Fråga: problem med asus supporten

Diskussion i 'Padfone' startad av janne, 30 sept 2013.

  1. janne

    janne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag tänkte bara kolla om det är fler som har varit i kontakt med asus support och Hur ni isåfall upplevde det?
    Jag har själv varit i kontakt med dem och upplevt endel problem, Hur ser ni andra på hjälpen som ni fick efter att ha varit i kontakt med asus support?
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 331
    Mottagna gillanden:
    17 805
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Kunde du inte skrivit vad för problem du hade med dem?
     
  3. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Mot mig var de väldigt trevliga och tillmötesgående :)
     
  4. janne

    janne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har stött på en stor potion ovilja från deras sida att hjälpa mig med en trasig padfone...
    Det jag ville med tråden var att se om fler stött på detta?
     
  5. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    halv dublett.. ber om ursäkt för det. ..
     
    Last edited: 1 okt 2013
  6. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Söker man på Asus kommer man rätt snart upptäcka att de är bland de som får sämst omdömen för sin support, något jag själv blev smärtsamt medveten om för en dryg månad sedan när jag skrev och bad om hjälp med min tablet - en ME301t - som hur jag än gjorde, vad jag än testade bara vägrade att låta sig anslutas till dator via kabel.

    Första svaret jag fick från Asus Iberia dit jag vände mig var att det inte ska gå att göra pga hårdvarubegränsningar (glöm att både bruksanvisning och en hel hög ägare av samma platta påstod att det ska funka) och sedan blev det bara värre...

    Blev till slut räddad av Amazon där jag köpte plattan, annars hade jag suttit med den än idag. Amazon skickade mig en ny, som givetvis går att ansluta till dator med kabel.

    För den som vill läsa mer:
    http://www.transformerforums.com/forum/asus-memo-pad-smart-10-development/37913-connecting-tablet-computer.html
    http://www.transformerforums.com/forum/general-discussion/38306-if-asus-tech-support-give-bad-answers-wrong-where-can-i-escalate.html
     
  7. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Var trevlig, förklara utförligt dina problem och fråga vad Asus kan göra för att lösa dem. Fungerat för mig varje gång, deras jobb är att hjälpa dig, men många är arga och otrevliga när det kontaktar kundtjänster, eller så gör de inte helt klart vad för problem det handlar om.

    Då blir det svårt för företag att hjälpa dig, men nu vet jag ju inte hur du skött det hela, du kan ju haft otur och stött på nån dryg jäkel på Asus :(
     
  8. janne

    janne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har varit i kontakt med asus senaste året (har tappat räkningen på hur många olika jag har pratat med) och även repairme som sköter reparationerna.
    Har lämnat in min mobil 3gånger och fått tillbaka den reparerad, men med andra fel...
    Tex: skickade in den pga ett ''kernel fel'' får tillbaka en mobil som dom påstår inte var min egna (fel s/n)
    Och Så har det sett ut...
    Och nu är jag sittande med en trasig mobil (inget ljud)
    Och om jag lämnar in den igen erbjuder dom mig en pf2 eller pengar...
    Och jag har förklarat för dom att jag har en platta som jag köpt separat.... som dom vägrar ersätta....
    Kan nämna att jag varit trevlig och tillmötesgående helatiden, både med asus och repairme...

    Är det någon mer i liknande situation?
    Hur löste ni det?
     
  9. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 331
    Mottagna gillanden:
    17 805
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Efter 3 gånger så ska man få den utbytt om man har gått via företaget man köpte telefonen av

    Skickat från den bästa telefonen Nexus 4 via Tapatalk 4. Eventuella stavfel kan förekomma
     
  10. janne

    janne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Utbytt till likvärdig produkt eller en bättre eller pengar tillbaka, om den är inlämnad för samma fel 3ggr.
    Nu är den inlämnad för 3olika fel, och om jag får pengar tillbaka går jag back för tangentbord, samma om jag får en bättre produkt och dom Så att dom inte hade pf1 mobiler att lämna ut... :(

    Ser nu också att en liten röd lampa lyser ovanför skärmen till vänster om främre kameran, vet inte om den ska lysa men den lyser på ett mycket konstigt vis...
     
  11. Herman8

    Herman8 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Kanon!!

    Har precis fått tillbaka min padfone2 efter andra reparationsrundan.
    Funkar hur bra som helst , Asus support är hur trevliga som helst.
    Ringer och talar om vad jag har för problem. Dom ser till att mobilen blir hämtad på jobbet och hem levererad 6-8 dagar senare. Lika dant bägge gångerna.
    Kan inte bli bättre än så. Asus support 10/10 poäng alla dagar i veckan!!