Problem: Problem med min note, kan det varit kernel/rom?

Diskussion i 'Galaxy Note - ROM-filer och utveckling' startad av Piggy, 20 jul 2013.

  1. Piggy

    Piggy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag har kört note sedan den först släpptes, och alltid varit riktigt nöjd. Flashade för några månader sedan in en rom baserad på 4.1, och var till en början riktigt nöjd. Efter ett tag så frös telefonen, och vid omstart fastnade den i bootloader. Detta gick att åtgärda med en factory reset, men problemet uppstod igen efter en stund.

    Jag har aldrig varit insatt i bitarna om vilken kernel man bör använda, och undrar om detta kan ha lett till felet? Kan någon rekommendera en kernel + rom som är lätt att byta till och som fungerar bra? Skulle gärna köra en buggfri version av 4.2, hellre stabil än överdrivet konfigurerbar.

    Tack för hjälp!
     
  2. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Känner igen problemet. Det beror troligtvis på den rom eller den kernel du använder.

    Mitt tips är att du lägger in någon annan rom samt att du testar MX kernel 1.4.2 istället.

    Jag har testat några olika romar och den jag upplever som stabil och allmänt lämplig att använda dagligen är HellyBean.

    Sitter på mobilen så jag har inga länkar, men sök på xda så hittar du.

    Taptaked all the way from Stockholm, Sweden.
     
    Piggy gillar detta.
  3. arianmanesh

    arianmanesh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hej,
    Söka efter rom "Stunner 2" på xda-developers forum. Noten funkar bra med den. Original har den bas CM kernel men det går att prova den med NX kernel också. Men före den får du läsa och läsa igen genom instruktionen för att slippa ev problem. Så du får först tar på dig mer kunskap om olika rom och kernel och själva flashing proccess. Lycka till.

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
    Piggy gillar detta.
  4. Piggy

    Piggy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tar nog och testar HellyBean när jag kommer tillbaka från semestern, berättar hur det går sedan :)

    Tack för svar!
     
  5. Murremannen

    Murremannen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min rekommendation är att köra CM 10.1 den fungerar underbart bra för mig på min. Beroende på när du flashat om telefonen kan det även vara bra att köra in senaste rootade orginal imagen med odin så att du får senast bootloader och radio firmware mm.