Fråga: Note 5 Dual Sim Sverige

Diskussion i 'Galaxy Note 5 - Allmänt' startad av henkeike, 24 nov 2015.

  1. henkeike

    henkeike Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2014
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej, har suttit och letat i dagar nu, och känner mig inte klokare, nästan fått ångest över hur krångligt det är.

    jag försöker hitta note 5 med dual sim och det finns tre olika vad jag förstår

    N9200, N9208 & N920CD

    de första två vet jag att dom inte har Band 20, men den tredje N920CD säger vissa sidor att den har och andra inte.
    willmyphonework säger att den har men på ebay och andra platser säger dom att den inte har.

    man blir så osäker, varför ska det vara så svårt att få tag i en dual sim tele som funkar i sverige?

    OnePlus 2 och Sony Z5 Premium har båda nästan alla band som sverige har samt dual sim men inte lika snygga.

    Någon som har N920CD och vet ifall den har band 20? varför kan man bara hitta N920CD i 32gb och inte 64?

    Mvh Henrik H
     
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag vill ha en nexus med dual sim men det lär ju aldrig hända :D
     
    jnsson gillar detta.
  3. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Tydligen ska Nexus 6P supporta dual sim hårdvarumässigt men mjukvaran och sim-hållaren supporta inte det. Men hoppet finns att någon knäcker den nöten, likt någon gjorde på Moto X Play som oxå har support för det i hårdvaran.
     
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Yeah well utan dubbel simhållare är det ju skitsamma eg :)
     
  5. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Btw det är inte nexus specifikt som stödjer det utan marshmallow stödjer det rakt av numera
     
  6. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Isf är väl att någon ska låsa upp mjukvaran som är det största hindret. En platsdetalj kan nog vem som helst med en 3D printer fixa [emoji6]
    Nja, rätt i sak. Ja sedan lollipop stöder Android dubbla sim men Google valde att disabla det på Nexus 6P. Men så länge inte hårdvaran stöder det kvittar det om mjukvaran klara av det, jag menar om telefonen inte har en andra sim-korts läsare så kvittar det om Marshmallow stöder dubbla sim.
     
  7. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Enda jag kan tänka mig är att det blir nån form av magicsim-lösning isf och det är ju långt ifrån ett alternativ. Vi får se helt enkelt :)
     
  8. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Vi får se med spänning