Fråga: Överföra SMS från Galaxy S2 till S7 men UTAN att radera utan att bara lägga till de andra?

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Fredrik.J, 14 nov 2017.

  1. Fredrik.J

    Fredrik.J Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2015
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S3
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S2
    Hej, har en gammal S2 och S3 där jag under aug - nov använde S2:an då S3:an en dag plötsligt flippade men använde även S2 an under några få år före S3:an så det är många SMS. Har nu skaffat en S7 och det är således en hel del SMS (ev även några MMS) på S2:an som jag velat ha över till S7:an.

    Alla SMS jag hade på S3:an överfördes galant med det interna Smart Switch på S7:an men detta funkar ju ej med S2:an då ju inte smart Switch stöder pre 4.3 och denna har 4.1 och går inte att uppdatera högre.

    Efter flippet av S3 så använde jag S2 under några få månader men det var en hektisk tid med en del nya kontakter jag inte hade förr och viktig info från tex hyresvärden efter flytt och vet inte allt så det är SMS och kontakter jag måste ha kvar och då förstås i min nya S7 så allt fortsätter komma dit.

    Jag behöver alltså få över alla SMS i S2:an till S7:an men UTAN att de SMS som redan finns där efter S3:an raderas eller dylikt utan jag vill bara att de SMS som finns i S2:an läggs till de som finns i S7:an och förstås helst i datum/kronologisk ordning så de stämmer tidsmässigt när man scrollar.

    Något tips?



    Allt ifrån någon säker, godkänd, legitim ej cloud app eller dylik till att om jag så måste klippa och klistra varje SMS och MMS manuellt var för sig eller nåt och tar en månad att göra är skit vilket bara det blir som tänkt.

    Kies (Smart Switch funkar inte till S2) uppfattar jag inte fungerar så som jag tänkt och så som jag vill ha det överfört? Vågar inte heller testa och leka med risk för att något skiter sig för vid test av backup av SMS i Kies från S2 så visar den inte några SMS att backa upp så det vill jag nog inte pilla mer med, kan dock se alla SMS i mobilen så de finns ju där.

    /Fredrik
     
  2. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Jag har använt appen sms backup and restore tidigare. Vill minnas det fanns ett alternativ där att slå ihop säkerhetskopian med de sms som redan finns på telefonen om kontakterna heter samma sak.
     
  3. Fredrik.J

    Fredrik.J Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2015
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S3
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S2
    Tack, jäkligt bra om så är fallet får kollas upp.

    Lägger den även till SMS som inte har ev kontakter och även skapar dessa kontakter? Eller det är kanske för mycket att begära..
     
  4. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 331
    Mottagna gillanden:
    17 805
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Den lägger inte till kontakter, dem läggs under telefonnummer som smset skickats från
     
  5. Fredrik.J

    Fredrik.J Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2015
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S3
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S2
    Nej givetvis så.