Problem med din S2? Lösningen kan finnas här!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av goa200, 19 maj 2011.

  1. Groof

    Groof Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jo jag känner exakt likadant... Så länge det funkar så är det inte mer än ett störningsmoment, men ibland så försvinner allting i kalendern och kommer enbart tillbaka med en omstart. :ehm:
    Har aldrig varit på humör för att roota/flasha men på sistone börjar det kännas allt mer aktuellt...
     
  2. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Vi väntar på nästa uppdatering - annars blir det att flasha in CM9 eller något sådant! :) Har ju rootat och flashat förut så jag bryr mig inte - förutom att det är jobbigt :P
     
  3. Topeli

    Topeli Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    197
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 11 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 11 Pro
    Telefon 2:
    Nokia 6510
    Fick nu in NEE till den 4.0.3 installation jag gjorde, och då kom skillnaderna.

    - Då man skriver meddelanden, helt annat skrivbord, fick välja Swype i inställningar.
    - Tycker de känns som att touchen blivit lite segare

    Men kommer starta om ett par ggr innan ja testar annat..
     
    Last edited: 13 apr 2012
  4. SYRE

    SYRE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har senaste dagarna fått lite olika problem med telefonen.

    Igår så kom jag inte in i kalendern, det stod något "Processen com.xxx.xxx för programmet kalander stoppades oväntat. Försök igen"

    Startade om telefonen och det fungerade som det skulle igen, inte haft problem med just kalendern sen dess.

    Har sen haft lite problem med Minimalistic text, med widgetar som "klonat" sig själv ovanpå varande, tex en klocka som står som 23:22, och en har den "fastnat" där och en "fungerande" widget lagts ovanpå som visar den rätta tiden. Har slutat med att jag blivit tvungen att radera båda två och sen lägga upp dom igen. Läste något om det här på xda, och det verkar hända vissa ibland.

    Har också fått lite problem med "missed it", har en widget med 5 olika bevakade element, och mail-elementet som är kopplat till min gmail har knasat. Först så stor texten på svenska helt plötsligt "0 olästa email" trots att det Ska stå "0 unread gmails". Löste detta genom att ändra i inställningarna i missed it genom att ändra parametern från "gmail" till bara "mail". Det blev dock knas efter några timmar när det helt plötsligt, när någonting kommit in (sms, whatsapp etc) också kom upp att det fanns en oläst mejl oavsett om det fanns eller inte. Likaså när det väl kommit ett mejl så när jag trycker på widgeten som i vanliga fall tar mig direkt till gmail ger mig 2 alternativ, där den ena är 1 oläst gmail och 1 oläst mail. Mejlet står sen kvar efter att jag läst det när jag trycker på ikonen igen, och jag kommer direkt till inkorgen.

    Konstigt, har "löst" det nu genom att ändra parameter från "gmail" till "mail" till "googlemail" och tillbaks till "mail". Väldigt underligt, men det fungerar änsålänge.

    Appen Wallbase har helt plötsligt slutat att fungera, när jag trycker på en bild så fryser den och rutan "Processen com.citc.wallbase för programmet Wallbase stoppades oväntat. Försök igen"

    Har avinstallerat och installerat om, fungerar fortfarande inte. Startat om luren ett antal gånger också.

    Har haft flera liknade problem med com.xxx.xxx-filer som stoppats oväntat.

    Har nyligen intstallerat 2 beta-versioner av appar, Spotify och Swiftkey 3. Har inte märkt några problem direkt efter swiftkey betan, men prövat att avinstallera Spotify-betan (som för övrigt var ljuvlig i jämförelse med den gamla). Och ingen förbättring.

    Avinstallerat de senast installerade apparna och testat på olika sett att få det att fungera.

    Det enda "nya" installerade är en uppdatering av WidgetLocker som jag helst inte vill vara utan, har inga problem att gå tillbaka till en tidigare version av det dock då jag tycker den senaste uppdateringen verker väldigt seg i själva upplåsandet och alla widgetar dröjer någon halv sekund innan de uppdateras när man väl tänder skärmen.

    Misstänker att ingen vet riktigt vad det här kan bero på, men försöka går ju alltid.

    Jag kör 2.3.4 fortfarande, och vill väl egentligen helst slippa 4.0.3 då jag hört att det ger en mycket problem.

    Däremot har jag inget emot att återställa telefonen, gärna helt från scratch, men jag vet dels inte riktigt hur jag bör gå till väga smartast. Och sen undrar jag om man måste "återställa" den till antingen 2.x.x som jag hade när telefonen köptes (maj 2011) eller om jag måste göra det till 4.0.3 isåfall?

    Någon som vet hur jag enklast bör göra? Någon som kanske vet det bästa sättet att backupa det man vill i telefonen och exakt Vad man blir av med när man återställer den?

    Tack på förhand och jag får nästan be om ursäkt för ett långt och kladdigt inlägg, men hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig :)
     
  5. jullan

    jullan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 11 lite 5g ne

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 11 lite 5g ne
    Har problem med min s2.
    Kan inte ta emot sms eller mms sedan nån dag. Kör med go sms pro och go launcher. Funkar inte med TW launcher heller. :(
    Har satt in mitt sim i en annan telefon och inga meddelanden pluppar upp. Har mina kontakter i mobilen och inte på simkortet.

