Problem med c9 pro!

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av veka, 14 jan 2018.

  1. veka

    veka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    3
    Hoppas någon sitter på kunskap som kan vara till hjälp. Tyvärr är jag själv inte direkt teknisk. Min sambo införskaffade en ny galaxy c9 pro åt mig. Ursprungsland Asien. Telefonen är fruktansvärt SEG och låser sig med jämna mellan rum. Förblir i det läget innan den stänger av sig efter ca 6 min eller nått... Den indikerade att det fanns dåligt minne, så jag köpte ett SD kort. Men minne fanns det tydligen hur mkt som helst. Min sambo har spenderat åtskillig tid med telefonen för att försöka "lösa problemet", utan resultat. Han säger att det kanske kommer ngn uppdatering/ominstallation framöver..Men VAD är problemet? Känner ibland för att slänga ut telefonh*lvetet genom fönstret....
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  3. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Uppdaterat till senaste version? Gjort fabriksåterställning?
     
  4. veka

    veka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    3
    20180115_175423.jpg 20180115_175353.jpg 20180115_173942.jpg 20180115_175423.jpg 20180115_175423.jpg 20180115_175353.jpg 20180115_173942.jpg Hej....Här kommer i varjefall skärmdumpar...som Bernard skrev om.
    Mobilapan: Hur uppdaterar man denna telefon, sambon har inte hittat det i ngn meny.
     
  5. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Om inte jag är ute och cyklar @veka@veka ser det tyvärr ut som att ni fått en piratkopia... En äkta C9 PRO ska ha en Snapdragon 635-processor med 8 kärnor. Det där ser ut som en Mediatek-processor med fyra kärnor.. Men nån annan medlem som har bättre koll på CPU-z får gärna rätta mig om jag är fel ute?
     
    R3b0rn gillar detta.
  6. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Upplösningen på skärmen på en äkta Samsung ska också vara 1080x1920. På er mobil verkar den vara 720x1280. En äkta skall också ha 6GB RAM-minne. Ni har 2gb. Tyvärr verkar ni nog ha blivit lurade av säljaren.
     
  7. RKXYZ

    RKXYZ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2017
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    496
    Operatör:
    JRRK Media Telekom
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    JRRK Media Telekom
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 3
    ROM:
    Stock OneUI (Android 11)
    'Du verkar ha rätt. Enligt GSMArena, så har "veka" fått nått helt annat. Originalet kör ju Snapdragon bl.a
     
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Attans! Ja, det ser inte bättre ut än att du fått en piratkopia. Telefonen har inte alls samma specifikationer som Samsung C9 Pro, utan har istället hårdvara som tillhör mycket enklare telefoner, vilket också förklarar varför den upplevs som långsam.

    Tror tyvärr inte du kan förvänta dig någon uppdatering som gör telefonen bättre, utan du bör nog se dig om efter en ny telefon.

    Det är inte helt riskfritt att köra telefoner som är piratkopior eftersom man inte kan veta vad som följer med mjukvaran, så för bankärenden och dylikt hade jag varit lite försiktig.

    Får man fråga i vilket land den är köpt och om den är köpt i någon lokal butik, butikdskedja eller på exempelvis en marknad?
     
  9. veka

    veka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    3
    Tack allihopa för era svar och för att ni tog Er tid.... Nu vet jag i varjefall vad problemet verkar vara...en oduglig piratkopia. Ska nog ta o kasta ut den genom fönstret.
    Sambon kom hem med den, sedan han vunnit ngn budgivning och fått köpa den för 1500 kr av någon som också var lite bekant. Denna person hade köpt den i "Asien", det är det enda jag vet och jag var i behov av en ny telefon...
    Som sagt - tack för er hjälp.
     
    flipp, RKXYZ och bernard gillar detta.
  10. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro