Nyligen lanserad app Smikr

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Epmats, 13 aug 2016.

Taggar:
  1. Epmats

    Epmats Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    2
    Hej!

    Jag och min sambo har precis lanserat våran första app som vi har gjort tillsammans.

    Idén bakom den är att man ska kunna hitta personer som man har sett eller träffat på ett evenemang men ej bytt nummer med. Med Smikr så kan man bl.a. tagga sig på diverse evenemang såsom klubbar eller konserter, söka på andras taggar och lägga upp eventmeddelanden som beskriver en händelse som andra kan söka på t.ex. jag söker personen som jag dansade med till Steve Aokis låt ILYSM.

    Tanken är att den ska fungera i flera olika scenarion kan vara allt ifrån jobbrelaterat (större konferenser) och mässor till konserter och klubbande. En av funktionerna i appen är att man måste vara inom 50 m av eventet för att kunna tagga sig på det.

    Den är fullt fungerande i dagsläget men kommer att finslipas vart efter.

    Appen på google play

    Testa gärna att ladda ner och se hur det ser ut.
    Tar gärna emot förslag på ändringar eller förslag på nya funktioner.

    [​IMG]
    Startsidan när man har loggat in.
     
    indika och iterva gillar detta.
  2. Zino

    Zino Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2015
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    8
    Ser fint ut. Har lite synpunkter på storleken och placeringen av vissa element. De tre tabbikonerna ska vara mycket närmre botten av tabben och kan helst vara lite mindre. S-loggan på appens namn uppe i det vänstra hörnet ser inte bra ut. Byt ut det mot ett plain-text Smikr eller minska storleken på S:et. Minska sedan storleken på kugghjulet och/eller välj en annan ikon för den, testa overflow-menu (tre prickar).
     
    riper gillar detta.