Problem: Problem med bluetooth?

Diskussion i 'Galaxy S9+' startad av henc, 12 mar 2018.

Taggar:
  1. henc

    henc Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har noterat ett problem med min S9 plus.
    Vid två tillfällen när jag varit uppkopplad till bilens bluetooth system så har det uppstått ett kraftig brus/sprakande som nästan gjort motparten ohörbar.
    Vid första tillfället pratade jag med en motpart som har en ny "S9 telefon". Ljudstörningen upphörde när motparten växlade från inställningen "högtalare" till normal telefonanvändning (telefonen intill örat).
    Vid andra tillfället så pratade jag med en motpart som har mobil hemtelefoni. Vid detta tillfälle så kopplade jag om min S9 plus telefon från bilens bluetooth till telefonens inställning "högtalare" varvid störningen upphörde. Jag gick tillbaka till bilens bluetooth men ljudstörningen var borta för resten av samtalet.
    Jag har ännu inte lyckats lokalisera var problemet finns. Jag har tidigare haft en S6 edge plus telefon kopplad till bilens bluetooth system utan några problem.
    Ljudstörningen uppstår plötsligt under pågående samtal dvs inte direkt vid uppkoppling av samtalet.
    Jag har ännu inte märkt ngn ljudstörning vid samtal utan bluetooth.
    Är det ngn som har råkat ut för samma problem eller har ngn idé om vad det kan vara?
     
    night77 gillar detta.
  2. Xcito

    Xcito Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Märkligt, min fungerar utmärkt på en Volvo
     
  3. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Har "haft" samma problem med min BT i bilen (Volvo V60). Dock har jag ångrat mitt köp av telefonen för att det fanns massa annat jag inte var nöjd med.