Fråga: Omdömen ifrån de som fått Oneplus Two?

Diskussion i 'OnePlus 2 - Allmänt' startad av griffin83, 19 aug 2015.

  1. twoamigos

    twoamigos Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Efter ha kört (slängt i marken ) en hel del mobiler kan jag bara hålla med om att denna telefon är vad man ungefär förväntar sig av en telefon med dessa specifikationerna. En arbetshäst som kan behövas tyglas.
    Min stora grej var tänk om telefonen blir en tegelsten efter man har råkat leka för mycket. Japp det blev den, men efter lite googlande och deras support så löste det sig ganska enkelt. Slutsatsen är att det är en bra telefon och en behaglig telefon att äga.
     
  2. griffin83

    griffin83 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2015
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    12
    Det är nog dags att ge mitt omdöme av Oneplus Two efter att ha haft den i drygt två månader. Till att börja med vill jag säga att när jag byter telefon så jämför jag med den förra jag hade (Galaxy S4) så mitt omdöme blir i många fall mot den och inte mot dagens konkurrenter iom att jag inte har använt andra flagskepp från 2015.

    På plussidan:

    -Priset (när den släpptes), 64Gb-modellen för 3799:-.

    -Specsen, Snapdragon 810 och 4Gb LPDDR4 Ram är så bra det blir 2015, kameran på 13mpixlar och OIS får godkänt, att det saknas NFC är ingen jättesak för mig.

    -Byggkvaliteten är ljusår bättre än S4an, metallsidorna och Sandstone bakstycket gör att den ligger bra och tryggt i handen.

    -Batteritiden, jag har läst att folk tycker lite olika om den men för mig har det funkat bra, mycket bättre än på S4an, jag tycker även att den laddar ganska snabbt trots att den saknar snabbladdning.

    Minus:

    -Fingeravtrycksläsaren, den funkar inte speciellt bra för mig, ibland får jag ta om flera gånger och den har även hängt sig några gånger så att jag måste använda koden istället.

    -Prestanda, vissa saker funkar bra, medan t.ex. Instagram är jag missnöjd med, om jag jämför med min systers HTC One M8 (och även ibland en kompis 1+1) så laggar den mindre när man scrollar mellan bilder, och det är en känsla jag kan få även i andra appar t.ex Facebook och Chrome.

    -Vibratorn, den känns otroligt vass, det låter nästan som om den är på väg att gå sönder.

    -Ljudet ur högtalaren, inte en katastrof men jag önskar att det vore något finare ljud.

    Varken bra eller dåligt:

    -Skärmen, 5,5" 1080p LCD, ingen toppskärm idag men den duger helt klart.

    -Kameran, inte den bästa kameran på marknaden men jag tycker ändå att den får jobbet gjort, det är ganska lätt att få en hygglig bild, kamera-appen är dock värdelös tycker jag.

    Sammanfattning:

    -I mina ögon är Onplus Two en hygglig telefon till ett ganska bra pris, skillnaden är bara att när Oneplus One kom var det inte riktigt samma priskonkurrens som tvåan har idag, kollar man på Prisjakt nu i december så ligger LG G4 på ca 4000:- och även telefoner som Galaxy S6 och One M9 är inte så mycket dyrare än 1+2, Huawei P8 är 500:- billigare för att nämna några.
    .

    Så hade jag köpt en telefon kontant idag så hade det troligtvis inte blivit en Oneplus Two.
     
    Last edited: 26 dec 2015
    kupster, fredda2, foxman och 1 annan gillar detta.
  3. lindahl

    lindahl Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    764
    Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    CrDroid 9
    Telefon 2:
    OnePlus 8T
    ROM:
    CrDroid 9
    griffin83 gillar detta.
  4. fredda2

    fredda2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag gillade verkligen ettan, men sålde den eftersom den inte hade LTE band 20 (ingen mottagning i sommarstugan därför). Synd att tvåan inte blev lika bra. Och framför allt att de håller på och fånar sig så mycket med invites etc.
     
