Fråga: Ojämnt tryck på hemknappen?

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av skraksofia, 6 feb 2017.

  1. skraksofia

    skraksofia Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Köpte en Galaxy 7S i fredags, är mycket nöjd men..... Hemknappen fungerar lite konstigt, om jag råkar trycka ute i kanten, behöver knappen ett hårdare tryck för att kommandot skall exekveras än om jag trycker mitt på knappen, ingen större extrakraft men ändå Är det dags för reparation redan eller är det normalt att behöva trycka hårdare når jag trycker i kanten på knappen. Känns surt att lämna in en två dagar gammal telefon.
     
    Last edited: 6 feb 2017
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Hej och välkommen!
    Tyvärr kan jag inte svara på hur knappen ska kännas då jag inte äger, eller ens testat en S7.
    Men har för mig @Rebecka@Rebecka @tontmobil@tontmobil @Fredriks@Fredriks @Finskpinne@Finskpinne är ägare av S7...kanske nån av dom kan ge lite feedback på hur dom upplever hemknappen?
     
    Droid55 gillar detta.
  3. Droid55

    Droid55 Guest

    Inte helt säker på hur du menar. När och hur klickar du ute i kanten?

    Jag har inte märkt av att hemknappen inte skulle reagera på tryck. Testade lite snabbt att trycka i kanten men kan inte återskapa det du beskriver.

    Det enda jag noterat är att den inte läser av mitt fingeravtryck lika korrekt som tidigare telefoner (iPhone, Honor 8) men annars har jag inte haft några problem med hemknappen.
     
    iterva gillar detta.
  4. skraksofia

    skraksofia Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    När jag jobbar snabbt och missar knappen lite så jag råkar tryck ute i kanten så reagerar inte knappen om trycket är för löst. Kan ju bero på att knappen "tiltar" men om jag trycker mitt på knappen "sjunker" hela knappen ner. I-landsproblem jag vet! Men var bara intresserad. Kontaktade Samsung support och dom skrev att fenomenet är normalt. Tack för svaren.
     
  5. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Upplever absolut inte det så, min hemknapp är solid och jämn.

    Jag hade åkt DIREKT tbaka där jag köpt luren, säg vad man vill om samsung men det här med kvalitetskänsla har dom fått till med dagens lurar.. Som jag tolkar det du beskriver med din hemknapp så låter det ju som du beskriver en gammal S2 helt ärligt :P
     
    iterva gillar detta.
  6. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Måste fråga här för blir inte riktigt klok på en grej bara.. Har du en S7 flat eller en S7 Edge?
     
  7. skraksofia

    skraksofia Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Är på stan och var inne i affären. Testade och fick samma fenomen på en annan Samsunglur.(hade inga Galaxy att testa på). Jag har kanske beskrivit oklart. Knappen känns absolut inte konstig utan solid och fast i trycket. Det jag menar med tilta är att trycker jag längst ut på kanten trycks inte hela knappen ner,andra sidan förblir uppe. Som om kontakten under knappen sitter mitt under knappen.Trycker jag längre in på knappen trycks hela knappen ner. Trycker jag löst mitt på reagerar knappen, råkar jag trycka längst ut på kanten behövs mer kraft för att knappen ska reagera. Dock inte mycket mer. Jag trycker normalt ganska löst på knappar. Affären ansåg inte att det var något fel, ska den in till Samsung kommer den väl tillbaka med en felundersökningsavgift.
     
  8. skraksofia

    skraksofia Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    En edge
     
  9. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Själva brytaren är en 5-6mm rund grej som sitter i mitten, knappen är sedan tätad mot vatten, så det är inget konstigt att det blir lite gungbräda av den om man trycker längst ut på kanten. Gummit kommer att mjukas upp med tiden, så jag skulle tro att problemet minskar efterhand. Ju mer du klickar desto bättre. :P
     
  10. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Samma här, missar jag knappen lite och trycker på sidan så så reagerar den inte. Har haft en S7 flat och detta är min andra edge. Upplevde samma sak på alla enheter, tolkar det inte som ett fel utan mer en egenskap pga konstruktionen.
    Trycker jag i mitten på knappen reagerar den direkt och varje gång.
     
    iterva gillar detta.
  11. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 175
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    På min edge kan jag trycka precis överallt på knappen (enda ut i kanterna) - den reagerar precis som ska oavsett. Inge märkbar skillnad i tryck/kraft som behövs heller, oavsett vart. Så det varierar nog per exemplar.
     
  12. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Har Edge. Att knappen blir en "gungbräda" är helt normalt, så ska det vara. Min telefon regerar dock även om jag trycker ute i kanterna, men som du säger så trycks in hela knappen ned då.
     
  13. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Har alltid tyckt att knappen inte alltid reagerar första trycket..

    Testat mer nu,trycker ja snabbt med nageln längst åt vänster så är det ofta den inte reagerar.
    På höger sidan verkar den oftare fungera.

    Använder dock extremt sällan knappen så jag har aldrig direkt stört mig
     
  14. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    du måste trycka i mitten av knappen .. inte på kanterna .. det har jag upplevt med minst 3 olika Galaxy S7 Edge modeller. Så ja, det är ojämnt men tror inte du kan reklammera telefonen för sånt "brist", de kommer inte att erkänna det.
     
  15. Fatcamp

    Fatcamp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2014
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    3
    Detta. Jag kände av exakt det du beskriver när min mobil var ny, den var även hård och inte alls kändes bra i början om jag ej tröck i mitten, lite som att den ej passar helt typ eller vad man ska säga. Men detta är inget jag har tänkt på länge med och testade precis nu att trycka och jag har inte felet längre. Utan det är något som fixade för mig med tiden. vet ej hur lång tid det tog men har haft mobilen sen augusti.
     
  16. marr

    marr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nord
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    S9
    Platta:
    M5
    Platta 2:
    Nexus 7
    Stämmer absolut inte på min s7e. Kan trycka var som helst, svarar fint ändå.
     
  17. wosk

    wosk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har haft 2 olika S7 edge. Den ena har detta problemet, den andra inte.

    Så det verkar vara från fall till fall.
     
  18. Deadman666

    Deadman666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Min fru har en S7E o när hon använder den så tycker jag att hemknappen låter mycket. Är det nåt ålderbenäget? Klickljudet menar jag när man låser upp skärmen med hjälp av fingerprint.
     
  19. Pontzy

    Pontzy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X
    Skaffade mig en S7 edge igår faktiskt och upplever exakt samma sak. knappen är väldigt stum och ibland reagerar den inte på knapptryckning om det inte trycks mitt på knappen. lite jobbigt faktiskt. men kanske mjukas upp med tiden.