Ny Archos 101, vad behövs göras?

Diskussion i 'Archos' startad av puttrik123, 20 feb 2011.

  1. Thewapman

    Thewapman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Bara massor av rykten om HC + en snubbe som håller på att porta till sin 101. Folk snackar om att det inte kommer gå pga ej dual-core, bara 256mb, ej googlecertifierad osv, men eftersom google har gått ut och sagt att de inte har ngra krav (som jag förtstått det) så ska inte google vara bromskloss. Frågan är om Archos lyckas få det att flyta på bra på maskinerna.
    Jag ser även problem med skärmupplösningen på 70 och därunder, men 70 kan kanske få, men sen blir det knapert för gen 8 tabletsen tror jag. Störst chans av alla är iaf att 101 får custom (kolla här)
     
  2. puttrik123

    puttrik123 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag kör advanced task killer, men vad jag också tror är problemet är swipepad. jag älskar det och det fungerar fint med det suger kanske för hårt på det lilla ramminnet?

    har uppdaterat dolphin och upplever inte alls samma problem:) däremot kvarstår problemet med angry birds. fungerar felfritt men när den slocknar när spelet är igång blir den oanvändbar. måste starta om. förutom det rullar den felfritt. vad kan jag göra åt detta förrutom inte låta den slockna under spelandet?
     
  3. sebastian

    sebastian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    5x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    5x
    Platta:
    Nexus 7
    ROM:
    Lenovo tab 2
    Ja det är alltid massa rykten, men då betyder det ofärd att folk jobbar på det. Visar det sig att det är hårdvarumässig beroende så är det bara att glömma. Jag får bevaka tråden du länkade till och se hur det går.
    Tack som fän!

    Sent from my A101IT using Tapatalk
     
  4. ma70

    ma70 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag tycker min archos e slö som bara den ,dålig respons när man surfar och stannar upp när man söker på google,tappar wifi hela tiden , vilket jag inte upplevde när jag precis hade fått den....vad gör man ,är det några speciella inställningar som skall till???:neutral:
     
  5. ma70

    ma70 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Angående wifi efter at jag gjorde en total återställning av min platta så tappar den inte wifi connection
    Och den blev 3 gånger så snabb
    Plattan var 1 månad gammal när jag gjorde detta och nu e den lika snabb som min dv6:a
    Underbart
     
  6. nixxz

    nixxz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    1 573
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    har några funderingar hoppas ni kan besvara dom.
    Har en Archos 101.

    1. Går det att använda 3g dongel? om ja, vad behövs?
    2. Varför kan jag inte hitta swiftkey på market?
    3. Finns det någon ROM som det är värt att byta till?
     
  7. Tornankan

    Tornankan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    1. Har du mobil med blåtand kör via den. Det blev både billigare och lättare för mig.
    Har en Nokia5800 och den delar med sig både gps och 3g.