ROM: OmniRom [4.4.4 nightlies]

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av Boss302, 10 nov 2013.

  1. Brokenarrow

    Brokenarrow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Får hoppas snart man får höra om omni släper android L då. Koden borde vara släppt vad jag läst. Något uttalande borde dom bakom omni släppa snart hur dom tänkt gå vidare och vilka modeller.
     
  2. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Vad jag har hört så har S3 ingen maintainer längre.
     
  3. Brokenarrow

    Brokenarrow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Så inte L för S3 alltså? Synd, det hade varit riktigt kul med L på lite äldre mobil som s3 :D Får väl byta till annat rom i så fall då :)
     
  4. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Det är vad jag har hört iaf. Men man vet ju aldrig.

    CyanogenMod 12 kommer dock och det verkar gå framåt i utvecklingen! :)
     
  5. Brokenarrow

    Brokenarrow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Verkar som den som har ansvaret för S3 inte varit aktiv i flera månader på att lösa buggarna. Nu dom senaste 20/30 uppdateringarna har gjort en ny bugg. När jag ska gå in i applådan med nova luncher så händer inget, får vänta tills den startar om. Helt enkelt kraschar (tror inte det är appens fel och inte art vet jag). Även kan hänga sig när skärmen slocknar och låser sig (den buggen har jag haft rätt länge, men kommer då och då bara).


    Sen håller inte batteriet ens en dag längre, verkar som antingen batteriet eller romen som börjat dra mer.

    När jag prova CyanogenMod 10 tyckte jag det var helt ok stabilitet. Men prova det inte så länge som detta rom.

    Nä behöver en ny mobil med brett stöd för custom rom och helst stabila såna och oled skärm med minst 3Gb ram.

    Denna mobil har alltid varit knepig, även med stock rom. Har aldrig kunnat ha ens två appar igång och lyssnar man på något i webbläsaren och trycker ner den tar det inte många sek innan ljudet avbryts :/
     
  6. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Prova CM11 då.

    Alternativt den nya Lollipop-builden av NamelessROM, finns på XDA. Fungerar faktiskt bra för att vara en Alpha-build.

    Jag köpte ett nytt originalbatteri för typ 150 spänn och nu är batteritiden jävligt najs igen!

    Funderar på att införskaffa en Z3Compact. Men vi får se.
     
  7. Brokenarrow

    Brokenarrow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jo, väntar lite så dom värsta buggarna är borta. CM 11 har väl inte ens gått ur beta läge?

    JO, kan ju vara så att batteriet blivit kass för jag måste ladda mobilen varje dag med custom rom :/ skulle gå på ett batteri med mer kräm som kostar runt 300kr (men tror jag skippar det), har ju tänkt byta mobil så. Z3 verkar ju nice, men har ju inte oled, lite synd. Motorola kanske vore nått, men är ju mer budget lur.
     
  8. toxic76

    toxic76 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    739
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
    Förmodligen så får vi se ifall det blir någon L, hoppas det för cm
    är inget allternativ. Varje gång jag har testat så dyker det upp problem
    med att appar stängs ner och ibland när skärmen har släckts så vill den inte vakna igen
    och av någon underlig anledning så gick det inte heller att ställa in bakgrundsbilden.
    Deras temamotor krashar typ hela tiden osv. Omni det bara flyter på utan några större problem som inte går att leva med.
     
  9. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Föredrar också Omni framför CM. Har bara varit problem med instabilitet sen deras nya theme engine introducerades. Får hoppas på att det kommer!
     
  10. Magnum81

    Magnum81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Är grymt nöjd med Omnirom, men har lite problem...

    Kameran hänger sig, kanske man kan använda en app i stället?

    Ibland när man tar bilder, sparas detta inte korrekt, och jag får bara svarta bilder, kan vara löst nu på senare uppdateringar.

    Och mitt stora problem är, att när jag kopplar in telefonen via bluetooths i bilen, så hör man ingenting, pga sprak, robotröst och liknande. Kopplar jag bort handsfree, och stänger av blåtanden, så låter det likadant i luren, måste ringa upp på nytt igen. Någon som har en lösning?

    Tänkte posta dessa frågor på XDA med..
     
  11. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Angående kameran så kan du installera appen "restart camera", du lär finna den på XDA om du söker. Annars kan jag ladda upp min!
    Man godkänner appens root förfrågan och kör appen när problem med kameran uppstår. Fungerar prima för mig.

    Om det andra, kanske du kan titta under Tillgänglighet och se om det är något Talkbackrelaterat som stör!
     
    Magnum81 gillar detta.
  12. Magnum81

    Magnum81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tack! ska kolla efter den kameraappen.

    Jag har inget talkback aktiverat, kollade nyss. Läste även på XDAs forum, och det verkar vara flera som har samma problem i olika bilar dessutom... får nog trycka lite mer där. Det är synd, att kunna koppla mobilen till bilen är ganska viktigt för mig, så kvarstår problemet, måste jag hitta på en annan rom... Men tycker Omni är snabbt och bra på min "slöa" i9300.
     
  13. Magnum81

    Magnum81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

  14. Brokenarrow

    Brokenarrow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Har varit känt ett tag att dom skulle droppa stödet. Hade du läst en sida bakåt hade du fått svar:) men att dom skippar uppdatera även 4.4 som dom fundera på först, var lite nytt i alla fall.

    Han som buggfixar för s3 hade tydligen slutat göra detta i flera månader. Inte konstigt att jag tycker romen inte har gått framåt:) får hoppas någon custom L version finns som är hyfsat stabil till s3 innan man får gå över till en ny.
     
  15. toxic76

    toxic76 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    739
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
    Även cyanogenmod har droppa s3:an trist med tanke på att många andra roms bygger på cm. Personligen så är jag rätt nöjd med kitkat :)
     
  16. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Den unofficiella CM12 flyter sjukt bra. :)
     
    gosa gillar detta.
  17. toxic76

    toxic76 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    739
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
    Den ej officiella CM12 har jag testat men jag tycker att den tar lite längre tid på sig att starta upp en del appar.
     
  18. Brokenarrow

    Brokenarrow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Lite synd, andra många fortfarande kör s3 bland vanligt folk så att säga. Hade hoppas att CM 12 skulle mogna med tiden för s3 med buggfixar och sånt, men får uppdateringar än för omnirom.

    Vilka appar är sega?

    Okej, låter bra. men hur stabil är den och som toxic skriver så kan vissa appar vara sega, något du märkt?

    Verkar som det tyvärr börjar bli dags för en ny mobil. min S3 är buggig (även med standardrom UI krascha och sånt), även omni gör det och speciellt om någon ringer får den för sig det och ibland har jag endast svart skärm och vägrar starta skärmen= omstart är det som hjälper.

    Ram brist märks hela tiden, den kan bli skit seg och behöver tömma ram minst 2/3 gånger om dagen speciellt om man använt mobilen och öppnat ca 10 olika apppar. Börjar bli riktigt irriterad, den superbra ramhanteraren i Android är trasig för mig i alla fall.
     
  19. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Har använt den sen Alpha1 och nu är den uppe på Weekly1. Satan vad långt det har kommit.

    RAM-bristen i S3'an är ju ett problem, helt klart. Tror också det är därför jag har lite problem med Chrome om jag öppnar mer än två flikar, då stängs den ned. Annars har jag abolsut inga problem, eller inget som stör mig iaf.
     
  20. Brokenarrow

    Brokenarrow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER


    Gött så den är stabilare och bättre nu? funderar att hoppa på den, hoppas mobilen fungerar bättre med ny fräsch installation.