Problem: power button

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av agneos, 4 jul 2012.

  1. agneos

    agneos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    jag har en nexus s med samoled skärm men nu helt plötsligt power button funkar inte vad ska jag göra?

    MVH Milad
     
  2. maxperes

    maxperes Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    1 207
    Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Vad kör du för rom?

    Sent from a sandwich using my Nexus S
     
  3. agneos

    agneos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    den vabliga imm76D heter den tror jag
     
  4. agneos

    agneos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hej igen idag jag råkade slå mobilen lite hårt så funkar power butten nu :D vad ska jag göra?
     
  5. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Gör en backup på det du vill behålla och en fullständig wipe flasha sedan in en ny rom. KLART. Finns en tråd på XDA som handlar om conspirationsteorin om den programerade microbrytaren som ska börja jävlas efter viss mycket användning. Lösningen på en dålig knapp brukar ha varit en wipe och flashning när inte det fungerade så var det verkstaden. Lycka till
     
  6. Nallebjörn_1

    Nallebjörn_1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hårdvarufel?

    Tja,


    Hade kanske samma problem som trådstartaren, min power button funkade inte alls en period, enda sättet att låsa upp mobilen var att be någon ringa mig eller ansluta laddkabel. Hursomhelst, jag pallade inte med det och lämnade in mobilen och fick den lagad och återställd, ingick i garantin. (orootad telefon) Kan hända att det varit ett hårdvarufel från samsungs sida....
    Nu har den börjat slöa igen, men den funkar, kanske bara damm eler något....

    Peace
     
  7. zerox1000

    zerox1000 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag har ungefär samma problem som ts.
    Nexus s power knapp som plöstligt slutade funka, tänkte att det var något skumt så jag drog ut batteriet och hoppades att det skulle vara löst.
    Mobilen gick inte att starta! fick koppla in usb sladd och då kommer jag till bootscreen och fastnar där, försöker komma in på recovery, håller in volymupp och kommer in i fastboot, där kanjag inte göra några val, volymupp och -ner reagerar inte, det som jag misstänker är att mobilen uppfattar power knappen som intryckt hela tiden.

    Testade med att slå på mobilen, då svartanar det till i fastboot och sedan kommer det tillbaka. Får inget att funka.
    Är i Norge på jobbuppdrag, och garantitiden är ute. All hjälp uppskattas, åtminstone göra en backup på mobilen.
    tack på förhand
     
  8. smilezander

    smilezander Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick samma problem i 2 dagar sedan. Men oftast när jag försöker låsa skärmen då tar den mig till stäng av menyn. Och när jag stängde av den gick den bara på av sig själv.

    För att kunna låsa upp med en annan knapp använder jag Holo Locker som kan låsa upp med volym knapparna. Skulle vara tacksam om tips och hjälp, så jag kan behålla min mobil tills nya Nexusen kommer istället för att köpa en Galaxy Nexus. Kör JB 4.1.1 om ni undrar.
     
    Last edited: 27 jul 2012
  9. Mikey

    Mikey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det där låter mer som ett hårdvarufel än ett mjukvarufel. Att powerknappen fastnar i nedtryckt läge eller något liknande.
     
  10. agneos

    agneos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    jag har löst mitt problem genom att öppna mobilen och rengör den från damm, när jag öppnade den så såg jag att själva knappen funkar så i mitt fal problemet var själva plast knappen d.v.s den som trycker på den (riktiga knappen).