Oppo Find 7/7a lollipop

Diskussion i 'OPPO & Realme' startad av Gurex, 29 nov 2014.

  1. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Jag lade in namelessrom lollipop och det funkar riktigt bra förutom batteritiden (samt att de vanliga extrafunktionerna inte är där än)
    Är det någon annan som testat namelessrom eller någon annan rom?
     
    Droid82 gillar detta.
  2. ahoj

    ahoj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    95
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag kör Nameless på min Find7 fungerar fint trots det är en tidig version.. :)
     
    Droid82 gillar detta.
  3. Droid82

    Droid82 Guest

    Mycket intressant. Vilka andra roms har ni testat och vad är bättre med Nameless än tex Cyanogenmod och Color OS? :)
     
  4. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Jag köpte en ny oppo find 7a efter typ ett halvår utan oppo. Riktigt skönt att vara tillbaka!

    Hur som helst så har ju find 7/7a en störd uppdelning av partitioner där det endast är 3gb som kan användas till att installera appar på. Oppo själva har löst det med något som heter LVM som man kan använda från och med color os 2 (tror jag det är). Eftersom endast ett fåtal roms använder det så blir man lite begränsad.
    Det finns ett annat sätt som jag använde på min gamla som en snubbe på oppos forum fixade som heter coldbird. Samma sak där med att romarna måste stödja det. LVM verkar vara att föredra nu eftersom det är lägre risk att förstöra telefonen och oppo själva använder LVM.

    Hur som helst. Jag slängde in nameless eftersom det var så bra förra gången. Det är lite fc (krashar)ibland men inte varje dag.
    Omni-rom hade jag på Oppo N1 och den var också bra. Tydligen är den mer stabil men mindre inställningmöjligheter?

    Jag har inte testat color-os 2.1 men som jag förstår det jobbar de äntligen med att debloata och göra systemet snabbare och mer strömsnålt än tidigare.

    Exodus verkar också intressant, jag tror de ska stödja lvm också vilket inte cm gör nu.

    Jag ska ta en backup och flasha coloros när jag får ork för jag har inte kör senare än 1.4 (tror jag det var).
     
    Droid82 gillar detta.
  5. Droid82

    Droid82 Guest

    Aha, då ska jag först och främst verkligen ge Color OS 2.1 en chans och se om jag blir nöjd med det. Jag tycker att det rent spontant ser väldigt trevligt ut med lollipop osv. :)