  5. mattismarkus

    mattismarkus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2014
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1
    Det skrivs väldigt lite om oneplustwo antingen fungerar dom bra eller så är det få enheter ute?

    Själv så var jag skeptisk i början och sneglade på andra mobiler samung går bort då dom har så dålig mottagning

    Men nu efter nån månad så är jag riktigt nöjd med mobilen den fungerar riktigt bra
    Man får starta om den ibland men så är det ju med allt idag.

    En sak som stör mig fast det är ju android är ju att vid återställning så försvinner allt allt man spelat i spel gjort i appar mm

    Så därför sneglar jag på iphone igen fast då när den kostar 10000 så känns de ju lite väl mkt.

    Återställde min gamla Lumia med w10 och valde att återställa som den var och allt finns kvar enkelt och bra

    Men än så länge så kör jag på Oneplus
    Skaplig batteri tid
    Klart godkända bilder
    Bra skärm
    Bra mottagning
    Suverän laddkontakt vill absolut inte gå tillbaks till den gamla igen

    Klart en prisvärd mobil
     
  6. fredda2

    fredda2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Om du har root så fungerar Titanium Backup väldigt bra för att återställa inställningar och appdata.
    Om du inte har root kan Helium - App Sync and Backup fungera någorlunda, i min erfarenhet.
     
    jnsson gillar detta.
  7. fredda2

    fredda2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Förresten, innan du går och köper en iphone: i Marshmallow (alltså Android 6) så finns inbyggd app- och inställningsbackup. Köp kanske en androidmobil med Marshmallow istället alltså!
     
    jnsson gillar detta.
  8. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Det var väldigt bekvämt med .. Just säkerhetskopieringen. Och det var väldigt skönt 1 tillfälle/år när en ny modell kom ut att det var lätt att komma igång, i med sim, logga in med apple-id och vänta en stund så var allt tillbaka.

    För mig är detta inte ett problem med Android då det enda jag numera har lokalt sparat är spotify synkningen, spelar inga spel heller.

    6.0 ska ju komma under Q1 där möjlighet för backup finns.

    Håller med dig på samtliga punkter.
    Enda jag kan tillägga är att mottagningen (2/3/4G) är mer än bara bra i mitt tycke. Smiskar både Apple, Samsung och LG i min användning.
     
    mattismarkus gillar detta.
  9. mattismarkus

    mattismarkus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2014
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1
    Hade kommit så långt i hill climb o nu är allt borta. Jo jag vet att det löser sig med android 6 så det är ju perfekt, det borde väl vara på gång snart till one plus
     
  10. Galaxy44

    Galaxy44 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Är telefonen fortfarande en värdig uppgradering från Snapdragon 800 exempelvis? Har en S4+ som är väldigt bra prestandavis men där batteritiden är sinnesjukt dålig...
    Tack :)
     
  11. lindahl

    lindahl Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    764
    Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    CrDroid 9
    Telefon 2:
    OnePlus 8T
    ROM:
    CrDroid 9
    Tänk på att LG G5 lanseras på söndag.
     
  12. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Om man märker skillnad i form av prestandan från SD800 och SD810 är beroende på användaren och användningsvanor...
    Gällande batteritiden så var jag fruktansvärt nöjd med batteritiden på min, höll enkelt en hel dag för mig i hård användning...Men med senaste mjukvaran (OOS 2.2.0) så verkar många (inkl mig själv) ha fått försämrad batteritid.
    Android M ska enl Oneplus komma nu under Q1, där dom förhoppningsvis fått till batteriförbrukningen.
    I övrigt så tycker jag att för priset (i dagsläget 3349 kr) så är detta en väldigt kapabel lur (4GB ram, 64GB lagring och dubbel-sim).

    Annars är Moto X Play en lur som väldigt många rekommenderar som är prisvärd med väldigt bra batteritid..Finns även som dubbel-sim.

    Om man vill vara säker på att få uppdateringar snabbare/längre och bra/snabb support vid ev problem så är nog Motorola det klokare alternativet i mitt tycke av dessa två.