    Det var sim-kortet som slutat fungera, fick ett nytt så nu är det kanon igen! :)
     
    Last edited: 25 apr 2012
  6. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Säkert att det inte är så att det inte är någon som vill smsa dig? (A) Hehe nej men... Pröva smsa lite från någon mobil till din nuvarande, ibland behöver man bara sparka igång den liksom... Pröva dessutom att ringa till den... Om du ännu inte fått något sms tycker jag att du ringer din operatör så kan de starta om din sms-kö... Känns inte som att det är mobilens fel, men det vet man aldrig ;) Pröva smsa dig själv också! ;)
     
  7. Blondy

    Blondy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 4
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei P30 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Lenovo Tab 4 10 Plus
    ROM:
    Stock
    Sitter här och försöker lägga över bilder från mobilen till datorn, så helt plötsligt vägrar datorn hitta telefonen eller tvärt om.
    Kies hittar inte telefonen, och jag hittar inte telefonen om jag klickar upp "Dator" (Har Windows 7).

    När jag kopplar ihop telefon och dator så hör jag typiska signaturljudet från både datorn och mobilen, men jag hittar fortfarande ingenting på datorn.

    Har även provat att vara inne på Inställningar => Trådlöst och nätverk.. Mer.. => USB-Funktioner och klickar på allt som går klicka där inne, hittar fortfarande inte telefonen någon stans.

    Har 4.0 och Apex Launcher.

    Kan det vara problem med sladden eller USB uttaget? Har en gammal sladd som inte tillhör telefonen..
     
  8. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Tanka Wondershare MobileGO på mobil och dator -> Kör via Wifi (om du har) -> Smutt! :) Ett tips bara :P
     
    Blondy gillar detta.
  9. EllgeH

    EllgeH Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har problem med låg ljudnivå med handsfree (sladd). Tidigare kunde man höja genom servicemenyn, men efter uppgradering till ics så är menyval 5 audio spärrat. Nån som vet vad man ska göra?
     
  10. Zer0x

    Zer0x Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min mobil har blivit väldigt laggig, nästan i klass med Wildfire S. Jag har provat rensa cache och temp.filer men det har inte blivit bättre. Vad ska jag göra?
     
  11. bunkern

    bunkern Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick slut på min SGS2a som funkat helt felfritt innan, men så fick jag slut på batteri nu också stoppade jag i laddaren och då kommer batteriet upp och sen en gul triangel vid sidan om? och den laddar inte :S det går att starta den o slå in PINkoden och sånt, sen släcks den igen? Är batteriet slut eller?

    EDIT: Var helt enkelt för ivrig hahaha, lät den stå så ett tag så fick den upp lite batteri till slut :)
     
    Last edited: 5 maj 2012
  12. SWEJunkhead

    SWEJunkhead Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som kommit på en lösning?
    Innan uppdateringen till ICS (har jag för mig) så fungerade den inbyggda browsern precis som Tärning beskriver det. Nu går det ju att ställa in "Anpassa till texten efter fönstret", men då är den ju anpassad hela tiden.

    Hilfe!
     
  13. stefan78

    stefan78 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    552
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Tyvärr har webbläsaren aldrig fungerat på det sett tärningen beskriver.
    Här varit en av dom sakerna jag alltid stört mig på i min sgs2

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  14. Zer0x

    Zer0x Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad kan man göra åt att skärmen har blivit galet repkänslig jämfört med den var ny och flottskyddet är som bortblåst? Jag hade mobilen utan skärmskydd i 6 månader utan en repa eller problem med flottig skärm, sen på en vecka hade jag ett par repor och konstant flottig skärm. Nu börjar jag bli trött på att använda skärmskydd så är det någon som har en lösning på det?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  15. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Flottig skärm?

    Har aldrig använt något skydd, använder den på arbetet..har den alltid med..och har inte en repa skärmen...möjligen tur... (kan påpekas att jag jobbar i tung stålindustri och inte på något kontor ;)

    men igen, vad menar du med flottskydd?
     
  16. Zer0x

    Zer0x Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag utbildar mig till plåtslagare och i den utbildningen ingår det grunderna för alla byggyrken så mobilen åker ofta med i byggbyxorna, så det händer att det kommer flisor och annat skräp i fickorna men det har inte varit några problem tills för några månader sen :/

    När telefonen var ny kunde jag använda mobilen när jag hade flottiga fingrar efter t. ex chips utan att det syntes på skärmen. Även om jag har rena händer så blir skärmen typ kladdig vilket är väldigt irriterande. Nyare tv's har ofta blanksvart ram, om man tar på det så blir det ju smetigt där, precis så är min skärm nu.

    Jag fick höra på flashback att man kunde använda bilvax på skärmen, jag är lite tveksam till detta så tänkte kolla om någon här vet vad man kan göra.
     
  17. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    aha... då är jag med.. :)
     
  18. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Lika på min, blir flottig för mindre

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  19. Zer0x

    Zer0x Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har du något som kan hjälpa om skärmen? Vad tror du om bilvax?
     
  20. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    nja... fuktar lite med andedräkten och torkar rent med t-shirt om det har blivit slafsigt på skärmen...