att få ut all vettig information om problemet
    Hon var ute på promenad och lyssnade på radio (troligtvis podcast eller något) och sedan när hon kom in skulle hon stänga av radion men skärmen svarade inte.

    1. Då tog hon ur/satte i batteriet och startade om mobilen där den då fastnade i "Samsung Galaxy Note 2"-skärmen.
    2. Hon tog ur/satte i batteriet och satte den på laddning en timme. Denna gång kom istället massa grå ränder med röda, gröna och blå pixlar upp. (Se bild)
    3. Då tog hon ur batteriet och lät det ligga ett tag tills jag kom hem men jag får samma problem som hon får.
    4. Har försökt banka till den i toppen och botten för att se om någon grafikkontakt var glapp men utan resultat (väldigt vanligt på iphones, knep jag lärde mig när jag jobbade som tekniker.)
    Information jag lyckats få fram (när samma problem ställdes på androidforums:
    • Kan starta mobilen i download-läge och får en riktig skärm (se bild), kan dock inte avbryta ur denna meny.
    • Kan INTE starta mobilen i recovery.
    • Hör INGET ljud när jag försöker starta den normalt.
    • Ingen vattenskadedetektor har utlösts. Inte vid batterikontakten på telefonen, batteriets verkar ha försvunnit samt ingen skada på mobilens andra detektor.
    • Hon har definitivt inte någon customROM på minnet eller liknande.
    Vad kan man göra? Mobilen är troligtvis ca 2 år gammal, köpt på Netonnet. Är det nån idé att skicka in den på service/garanti?
    Hon gillar mobilen och det känns onödigt att köpa ny när de nya är så dyra. Och från jobbet får hon bara iPhone så hon vill ha en riktigt mobil privat.
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    kul att downloadläget fungerar. Det lutar isf åt något mjukvarurelaterat.
    Downloadläget är till för att tanka ned mjukvara i telefonen, så testa att dra ned originalfilerna och installera dem från pc.
     
  3. Droid119

    Droid119 Guest

    Eftersom downloadmode funkar och datorn skulle reagera på det så skulle jag testa att flasha stock rom med odin och se ifall det löser det.
     
  4. berglake

    berglake Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2012
    Inlägg:
    493
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Samma fel med min gamla Note 2.