OUYA Android spelkonsoll

Diskussion i 'Spelkonsoler & spelströmningstjänster' startad av Teji, 11 jul 2012.

  1. Magros

    Magros Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vill bara berätta att jag beställde från amazon.co.uk den 1/7 och hade den hemma två veckor senare.
    Har inte hunnit spela så mkt, men XBMC ger en massa möjligheter med Ouyan som mediacenter. Massor med info på nätet, bl.a. på Youtube, om hur man ska göra för att få tillgång till strömmande film, TV, musik osv.

    SVT-Play m.m. flyter utmärkt.

    Har också roat mig med att köra 1080p strömmande från nån filmtjänst, först hackande, men efter uppgraderat XBMC till en beta så flöt det bra!
     
  2. Mertzi

    Mertzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Jag fick en ny kontroll idag, hemleverans av dhl. Behövde inte skicka tillbaka min gamla, förmodligen dyrare för dom än att bara skicka en ny. Den nya är retail och kom i en fancy plastförpackning. Den har större hål för knapparna och batteriplattorna satt på mer symmetriskt än på den första. Dessvärre är d-paden lika värdelös på den här som på den första. Upp kräver att man trycker hårdare än övriga riktningar för att det ska registreras. Får nog helt enkelt börja vänja mig vid styrspaken. Slutade spela tv-spel efter N64 så har aldrig indoktrinerats i det moderna gameandet utan föredrar att flytta mig med d-paden.

    Föregående inlägg påpekar att xbmc funkar bra nu så vill bara tillägga här att visst funkar det, men inte så bra som det gör på min windowsburk. Fortfarande en hel del att önska. Jag som är van vid perfekt uppspelning tack vare korrekt konfigurering noterar att hd-material inte spelas upp riktigt lika vackert som på min pc. Och fortfarande saknas 100%-ig hårdvaruaccelerering vilket märks av att fläkten går igång. MX player startar aldrig fläkten.

    Men det går framåt. Har faktiskt tom börjat spela lite, ittle dew är såpass bra att jag köpte det. Jag gillar verkligen spel med retrokänsla fast utan retrografik, dvs i hög upplösning. De flesta retrospelen på ouya har grafik som 8-bit/16-bit och det har sin charm också men kan man väl göra spel i högre upplösning utan krävande grafik så varför inte? Jag hoppas innerligt att rayman origins portas till ouya, det är ett riktigt bra spel.
     
  3. hcm4ds3n

    hcm4ds3n Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har en ouya men den används mest som xbmc burk med även sporadiskt Netflix tittande.

    Sent from my HTC One using Tapatalk now Free
     
  4. FlügelBullen

    FlügelBullen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2012
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Kollat runt en hel del på Ouya, och får säga att det verkar nice, spelen är precis såna jag gillar att slö spela.

    Men har inte kommit mig att beställt någon ännu.

    Stämmer det att det har blivit ganska stor skillnad med uppdateringar sen den kom?

    Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk
     
  5. Mertzi

    Mertzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Vill inte låta alltför negativ men jag tycker inte den är helt prisvärd. Jag har haft min sen maj (var med på kickstarter) och den funkar för det jag använder den för men jag tycker fortfarande den har en del brister. Kontrollen är dålig, främst pga lagg, så är det bara. Jag fick en ny för jag trodde det handlade om defekt men nästa var exakt likadan. Men du kan alltid köra en dualshock, nästan alla spel har stöd för den. Jag köpte primärt ouyan för XBMC och det finns en ok halvofficiell version men DTS-stöd försvann nyss för att OUYA såklart inte tänkt på det här med licenser. Du kan däremot sideloada XBMC-nightlies som har DTS intakt. Mitt största störelsemoment är fläkten. Jag kollar mycket serier sen kväll/natt och har låg volym och fläkten hörs alltid. Ingen hårfön som xbox gen 1 men värre än en stock cpu-fläkt från intel.
     
  6. FlügelBullen

    FlügelBullen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2012
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Fall jag köper en är det enbart för att spela lite. Har andra grejer för att kicka på film och serier

    Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk
     
  7. FlügelBullen

    FlügelBullen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2012
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Är ganska dåligt att kontrollen laggar som du skrev

    Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk
     
  8. Mertzi

    Mertzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Ja men då tycker jag det nog är värt. Men ska du mest köra emulator så kan du likagärna köpa en billig hdmi-sticka. Har du en ps3-kontroll så har du redan en bra kontroll. En hdmi-sticka som nog är ok kan du väl få för runt 400 spänn tror jag. Jag har tyvärr inte utforskat speldelen mycket. Jag varvade ittle dew, riktigt bra spel även om det va rätt enkelt. Och sen några sidescrollers som finns.
     
  9. Kirk242

    Kirk242 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2012
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Finns det någon Svensk återförsäljare?
     
  10. benknackan

    benknackan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    1 295
    Mottagna gillanden:
    3 243

    MINA ENHETER

    Vi jobbar hårt på att försöka få hit ouya. Tyvärr verkar det som att de inte fått ordning på distributionen för norden. Så det kommer nog att dröja ytterligare tyvärr är vår uppfattning. Men gör vårt bästa att få till något innan julhandeln.

    Mvh blingskal.com
     
  11. _Samuel_

    _Samuel_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2013
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag är grymt sugen på att köpa en för att testa. Har ingen egentlig anledning att ha en. Tråkigt att den inte verkar finnas i Sverige någonstans.
     
  12. FlügelBullen

    FlügelBullen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2012
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

  13. Mertzi

    Mertzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    1200 är ett helt ok pris, du sparar typ 100 om du köper från brittiska amazon. Sen vet jag dock inte om priset är motiverat längre med tanke på hårdvaran. Jag har inte spelat på ett bra tag men däremot funkar den mycket bättre som XBMC-maskin nu än innan, så länge man kör SPMC som är en mod eller va man ska kalla det gjord utav en som är med i XBMC's officiella team, så det har blivit rejält mycket bättre. Fortfarande inget 24p-stöd dock.
     
  14. Josasp

    Josasp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag vill verkligen bli av med min, den är knappt använd och ersatt med annan utrustning.
    Det är ingen annons, för jag kan lika gärna låta den ligga i lådan.

    Men om någon vill köpa den så får ni den billigt!
    Skicka PM.
     
  15. benknackan

    benknackan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    1 295
    Mottagna gillanden:
    3 243

    MINA ENHETER

    Vi har nu också ouya att sälja!

    Vi är den enda butiken med faktiskt lager i sverige. Välkomna.

    Mvh Joakim Bergman
     
  16. MadCatzNordic

    MadCatzNordic Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2013
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER