Fråga: Överhettning Xperia Z3+ ??

Diskussion i 'Xperia Z3+' startad av Rossow, 20 jul 2015.

  1. Droid119

    Droid119 Guest

    6P har så vitt jag vet, sen senare version utav Snapdragon 810 (v2.1)
     
  2. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Ja. Men den löste inte värmeproblemet helt. Z5 har väl också den? De har alla värmeproblem. Även compact. Tjejen har tyvärr den. Jag lurade på henne den innan min visade sin rätta sida.

    Sent from my E6553 using Tapatalk
     
  3. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Jepp. Z5-serien har samma som 6P.

    Sent from my E6553 using Tapatalk
     
  4. Droid119

    Droid119 Guest

    Well, uppenbarligen verkar ju en del faktiskt inte ha problem med Z3+. Och jag har inga problem med exempelvis 6P medans vissa har. Förmodligen något i luren som är fel. Lämna in den och hoppas att den fixas istället?

    Offtopic, OnePlus är inte snabba att ta hand som sina lurar btw. Men önskar dig all lycka med den. :)
     
  5. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Jag var en av de som inte hade några större problem. Det har smugit sig på. Sannolikt inget fel. De kommer aldrig lösa det. Varje fabriksåterställning har det känns bra. Sen blivit värre och värre. Varje gång. Sen är allt relativt. Men den är oanvändbar.

    Alltså. Z3+ blir varm för alla. Men vissa använder ju knappt sina. De kan inte fixa den så den blir bra nog. Då måste de sätta in mer heatpipes. Lycka till. ;)
    Sen strular som sagt Bluetooth. Det skrivs ju massor om att var och varannan Z5 gör också. Min tjejs Bluetooth strular som fan med Z5c, och den blir varm. Polarens Z3+ funkar knappt Bluetooth alls. Och varm. Plus att min funkar skit med Android Auto i nya bilen.

    Men nu när Oneplus 3 finns, specen krossar allt utom HTC 10 som håller jämna steg förutom minnet, och den har dual sim. Den är unibody i aluminium. Då vill jag inte ens ha något annat. :)

    Struntar i hur långsamma Oneplus är om man behöver skicka in telefonen. Köper en ny och säljer den inskickade när den kommer tillbaka, om jag skulle behöva skicka in. :)

    Sent from my E6553 using Tapatalk
     
  6. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Och snapdragon 810 är ju konstaterad att vara en problemCPU. Även de nya. Så. Njaaaaaaa.

    Sent from my E6553 using Tapatalk
     
  7. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Sen kraschar appar rätt ofta. Speciellt efter uppdateringen som innehöll Android 6. Gjort ända sedan jag blåste telefonen efter uppdateringen.

    Sent from my E6553 using Tapatalk
     
  8. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Har jobbat med över 50st Xperia Z3+, en del hade problemet men inte alls alla. Synd att du haft problem, men lycka till med OnePlus! Jag anser inte själv att OnePlus är sega när man väl skickar in telefonen, men jag kanske definerar segt annorlunda :P
     
  9. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Det är inte bara värmen jag har problem med. Bluetooth funkar ju skit. Hackar och har sig. Det gör det även på tjejens Z5c. Och på min Z3c, och även på göra kollegors. Sony verkar ha stora problem med Bluetooth generellt.

    Ska bli skönt att slippa skiten på måndag när min OP3 kommer. Och blir underbart med dual sim så jag slipper jobbtelen även om den är gratis inkl data.

    Bryr mig inte så mycket om Oneplus är sega med reparation osv. Köper en ny innan jag skickar in, om det nu behövs nån gång. [emoji14]

    Sent from my E6553 using Tapatalk
     
  10. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    Ett tips till alla dina kollegor och andra som har problem med bluetooth, backa telefonen till 5.1.1 och få stabil bluetooth, svalare telefon, bättre batteritid osv. Sony/Google har inte lyckats alls med 6.0, så fullt av buggar att telefonen blir nästan oanvändbar. Inte bara Sonys telefoner som fått diverse problem, många andra tillverkare har också problem. T.om Google själva.
     
    Honda gillar detta.
  11. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Wow. Behöva backa tillbaka till mycket sämre gamla och osäkrare Android 5? Aldrig. Och för att göra det måste man roota. Vilket inte alla vill. Har inga större problem med Z3c, förutom Bluetooth. Så värmeproblemen har knappast med Android 6 att göra. Det var ju faktiskt ännu värre i Android 5.
    Lustigt att tex Samsung eller Oneplus inte har några problem med Android 6. Däremot har de flesta med snapdragon 810 problem med värme (även de S7 som har den skitprocessorn). Z3+ mer än andra pga dålig heatpipeing.

    Och som sagt. Värmeproblemet har ju mycket värre innan med Android 5, innan Sony skickade ut sin uppdatering med Android 6 och det blev bättre... Även om det är riktigt illa.

