Problem: Problem med koppling

Diskussion i 'LG' startad av Hampus Johansson, 1 sept 2015.

  1. Hampus Johansson

    Hampus Johansson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2015
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus One

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus One
    ROM:
    CM 12.1
    Övrigt:
    Chromecast, LG G WATCH R
    Lite bakgrund: Hade förut en Xperia Z1 som min LG G Watch R fungerade utan problem med, hade absolut inga problem då. När min kära Sony sen sprack köpte jag en OnePlus One. Hur nöjd som helst med telefonen och klockan fungerade även med den felfritt, ett tag. Sedan började den spöka och ville inte ansluta, kopplade hela tiden ifrån, otroligt irriterande. Fabriksåterställde då klockan. När fabriksåterställningen var klar var det stört omöjligt att få klockan att para med min OPO. Den kom till att börja synka appar och sedan frös den. Detta testade jag ett par gånger innan jag gav upp och la ner klockan i byrålådan.

    Men när både klockan och mobilen fått stora uppdateringar tyckte jag det var värt att försöka igen. En vän uppdaterade klockan genom att koppla med hans Z3. Alltså är det inget fel på klockan. Jag lyckades då para klockan med min OPO. Men nu är samma problem tillbaka, den kopplar hela tiden ifrån och kan inte var påkopplad i mer än 10 minuter innan det lilla molnet syns på klockan.

    Är det någon som har tips på vad man kan göra för att få den att fungera?
     
    Last edited: 1 sept 2015
  2. Froyo

    Froyo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Samsung Galaxy Alpha

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Samsung Galaxy Alpha
    Info:
    Ext battery, SlimPWR QI Card
    Telefon 2:
    HTC Legend
    Platta:
    ASUS Transformer Book
    Platta 2:
    CUBE U30GT2
    Info:
    Quad Core, HDMI 10.1" Retina 32GB
    Då återstår ju bara telefonen... hur fungerar blåtand/wifi i övrigt på din telefon?, polaren säger att hans OPO har allvarliga problem med hans BTlurar medans hans jobbtelefon (Xperia Z3) funkar perfekt till samma lurar...
    Lite goognling ger inga bra vibbar;
    ...OPO has some pretty sketchy Bluetooth connectivity problems....
    ...My Bluetooth headset works great with other phones but wasn't working with OPO......
    ...It appear to connect temporarily but then disconnects after ~10 seconds.....
    ...I got the same problem. BT headphones connecting great with n4 (stock) but have massive problems with opo....
     
  3. Hampus Johansson

    Hampus Johansson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2015
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus One

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus One
    ROM:
    CM 12.1
    Övrigt:
    Chromecast, LG G WATCH R
    Det konstiga är att bluetooth fungerar fint med min stereo (Andersson Bluetooth receiver). Igår lackade jag ur ( ;) ) och gjorde en fabriksåterställning på telefonen. Har fungerat helt klockrent ( ;) ) sedan dess. Tack för svar ändå. Peace.