Diskussion: Padfone 2

Diskussion i 'Padfone' startad av Withered, 2 okt 2012.

  1. InfoDan

    InfoDan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Utan tangentbord och de rätta portarna är och förblir Padfone bara en dyr leksak.
    Med hdmi och/eller vga ut blir den helt plötsligt en PC-dödare !
    Även P1:an. Jag har aldrig upplevt att processorn har varit seg eller att det har varit dålig battertid eller att hela paketet har varit för tungt. Tycker jag att det är för tungt, tar jag bara av tangentbordet. Är det fortfarande för tungt, tar jag ut telefonen ur paddan. Om telefonen börjar ladda ur stoppar jag i den i paddan och den klarar 1-2 dagar och räcker inte det sätter jag på tangentbordet och hela paketet går i 3-4 dagar.
    Den enda anledningen för mig att byta till P2 är om det som sagt var kommer hdmi/vga på tangentbordet. Då kan jag köra presentationer på ett professionellt sätt. Att telefondelen har blivit större i P2 är bara en nackdel då den då blir bylsig i kavajen eller strandshortsen. Vill jag ha en STOR telefon stoppar jag den i P1-paddan!
    Att slippa windows (på fältet) vore hur skönt som helst med alla sega uppdateringar, långsamma uppstartstider, ingen gps, ingen telefon, superdålig batteritid, inga appar etc etc.....Hela paketet idag blir inte tyngre eller speciellt större än dom allra minsta 10 tums windows lap-topparna på marknaden.
    Enda allvarliga nackdelen med Android jämfört med Windows är frånvaron av fönster men det måste ju komma i framtida versioner? Givetvis vill man köra tex navigering, poweramp, telefon och körjournal i varsitt fönster i paddan !
     
  2. InfoDan

    InfoDan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Just det, glömde påpeka en annan oroväckande trend i Androidvärlden som tydligen har drabbat P2 också: Minneskorten försvinner mer och mer och "allt" ska lagras i "molnet". Hur bra är det om man tex har Tele2 med skitdålig täckning och man tappar internet hela tiden ? Eller i tunnlar?
    Min gissning är att Google uppmuntrar tillverkarna att fimpa minneskorten så att vi tvingas lägga allting i "molnet" vilket naturligvis gynnar Google oerhört mycket på sikt med en massa molntjänster och 10 miljarder dit-tvingade potentiella kunder.....
     
  3. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jag håller med om att molntjänsterna inte alltid är att föredra. Jag ser gärna att användaren tillåts välja om de vill ha ett minneskort eller ej. Inte låsa det helt som det är idag! Mycket mycket illa om ni frågor mig. Det kan ju knappast kosta något att bygga in en minneskortsläsare 2012 kan man tycka. Det handlar helt enkelt om att Asus vill att man ska använda deras skitiga moln-tjänst istället. När man förstår att detta är deras motiv blir man inte mindre lack på dem... 50 gb molntjänst? Vem bryr sig...
     
  4. Withered

    Withered Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Även om jag håller med om att man borde satsa på SD-kortsplatser, så antar jag att det är mycket lättare att få en telefon slimmad och fin när man kör en så kallad "unibody"-design. Sen så borde ju t.ex. 64GB räcka gott. Nackdelen är väl just att 32GB "extra" lagring brukar kosta upp mot en tusenlapp extra. :ehm:

    Man kan väl alltid hoppas på en minneskortplats i tangentbordsdockan (hur det nu skulle fungera), antar jag.
     
  5. XenapZ

    XenapZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tror inte det skulle göra någon större skillnad alls att ha ett minneskort i telen, men även om det gjorde det så borde det ju definitivt finnas plats i paddan för det.

    Mycket tråkigt hur dom försöker pracka på molntjänster som bara funkar när du har uppkoppling.
     
  6. rootmoose

    rootmoose Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    PF1-tangentbordet har ju fullsize-SD-kortläsare i alla fall, skulle förvåna mig om ett eventuellt PF2-tangentbord inte hade det.