    Men det är ju bra om vissa Z3+ är bättre än andra. Då kanske jag får en bättre när jag skickar tillbaka den här skiten. Och så får jag kanske lite mer pengar när jag säljer skiten. ;)

    Men Android 6 kanske har andra buggar. Inget jag märkt av. Tur att Android N kommer till Oneplus om några månader då. ;)

    För den delen så strulade Bluetooth rätt bra med Android 5 också. Och det strular inte med Android 6 i andra telefoner än Sony som jag testat...

    Sent from my E6553 using Tapatalk
     
  12. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Gällande BT är det två problem. Dels hackande ljud. Även en meter ifrån. Men även att telefonen tappar enheter titt som tätt.

    Jag förstår dock delvis att Sony har problem. De säljer knappt några smartphones. Inte lätt att hålla kvalitén uppe för en majoritet av lurarna då. Trist! Gillar Sony i övrigt. Men mobilerna har jag noll förtroende för nu.

    En annan sak som är lustigt. Jag har stöd för Android auto i nya bilen. I kompatibilitetslistan har Sony några funktioner som inte stöds. Men som alla andra stora tillverkare stödjer. Helt otroligt.

    Sent from my E6553 using Tapatalk
     
  13. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    Bluetooth problemet är direkt kopplat till 6.0 de jobbar tydligen på det och över 1500 andra problem. Har själv en z3c. Roota behöver du inte, det går att flasha in firmwaren i alla fall vad jag förstått, själv uppdaterar jag inte min z3c. Nexus 6p fick en del problem med ohörbarhet vid samtal för vissa som uppdaterade till 6.0. Min nexus5 och htc m8s tappade nästan halva sina batteritiden med 6.0.
    Exakt vad är det som är så mycket säkrare med 6.0 jämfört med 5.1.1?
    Vad kommer du att göra så fort tillverkaren slutar uppdatera din telefon? Slänga den eftersom den är obrukbar? Att telefonerna är obrukbara om du inte har nyaste nya mjukvaran är exakt vad alla tillverkare vill få oss att tro då de hoppas att du köper ny omedelbart. Nåt jag inte kommer att göra är att slänga in panandroid eller nåt annat icke officiellt då det är större risk att det finns bakdörrar i dessa jämfört med officiell mjukvara trots att denna är lite äldre

    PS, tipset med backa tänkte jag främst för z3c. En kollega uppdaterade till 6.0 och fick en varmare telefon än innan.
     
  14. tobswe

    tobswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 III
    ROM:
    Original
    Jag har själv en Z3+ och har enbart haft problem med värmen när jag använt den processorkrävande realtidsaugmenterande appen AR-mask till kameran, i övrigt aldrig några problem!
    Jag tror att många problem kommer sig av att de flesta är för lata att göra en fabrikståterställning efter en uppdatering.
    Även om det kan vara jobbigt, gör en fabrikståterställning efter varje uppdatering så ska ni se att telefonen blir som ny!
     
  15. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Du kan gå tillbaka till android 5.0 eller 4.4.x om du så vill utan root eller något. Helt officiellt bara genom att flasha en .ftf fil som är firmware du vill flasha. :)

    Skicka gärna PM om du undrar över mer.
     
  16. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Sure. Men vem vill köra så gammal skit?

    Skillnad nu med OP3. 10 gånger så snabb och sval hela tiden. Och perfekt Bluetooth. :D Laddar fullt på 1 h. Bättre kamera och inte minst snabbare. En helt ny värld. Men så spöar den ju skiten ur Z5 premium också... Trevlig helg!

    Sent from my Oneplus 3
     
  17. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Tyvärr är det inte mycket man kan göra. :(

    Jag håller med dig och hoppas på en stor förbättring. Var rädd om din OP3, fin mobil det! :)

    Trevlig helg du med!
     
    difference gillar detta.
  18. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Här passar de bra. Stör ingen. ;)

    [​IMG]

    Sent from my Oneplus 3
     
  19. Herr_Berg

    Herr_Berg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Min Z3+ är ett riktigt måndagsexemplar. Trots frabriksåterställning och uppstart i felsäkert läge så blir telefonen överhettad av kameran. Idag trodde jag att jag skulle ta en bild på en av ungarna men det ville inte min Sony, överhettningsvarning 5 sekunder efter att jag startat appen, klickade bort varningen för att kunna ta en bild men då blev skärmen svart och hela skiten låste sig. Bluetooth är ju ett kapitel för sig, skulle prata i mina bluetoothhörlurar innan och var tvungen att hålla upp telefonen bredvid huvudet för att det inte skulle låta konstigt och hacka.
     
  20. astrob0y

    astrob0y Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2012
    Inlägg:
    349
    Mottagna gillanden:
    261

    MINA ENHETER

    ROM:
    Stockholm
    Försökte spela pokemon med senaste M-uppdateringen.
    Problemet med värmen gör att batteriet håller sämre än en s5:a samtidigt som skärmens belysning sänks till en nivå så att en knappt kan se vad som händer på skärmen.

    Annars, riktigt bra mobil som håller måttet så länge en inte spelar eller filmar i 4k under längre tid....