Övrigt: One X från 3 - Senaste leveransinformation

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av aframo, 4 apr 2012.

  1. Siver

    Siver Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det låter ju mycket bra, få bara hoppas att man inte faller mellan stolarna, med den här soppan skulle det inte förvåna mig... Vilket datum la du din beställning?
     
  2. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 903
    Mottagna gillanden:
    710
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag lider med er som väntar. Jag fick min i första svängen men jag vet hur det är att vänta, var tidig även med min HTC DHD men missade där första sändningen.

    Jag kan berätta att det ni väntar på är så bra som ni förväntar er förutom på en punkt, batteriet. Hög ljusstyrka och displayen igång under längre perioder dränerar batteriet så till den grad att jag måste ladda framåt 18.00, inte varje dag men ibland.

    Går ni från en DHD eller liknande skiljer det inte så mycket, mest storleken och ICS. Kameran ska visst vara bättre men jag är ingen fotokille så det kan jag inte ha några synpunkter på. Så när apparna är nedladdade, genvägarna satta på hemskärmarna, alarmen ställda så är det ungefär som före HOX.

    Ja, det var bara det, ni kommer att bli nöjda. Först lite jaha, sen då? Men sen i takt med att ni använder telefonen så kommer ni att uppskatta den mer och mer.
     
  3. Fysme

    Fysme Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ringde igen för att se om den hade skickats och om man kunde få kolli-nummer men det gick tydligen inte. Hade tydligen "skickats ner till lagret" som killen i telefonen sa och skulle inte skickas förens på Måndag troligtvis. Låter jävligt konstigt. Är väl bara att ha tålamod och hoppas den dimper ner snart för 3s kundservice verkar inte ha mycket innanför pannbenet
     
  4. Hövding

    Hövding Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Första la jag den 20mars. Den 26mars hade dom hittat på en beställning, som blev annullerad i samma veva tog dom bort beställningen från den 20mars. Så jag fick lägga en beställning igen och det var den 10april.
     
  5. fOLKE

    fOLKE Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Beställde min HOX från tre den 9e april, den 15e mailade jag dem och hörde om lagerstatus osv. Fick då "Hej! Som det ser ut i dagsläget kommer vi få in en leverans av HTC i slutet av denna vecka, din order skickas så fort denna leverans är inkommen till vårt lager. Vi ber om ursäkt för väntetiden." Mailade igen i måndags och då sa de att de skulle få in den under veckan... Hörde av mig idag igen och fick svaret att min order hade skickats ut till närmsta utlämningsställe, frågade om kollinr och blev hänvisad till kundtjänst. Ringer kundtjänsten några timmar senare vid 17-snåret och får bekräftat att min beställning INTE körts ut till utlämningsstället...... :'(
     
  6. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Är du 3Kund sedan tidigare? Då kan du se hur det är på Mitt3. Annars kan du ringa 3 imorgon igen och höra. Ibland är system uppdaterade olika tider, vilket gör att vissa medarbetare ser saker innan andra :)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  7. fOLKE

    fOLKE Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja det är jag, har loggat in och kollat på Mitt3 och där står enbart mitt ursprungliga abonnemang, inget nytt är tillagt. Skall höra för mig imorgon, kan ju ligga på närmsta utlämningsställe och vänta på mig.

    Kliar så oerhört mycket, första "riktiga" mobilen, var även längesedan jag unnade mig något.

    Tack! ;)
     
  8. Zcorc

    Zcorc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    när mobilen skickas så läggs den till på mitt3 och ditt nya abonnemang börjar gälla, så det är bara att avvakta tills du ser det.
     
  9. Hövding

    Hövding Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fick nummer till en på 3. Som verkligen lova att titta upp allt med mitt strul. Detta var i fredags. Personen skulle ringt denna morgon. Snacka om ett skitföretag där inte ens en chef ringer och inte svarar när en annan ringer heller. Är tre ett bra företag eller är det bara jag som har råkat ut för dom som inte ingår i begåvningseliten i Sverige?
     
  10. Superolle

    Superolle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Du är verkligen inte ensam. Jag har ringt, mailat och åkt in till 2st Tre butiker och varje gång har de sagt att telefonen skickas den dagen. Idag var jag inne på närmsta Tre butik för fjärde gången och då sade han att jag inte har den förrän nästa vecka. Kanske.
     
  11. lightwhite

    lightwhite Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Blir så jävla less! Beställde min lur den 4april! Snackat med 3supporten x-antal ggr! "den kommer i slutet på denna veckan" har varit ett stående svar! I slutet på förra veckan så sa dom att den hade packats och var på väg ner till "utskicket"! Ringde idag igen för att kolla detta, och då säger idioterna följande, : Vi har inte fått någon leverans från HTC, men hoppas det kommer denna veckan! Hur i helvete kunde den då vara på väg i fredags när leveransen inte ens kommit! Och när jag beställde den 4april skulle jag ha den om max, MAX 2veckor! Vilket jävla företag... Fler som har haft det likadant?

    Skickat från min LG-P920 via Tapatalk 2
     
  12. Fysme

    Fysme Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Asså fy fan vilket jävla haveri detta har varit för 3. Dock sa dom till mig i fredags att dom skulle skickas idag. Tänkte ringa lite senare och höra om mytomanerna på Kundjänst kunde säga sanningen. Sanningen är väl tyvärr att dom inte vet ett skit...
     
  13. Superolle

    Superolle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Haft det exakt likadant! Hade det inte varit för att det var så jävla billigt hade jag returnerat abonnemanget för länge sedan.
     
  14. Hövding

    Hövding Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tre Kundtjänst

    Hej xxxx,
    Jag ber om ursäkt att du inte hört av oss. Det finns dock ännu inget kollinummer, men vårt lager fortsätter att packa mobiler under dagen.

    Fick jag till svars.
     
    Last edited: 30 apr 2012
  15. Superolle

    Superolle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Och till mig säger de att HTC inte kommit med sin leverans än... Kan de för fan inte bara vara ärliga?!
     
  16. Hövding

    Hövding Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ja man tycker ju det. Efter allt strul som många har haft, borde dom se över hur dom kan förbättra sin kundtjänst. Kanske nytt datorsystem där dom har allt i. Hur många dom har i lager, hur många beställningar av den varan, hur många dom kommer få in i lagret.
     
  17. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max


    3 ska inte ha fått in några nya One X än. De ska komma under veckan, de har ingen bekräftad dag.

    Att du fick det svaret via mail är nog pga missförstånd och någon som inte kollade upp vad som gällde för One X utan nog tittade mer generellt.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  18. Hövding

    Hövding Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    3st från tre bekräfta att dom fick in HOX vit i torsdags. Denna vecka skulle dom få dom gråa. Men som sagt, jag skiter snart i 3 och deras lovord. Är glad om telefonen kommer innan maj är slut. Då jag fick idag åka och köpa en annan telefon för att ha så länge, surt att behöva pynta för en telefon för att tre inte kan leverera telefoner till kunder.
     
  19. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo jag är klart "förbryllad" över alla som väntar... bor man på landsbygden så kanske det är så ? Men varför inte bara besöka Elgiganten, Siba, MediaMerkt etc ?

    Jag plockade ut en lur från SIBA dagen efter den kom ut.... (men tecknade då ett Telenor-abb) men det måste ju vara samma sak att teckna ett TRE-abb hos tex SIBA ??? Klart !
     
  20. Hövding

    Hövding Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ja hade jag vetat det så hade jag gjort det. lite sent att göra det nu om man vill ha deras 3total för 349:-