Olika funktioner Google Play mellan enheter

Diskussion i 'Google Play' startad av Pzycic, 5 feb 2018.

  1. Pzycic

    Pzycic Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    1 329
    Mottagna gillanden:
    337
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Någon mer än jag som har flera enheter och får olika funktioner i Google Play butiken trots att det är samma versionsnummer? Eller kanske någon som vet varför det kan bli så?

    Jag har följande 3 enheter:
    Galaxy S8+
    Galaxy S7
    Pixel C

    Samtliga har just nu versionsnummer 8.7.10-all [0] [PR] 181799446.

    På S7an har jag andra funktioner än på de andra som exempel inne i uppdateringslistan där det är en liten pil där man direkt se vad som förändrats i uppdateringen. Denna finns inte på de andra enheterna.
    På S8an kan jag sortera bibliotekskatalogen efter köpta appar. På de andra kan jag bara välja att sortera efter senaste eller i bokstavsordning.

    Jag vet att uppdateringar av butiken sker lite då och då, att vissa uppdateringar skickas ut till några enheter i taget. Men det skumma är att några av funktionerna funnits sen flera månader tillbaka på den specifika enheten.

    Ingen akut fråga direkt utan jag är bara nyfiken.
     
  2. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Är egentligen så lätt precis som du säger. Att uppdateringar skickas ut lite "då och då", speciellt när det handlar om en serveruppdatering. Att det skickas ut stegvis, alternativt per region (land).

    Det man kan göra är att se till att man har senaste versionen av Google Play Store och Google Play Services på sina enheter. Det går även ibland att tvinga fram en uppdatering genom att rensa cache för Play Store och/eller Google Play Services.