Problem med din S2? Lösningen kan finnas här!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av goa200, 19 maj 2011.

  1. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    99% säkerhet att det är skit i USB-kontakten. Mycket vanligt diskuterat problem, konstigt att du inte läst det någon annanstans på Forumet ;)
     
  2. HåGe

    HåGe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2012
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag tänkte om det fanns mer anledningar till att kies hoppade igång;)

    Sen har jag inte sett någon som skrivit om startproblemet (kan visserligen missat det)! Så det beror alltså också pga crap i usb-kontakten?


    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  3. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Det luktar väldigt mycket som usb-kontakten ja! ;)
     
    HåGe gillar detta.
  4. HåGe

    HåGe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2012
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Då får jag helt enkelt testa att på något sätt röja den! Någon som vet varför de valde att ta bort luckan som skyddade galaxy s?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  5. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Imorse när jag startade telefonen har den slagit på flygplansläget själv. Nu kan jag inte gå ur det! Jag har provat att starta om telefonen och tagit ur batteriet och simkortet utan resultat. När jag går in under inställningar och ska titta på mobila inställningar säger den att jag ska sätta i simkortet.
    Jag har sökte lite på utländska forum och problemet verkar vara ganska vanligt. Men jag hittade inget om det här på forumet. Verkar inte gå att lösa det genom återställning heller.
    Trist att behöva använda sin gamla iphone 3gs igen :( Jag har inte haft ett enda problem med min s2a och jag kör allt original.
     
  6. gza

    gza Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Känns som att de är jävligt mycket bull att voice talken startar tack vare smuts i usb kontakten.

    Hur ska man isåna fall rengöra den?
    Jag använde en pensel. Oförändrat.

    Hetsar inte någon. Bara jävligt irriterad på telefonj'''en
     
  7. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Anledningen till att det oftast är på grund av smuts i usb-kontakten är på grund av att damm är ledande. Därför tror telefonen att någonting har fått kontakt med usb-kontakten och telefonen tror därför att den är dockad!

    När telefonen sätts i en docka så sätts voicetalk på automatiskt, högtalaren är på automatiskt när du svarar eller ringer någon. Det brukar kallas för "billäge" och finns för att underlätta för personer som kör bil!
     
    gza gillar detta.
  8. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Jag provar väl igen då!


    Är det någon mer än jag som har problem med att telefonen/android stänger av program av sig själv även fast det finns massor av utrymme kvar?

    Exempel: jag spelar reckless racing och när jag ej kan/vill spela mer så trycket jag på hemknappen istället för att stänga ned programmet. Detta skall naturligtvis leda till att jag lätt kan komma åt spelet igen utan att behöva starta upp det från början.

    Men när jag håller in hemknappen och går in i "taskmanager" så är spelet inte med i listan längre. så jag måste nu starta upp spelet på nytt igen och jävlas.

    Jag hoppas ni förstår vad jag menar och jag hoppas att det inte är något fel på min mobil och att någon sitter på ett svar:-)
     
  9. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Pröva med andra spel? ;) Om det fungerar på spel så som "Speedcar" så är det väl fel på Reckless Racing... om den stänger ner även det spelet (ganska direkt) så är det väl någonting fel...
     
  10. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Nu tog jag bara RR som ett exempel. Det spelar ingen roll om det är ett spel, tapatalk, sms, ja vad som helst. Android/telefonen stänger ner dessa program helt sonika och jag vet inte varför. Hur skall man kunna kolla om det är fel på telefonen eller om det är så android fungerar. Att det stänger ner program när de inte används på ett tag. Ja, vad vet jag? Irriterande är det då iaf !
     
  11. HåGe

    HåGe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2012
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nu har jag rensat ut allt damm som fanns i usb-kontakten, utan att det blivit någon som helt ändring! Börjar bli jäkligt irriterad av detta!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  12. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Behöver hjälp. Är fast på 2.3.4 och den säger att det inte finns nyare uppdateringar. Min PCode är: GT-I9100LKADBT

    Snälla hjälp!


    Har ringt *#272*xxxxxxxxxxxxxxx# osv. men det kommer inte upp någon lista för mig. Det står bara DBT och jag kan ej ändra.

    Skulle uppskatta hjälp så otroligt mycket!
     
  13. Pzycic

    Pzycic Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    1 329
    Mottagna gillanden:
    337
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Du har inte en version som det finns någon senare uppdatering till. Ett tips är att läsa tråden "hjälp, jag kan inte uppdatera via kies". Där finns instruktioner och filer för att lägga in nordisk version NEE.
     
  14. bunkern

    bunkern Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haha har detta hänt er nån gång?

    Farsan spelade spel igår kväll på sin S2a och glömde sen stänga av spelet när han la sig. Imorse hade skärmen fått 2 sprickor tvärsöver och den startar inte. Han i kassan på phonehouse sa att han aldrig sett nåt liknande! Kan tänka mig att telefonen var hyfsat varm :) Så passa er! ;)
     
  15. TippZ

    TippZ Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 feb 2012
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    det låter ju helt otroligt :/ kan det verkligen stämma?
     
  16. virre567

    virre567 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har ett problem med min s2. När jag spelar in film i den inbyggda kamera appen så blir det väldigt mycket lagg just när fokuset ändras. Det blir så oavsett vilken kvalite jag har inställt. är det bara jag som har det så eller är det så för alla? Alternativt finns det några andra appar som funkar för att spela in film i 1080?
     
  17. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 209
    Mottagna gillanden:
    2 162

    MINA ENHETER

    Har ett störande problem på min SGS. Då och då startar av någon anledning Röstkommandon, jag ser det inte visuellt mer än att batteriet dräneras när det händer. Problemet kommer då o då, kanske någon gång i veckan. Röstkommandon ligger då i topp under Batterianvändning. Då får jag gå in i programeller eller Batterianvändning och stoppa processen för att lösa det. Skulle man kunna använda en Taskkiller för att lösa detta så att Taskkiller stänger av det programmet så fort det startas eller rent av hindrar det från att startas? Vet inte varför det startas eller vad jag gjort för att det ska startas men är irriterad över följderna med batterydrain som följd av det

    Skickat via Tapatalk
     
    Last edited: 28 feb 2012
  18. TippZ

    TippZ Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 feb 2012
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    prövat deaktivera programmet i hanteraren? om du inte brukar använda det, så slulle jag göra så i alla fall! vet dock inte om det går på inbyggda appar?
     
  19. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 209
    Mottagna gillanden:
    2 162

    MINA ENHETER

    Om du menar uppgiftshanteraren så finns inte Röstkommandon där.
    Det som är mest störande är att jag inte ens har aktiverat funktionen i telefonen. Om jag startar Röstkommandon i telefonen måste jag godkänna villkoren och det har jag inte gjort.

    Pratade med Samsungs support om detta idag och deras enda alternativ var Fabriksåterställning eller skicka in på Service. Det som stör mig är att jag troligtvis gör något med telefonen för att aktivera Röstkommandon men jag vet ju inte vad. Om jag kommer emot svara knappen på Headsetet eller att man aktiverar det genom att klicka 2 ggr på hemknappen.
     
    Last edited: 28 feb 2012
  20. TippZ

    TippZ Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 feb 2012
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    kan detta vara något i samband med smuts i usb-kontakten? alla konstiga fel verkar vara på grund av det

    är bara en gissning dock! annars vet jag inte