Ny Kernel, 2.6.29

Diskussion i 'U8220' startad av twisted1, 19 sept 2010.

  1. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Någon mer som kört in den nya Kerneln som har stöd för SWAP?

    Kan bara rekommendera er att göra det, min telefon är enormt mycket snabbare och jag kan ha mängder med apps igång samtidigt utan att få dåligt med minne. Och ändå har jag bara 32mb swap.

    I princip alla små störande lagg är borta nu, som tex. att widgetarna måste laddas om när man avslutar en app och går tillbaks till hemskärmen. Allt går mycket snabbare helt enkelt, rekommenderas :)
     
  2. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Vilken rom kör du?
     
  3. 1an

    1an Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag kör android 2.2 med swap, a2sd och JIT och har aldrig varit så nöjd som jag är med telefonen nu.

    Var mest nyfiken på att testa 2.2 men när det sedan fungerade så bra som det gör finner jag ingen anledning till att gå tillbaks till 2.1/1.5.

    Dock fungerar ju inte alla funktioner i android 2.2, t.ex. kamera och videouppspelning. Däremot tror jag problemet med att sms inte kommer fram är helt borta i 2.2. jag har kört 2.2 i någon vecka nu och kommer troligtvis aldrig nedgradera till 2.1 igen.
     
  4. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Jag kör FLB 1.5(2.1), det var bara att flasha nya kerneln i recovery. Och jag hade som tur var en swap partion på mitt SD redan. Annars måste man formatera SD kortet och göra en swap.

    Prestandaskillnaden med swap är helt enorm, kör man en app och trycker home så hoppar det direkt till homescreen ingen fördröjning som det var ibland innan osv.
     
  5. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Det funkar såpass alltså, jag tror dock att jag avvaktar liiite till tills kamera osv funkar också. Är mycket nöjd med extra prestandan som swap gav.

    Vilket storlek kör du på swap och kör du via a2sd eller swapper?

    En annan effekt av swap är att jag inte haft knappt nån FC sedan jag körde in det, tidigare FC's har ju sannolikt berott på minnesbrist.

    En annan fundering, har du eller någon annan en x10 mini/pro eller erfarenhet av en sådan? Tjejen har köpt en(pro) och jag måste säga att den har en av dom sämsta skärmar jag har sett på en modern telefon, väldigt platta färger och ser allmänt grådaskig ut bara. Hon är nöjd men hon bryr sig inte så mycket, bara det funkar. Men undra nästan om det var nåt fel på den, fast allt såg helt ok ut, inga tecken på defekt panel, bara tecken på dålig panel med kass färgåtergivning.

    Eller är det u8220 som har bra skärm för sin lilla prislapp?
     
  6. 1an

    1an Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ja, jag är verkligen nöjd med 2.2. Men som du säger kanske det också beror på att det nu är möjligt med swap. Jag kör med en swap-fil som jag skapade med swapper, 32 Mb! skulle kanske bli ännu bättre om man tog 64 Mb?

    vilken storlek har du?

    Den enda gången jag får force close är precis när en installation från market är klar, men det är en känd bugg i 2.2. Annars tror jag nog aldrig det har hänt. När man körde med 3:s 1.5 så kändes det som man fick FC flera gånger om dagen.

    Har bara provat x10 mini en gång och den stora skillnad för mig var just skärmen, tror dock inte att jag tänkte på att det var dålig färgåtergivning men däremot var den väldigt liten och inte alls så skarp som våran är.
     
  7. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    2.2 lär vara snabbare än 2.1 oavsett, på dom flesta andra lurar verkar ju 2.2 ge i princip dubbla prestandan. Jag kör 32mb swap partion, men med swapper så kör man en swapfil som jag fattat det. Man behöver ingen swap-partion alltså, om jag fattat rätt? :)

    64mb borde ju rimligtvis vara ännu bättre, testa!

    Orkar luren med flash utan att det blir laggigt? Funkar flash-spel osv?

    Är sjukt sugen på att testa 2.2 men jag försöker hålla mig lite till då det funkar så bra som det gör nu. Man skulle nog gråta om man gick tillbaks till tres 1.5 nu :)

    Jag satt med x10 minin och jämförde och det var ingen vacker syn, väldigt platt och färgerna såg inte alls levande ut. Ville inte starta en tråd i x10 delen om det då det blir ett sånt jävla liv, tjejen e nöjd bara luren funkar, hon visste inte ens att hon köpt en android typ :)
     
  8. dude

    dude Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    när jag lägger in kerneln på telefonen så står det att den inte kan hitta filen!!! kan man få hjälp???
     
  9. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Jag la bara in zipfilen på sdkortet, sen flashade jag via recovery.

    Vart får du felmeddelandet?
     
  10. dude

    dude Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    när jag lägger in filen på sd kortet och ska uppgradera kommer det ett felmeddelande
     
  11. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Du kanske har en korrupt zip fil? Prova att ladda ner den igen, jag kommer inte ihåg vart jag laddade ner från nu men jag har kvar filen på datorn (2.6.29-flb.zip)

    Jag flashade via clockworkmod recovery som vanligt bara, gick väldigt smidigt och snabbt.
     
  12. dude

    dude Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    gör det nåt om mappen hamnar på winrare
     
  13. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Vilken mapp menar du? Du ska inte packa upp zip filen, bara lägg in den i rooten på SD kortet.

    Starta luren i recovery(menu+röd knapp+power)

    Sen väljer du install zip from sdcard -> choose zip from sdcard -> och välj zip filen, dvs. 2.6.29-flb.zip
     
  14. dude

    dude Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    det där står inte?
     
  15. dude

    dude Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    hur står är mappen som du la in på sd kortet?
     
  16. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    zipfilen är 2499kb stor, 2,5MB alltså. Om du tror att det är nåt fel på din zipfil eller om du har fel fil så PM'a mig din mail så skickar jag filen som funkade för mig.

    Vilken ROM har du på telefonen? Du kanske har amon RA recovery installerat istället för clockworkmod?

    Installera isåfall clockworkmod istället, det gör du genom att starta ROM Manager som finns bland dina apps om du har en FLB ROM, och välj Installera clockwordmod recovery. Annars kan du ladda ner ROM Manger gratis från market.