Problem med bilder i galleriet

Diskussion i 'Xperia XZ' startad av jsmalios, 10 dec 2016.

  1. jsmalios

    jsmalios Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2012
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ
    Sen dag ett som jag fick telefonen (ca 2 månader tillbaka nu) så har jag upplevt att mina bilder som jag antingen fotat med eller överfört till telefonen, visas med lite konstiga ränder, ibland är bilderna delvis gröna, röda, halva bilden kan vara helt grå, blir helt tokig på det! Bifogar en skärmdump så ni kan se vad jag menar.

    Detta visas inte bara i galleriet, utan även när jag ska skicka bild med alla möjliga sätt, från mms, till facebook eller whatsapp, med mejl eller jag vet inte vad, alltid visas det på typ samma sätt.. dock kan det skifta, ena stunden visas en bild på det sättet, andra stunden visas en annan bild. Blir helt tokig, även när jag tar bild med kameran så kan det visas så i kameraappen när man tittar på lilla ikonen (senaste bilden som man tagit). Kan det vara problem med min telefon, minneskortet, programvaran, någon inställning? Någon annan som upplevt samma problem?

    Screenshot_20161210-205827.png
     
  2. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Jag har haft liknande problem pga. ett trasigt minneskort för många år sedan. Testa att ta ut det eller spara bilderna på internminnet istället.
     
  3. Darth

    Darth Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2016
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Xperia XZ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia XZ
    Telefon 2:
    Iphone 5S
    ja det låter som en bra idé att byta minneskort om du sparar bilderna där