Avslutad: Note 4 - garanti - Ny - Svart

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av inact_0025, 26 aug 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Hej!
    Lång version
    Vänligen lyssna på låten "Heaven is a place nearby" under tiden ni läser det för att kunna förstå mina ord.
    Min Note 4 och jag har varit bästa vänner ett bra tag. Vi gör allt tillsammans, sover, myser, går på toa ihop, tittar på serier och ibland är den även med när vi har sex (inte jag och telefonen).

    Jag vet dock inte vad som har gått snett i vårt förhållande, om det var något jag sa eller gjorde. Eller kanske det faktum att den hörde mig prata om att jag kommer att köpa en Note 7 när den kommer ut. Den kanske kände sig övergiven, sviken, lämnad. Jag vet inte.

    Men så en dag när jag behövde den som mest och skulle föra över alla bilder och filer den genom åren varit betrodd att lagra hände det mest oförutsägbara. Under tiden jag skulle göra överföringen gav den ifrån sig ett litet sken, som jag tror var ett hånleende. Sedan svartnade den. Först trodde jag sjävklart att allt var ett skämt. Så kan den ju inte gå och göra mot mig, vi är ju bästa vänner. Men vad jag än sa, vad jag än gjorde så hjälpte det inte. Jag tog till och med ut pennan och masserade den, la den bredvid mig i sängen och sjöng Hotline Bling med Drake. Jag visste verkligen inte vad jag skulle ta mig till. Det sved verkligen till att känna mig överlämnad. En dag kom jag på vad som kan vara lösningen.

    Jag hade den med mig överallt. Jag tog den med mig på toaletten, jag tittade på serier och la den bredvid mig. Jag åt mat och smulade lite över den ifall den var hungrig. Jag till och med pratade i den och med den, trots att människor runt om mig pekade och sa "Han är ju störd". Jag gjorde allt för att återfå min saknade vän men ingenting hjälpte. Den 17 augusti hade mina vänner en "intervention". Den är död. Din Note 4 är död och du måste förstå det. Det tog en stund att smälta allt (informationen alltså, inte telefonen). Sen brast det för mig. Jag grät och grät. Alla förlorade minnen. Alla bilder ifrån min semester. Alla samtal vi haft. Alla dumheter jag och min älskade Note gjorde. Men det var skönt.

    Det var skönt att äntligen gråta ut och jag kände en viss lättnad. Samma kväll hölls en minnescermoni och jag spelade upp "Heaven is a place nearby - Lene Marlin", en låt jag tror att den hade tyckt om. Jag gav den en sista kram och ett sista samtal låtsades jag ha med den. Det kändes konstigt att inte höra någon på andra sidan luren, men jag är rätt säker på att den hörde mig någonstans därinne.

    Den sista vilan var nu ett faktum. Jag ville dock att han skulle vara med sin familj så han fick återförenas med sin familjemedlem, Note 3 som sedan många år lämnat mig.

    Mitt försäkringsbolag fick höra om historien och blev så klart tagna. De erbjöd mig, självklart mot en kostnad, att ersätta mig med en annan Note 4. Ungefär som att min kärlek till min Note 4 gick att ersätta - Det gör den inte! Så jag måste sälja vidare denna nya Note 4 som jag inte ens har satt på (startat). Det var dock bara den som kom med, det vill säga lådan, laddare etc är inte nya. Värdet går sjävklart inte att sätta, men 3500 kronor känns som en tröst. Garanti till mitten av november. Den är svart. Note 4 bor i mitt hus i Skara men den kan självklart åka med mig till jobbet i Lidköping också om den som vill ta hand om den bor där. Annars kan jag skicka den, välpaketerat och bekvämt för den och självklart rekommenderat så den inte kommer bort.

    Kort version
    Oanvänd Note 4 som jag fick den 23 augusti från mitt försäkringsbolag då min gamla telefon dog. Garanti till mitten av november. 3500 kronor. Kvitto, låda etc medföljer. Finns i Skara/Lidköping. Kan skickas rekommenderat.
    Färg: Svart

    Jag är ägare av myway2fitness.se och finns även på facebook: Romeo Patrick, för er som kanske är oskäkra / inte känner tillit till en inte så aktiv medlem.
     
    FuckVlingo, JASTH, alexkralj och 11 andra gillar detta.
  2. christer50

    christer50 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2014
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    Tele2 Comviq
    Telefon:
    Nexus 6p Samsung note 3 + 4, s7 e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 Comviq
    Telefon:
    Nexus 6p Samsung note 3 + 4, s7 e
    Vilken kanonhistoria. ..och med pappersnäsdukarna kastade runt mig och då jag ibland bland sagorna tror att pånyttfödelse finns...vill jag ju hemsk gärna ta del av den nya Notens historia. ..
    Men men...plånboken delar inte mitt intresse. ..utan påpekar helt krasst att max 3000:- plus frakten kunde jag bjuda. ..så nu väntar jag otåligt på ditt svar..o lyssnar då på " om jag hade pengar "....Hälsningar från en hobbysmålänning...
     
    alexkralj, Louba, R3b0rn och 1 annan gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.