Problem: problem med kamera som stänger av telefonen

Diskussion i 'One M8 (2014) - Allmänt' startad av NNN, 16 mar 2016.

  1. NNN

    NNN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    hej. jag har märkt att på sista tiden telefonen stängs av (dör) om jag ska ta kort speciellt med blixt .och då har min batteri alltid varit under 20%.är detta vanligt. och om jag t ex har 14% eller 8% och ska använda någon app då stängs den av.o_O
     
  2. Crall

    Crall Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 107
    Mottagna gillanden:
    253
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    Låter som samma problem som jag har (och någon annan postade om samma sak). Jag tror det är så att batteriet är kass. Min dör iofs innan 20%. Batterier som börjar tappa kapacitet orkar inte hålla en stabil nivå när något öppnas (då det drar lite mer än snittström) och då klarar den inte av att hålla telefonen igång. Min dör innan ens batterispar hinner aktiveras.... Min är snart två år iofs och ett batteri håller inte mycket mer än så. Men att den dör vid 8% låter inte så farligt ;-) känns värre när den dör då man startar kameran och man har 28% :-)
     
  3. Crall

    Crall Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 107
    Mottagna gillanden:
    253
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    Kurriosa. Detta är mitt S3 batteri, på mindre än ett år hade det bara ~73% av sin märkta kapacitet. Har inte kunnat mäta mitt M8 batteri (då jag inte kan plocka ut det)....Men när telefonen skall skrotas så skall jag försöka mäta det med.
     

    Bifogade filer:

  4. NNN

    NNN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    idag stängdes den av när jag satte på kameran och denna gång hade jag 24% nu blir jag förbannad wtf. hade samsung tidigare och klagade därför gick över till htc telefonen är inte ens 2 år gammal( nästan) detta hände inte hos mina samsung iallafall . nått man kan ta på garantin eller ?
     
  5. NNN

    NNN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    i kontakt med htc suport fick jag veta detta någon som känner igen.
    Johanna: Hej Anela, tack för att du kontaktar HTC Support. Jag undersöker din fråga just nu.

    Anela anela: hej

    Johanna: Vilken HTC modell har du?

    Anela anela: one m8

    Anela anela: inköpt 2014-07-26

    Johanna: Har du själv testat något för att försöka lösa problemet?

    Anela anela: jo jag har fabrikåterställt den 2 gånger

    Anela anela: misstänker att batteri är kass men man kan ej byta den på denna tel

    Anela anela: ???

    Anela anela: vad händer ?

    Johanna: Efter fabriksåterställning, har du laddat ner samma appar som du hade innan?

    Johanna: Du kan testa telefonen i felsäkert läge:

    Johanna: Tryck och håll in Ström knappen tills menyn kommer fram på skärmen. Därefter tryck och håll in Stäng av alternativet på skärmen tills telefonen frågar om du vill starta om telefonen i Felsäkert läge. Då väljer du Starta om. När telefonen startat om skall du se Säkert läge i nedre vänstra hörnet.

    Anela anela: jo det har jag och jag har haft de i i snart 2 år det är ingen av apparna som krånglar till det. för det är bara när jag använder kameran som det händer och på olika forum har jag läst att andra har samma problem och deras tel är lika gammla

    Anela anela: ok ska prova vänta

    Anela anela: jo nu är jag där

    Anela anela: vad ska jag göra nu

    Anela anela: batteri är fult nu att testa den men även om den inte är det varför ska jag testa den i säkert läge

    Anela anela: ????

    ohanna: Du kan testa detta när batteriet närmar sig 25% för att kolla om detta händer även i felsäkert läge.

    Anela anela: och om det händer inte eller händer vad betyder det?

    Anela anela: ok om det händer igen eller inte händer vad betyder det.

    Johanna: Felsäkert läge avaktiverar alla tredjepartsappar så detta skulle visa om telefonen stängs ner för att en eller flera använder mera batteri än telefonen har.

    Anela anela: vad gör jag då

    Anela anela: kan detta gå på garanti

    Johanna: Du kan också göra batteritestet. Du laddar batteriet fullt och sedan när du kopplar bort laddaren lägger du telefonen i flygplansläge.

    Johanna: Går batteriet ner med mer än 30% tyder det på ett tydligt batterifel och då behöver telefonen skickas på service.

    Johanna: För att skicka in telefonen på reparation kan du antingen kontakta din återförsäljare eller ta kontakt med reparationsverkstaden Mobylife på www.mobylife.se

    Johanna: Våra enheters garantiperiod är två år från köpdatumet. Garantin täcker inte fysisk skada och inte heller slitage som uppkommer i normalanvändning. Garantin gäller inte heller om annan än officiell mjukvara har installerats eller om enheten tidigare har reparerats på annan verkstad än HTC:s officiella verkstad. I dessa fall kommer ett kostnadsförslag för reparationen att skickas till dig.

    Anela anela: ok hur länge

    Johanna: Batteritestet gör du i en timmes tid.
     
  6. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 090
    Mottagna gillanden:
    1 192

    MINA ENHETER

    Flasha om den helt.. Min gjorde spontana omstarter och fabriksåterställning gick inte. Appar krashade till höger och vänster. Efter att jag flashat om den helt med HTC's egen programvara funkar den igen!
     
  7. NNN

    NNN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    och det gör man ??? hur? :/
     
  8. hars

    hars Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Någon som hittat bot på det här? Vad innebär flasha jfrt med systemåterställning?