    Sen vill jag bara säga att det låter som att du inte uppdaterat dig på minneskortspriser på ett par år, ett class 10 32 GB-microSDHC-kort kostar från 250 kr idag.

    Jag håller med alla som ogillar trenden men borttagna minneskortfickor. Eftersom jag vill ha med mig all min musik i min mobil måste jag ha minst 32 GB internminne eller en minneskortsficka, det är absoluta krav när jag väljer mobil. Det skulle dock inte skada om det blev standard med 32 GB+ internminne snart, vissa toppmodeller drar sig fortfarande med 16 GB ...
     
  7. Withered

    Withered Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Formulerade mig dåligt. Menade såklart att det brukar kosta 500-1000 kronor extra för 16GB extra lagring i själva telefonen, medan minneskort är mycket billigare. ;)
     
    Last edited: 20 okt 2012
  8. Galax

    Galax Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    2 510
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Någon som vet vad själva telefonen kommer kosta att köpa löst?
     
  9. Validus

    Validus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Den har kommit upp på prisjakt nu,
    I följande utformningar:
    Asus PadFone2 2-in-1 32GB (Mobiltelefoner)
    Asus PadFone2 2-in-1 64GB (Mobiltelefoner)
    Asus PadFone2 64GB (Mobiltelefoner)

    Så med platta och enbart telefon.
     
  10. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    återigen en sida som säger att det ska komma ett tangentbord.
    hoppas det stämmer...
     
  11. master_of_rock

    master_of_rock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag tror att jag skall ha den oavsett. Och Logitec 810 kan vara ett alternativ. Fördelen med det är att den kan paras ihop med 3 olika enheter och kan användas även efter att man har tröttnat på PF2.
     
  12. Withered

    Withered Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Helevte! Hade hoppats att priset för telefon+platta inte skulle bli mer än kanske 7k i Sverige. Jag lär bara köpa telefonen vid jul i sådana fall, för att sedan köpa plattan efter någon månad eller två.

    I och för sig är priset ganska rimligt med tanke på att själva telefonen lätt mäter sig med t.ex. LG Optimus G, och kostar ungefär lika mycket.

    EDIT: Nevermind. 7k för 32GB-versionen. Kanske nöjer mig med 32GB i sådana fall, i alla fall om det kommer SD-kortsläsare i tangentbordet.
     
  13. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Vad tror ni dockan kommer kosta att köpa löst?
     
  14. Withered

    Withered Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Om den säljs löst (vilket originalet tyvärr inte gjorde i Sverige), så lär den ligga på ungefär 2k, då telefonen kostar 2k mindre än telefon+plattan tillsammans.
     
  15. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    F*n, 2K är ju lite väl nära Nexus 7 för min smak.. Den kostar ju säkert mycket mindre än Nexus 7 att tillverka också.

    Telefonen kommer ju in på lager imorgon, men paddan kommer ju inte förräns om en månad.
     
  16. Withered

    Withered Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Det kan kosta mer eller mindre, det vet ju ingen än. Sedan så blir det ju i stort sett en 10-tumsplatta med S4 pro.

    Var har du läst att den kommer in på lager imorgon? ASUS sade ju att den skulle komma i slutet av året, och den har väl inte ens släppts i Asien än?
     
  17. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

  18. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Hoppas Asus har nån grym PR-kampanj på G så de faktiskt når ut till alla som inte hänger på Swedroid eller liknande.
     
  19. master_of_rock

    master_of_rock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag har i alla fall presenterat PF 2 till 2 ajfånisar som kommer att bytta till Android nu. :)
     
  20. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jag har förbeställt en PF2, men jag börjar fundera på och köpa en Nexus 4 och 10 istället, man för ju mycket högre upplösning på plattan, men (eventuellt) mycket mindre utrymme. :ehm:
    :mad: beslut, beslut...

    Tyvärr verkar det som det inte kommer någon separat tangetbords docka. Men vet någon om det finns något tangent bord med SD kort plats och BT ? Som inte kostar för mycket ?
     
    Last edited: 26 okt 2012