"ok Google" funkar ej i nova launcher?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Walter88, 13 apr 2018.

  1. Walter88

    Walter88 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2016
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    9
    På min oneplus där jag använde Google now launcher så använder jag flitigt rösten genom att säga "ok Google". Systemspråk svenska. Funkar klockrent senaste 2 åren.

    Min sambo har nova launcher, och där funkar det inte att säga "ok Google" . Får verkligen inte till det.

    Går det inte i nova launcher ?
     
  2. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Jag kör nova och kan säga "ok google" från hemskärmen så startar det.

    Under Rörelser & inmatning och under Röstigenkänning finns en toggle för Ok Google samt inställningar under. Dvs i novainställningarna.
     
  3. Walter88

    Walter88 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2016
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    9
    Intressant
    Intressant! Kör du svenska som språk? Då är det iaf inte Nova som begränsar.

    Märkte nu att "ok Google" ej heller funkar får stock launcher eller Google now launcher. Då måste det vara nån inställning såvida detta överhuvudtaget är tänkt att funka på huawei.

    Letat massor men hittar får inte till det.
    Nån med huawei som lyckas använda "ok Google" på svenska?
     
  4. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Jag kör svenska som språk, fungerade även på min nexus 5x med nova(kör xiaomi a1 nu)

    I google-inställningar-röst och under Språk har jag Primärt Englis(US) Övriga: Svenska(Sverige)

    I Voice Match har jag inte "Säg "Ok Google" när som helst" på utan den är avstängd.

    Vet inte om någon annan inställning som kan göra att det fungerar för mig men inte för dig. Någon sitter säkert inne på svaret annars.
     
    Walter88 gillar detta.
  5. Walter88

    Walter88 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2016
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    9
    Det löste sig när jag ställde in enligt ovan! Tror det var primärt språk engelska som gjorde susen. Tack!!!
     
  6. jed_the_humanoid

    jed_the_humanoid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    122

    MINA ENHETER

    Har ett problem med min Huawei P20 pro. Jag kan väcka mobilen med ok google men inte på något vis få en att kringgå låsskärmen utan att behöva låsa upp manuellt. Är van vid att använda assistant från min Nexus 6P och känner en abstinens komma krypande! Inget av ovan verkar lösa problemet.
    Det känns som att någon här kan sitta inne på en smart lösning :)

    Edit: använder också Nova Prime