Problem: Problem med nedre delen av skärmen

Diskussion i 'Optimus 4X' startad av Nosfo, 3 aug 2013.

  1. Nosfo

    Nosfo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har fått ett väldigt frustrerande problem med min LG 4x telefon. Nedre delen av skärmen går inte att trycka på längre. det vill säga att det går inte att trycka bakåt, hem eller meny. Problemet har så att säga växt fram över en tid men nu så är knapparna helt döda. Jag testade att lägga in en custom rom och aktiverade samma knappar i den synliga delen av nedre skärmen och det fungerade ett tag men nu så har den delen också slutat fungera.

    Är det någon som vet om knapparna som sitter längst ner är separata eller en del av skärmen. En ny skärm kostar ca 1000kr och jag överväger att köpa en för jag är i övrigt väldigt nöjd med telefonen. Men löser det inte problemet så är det ju meningslöst..

    Tackasam för tips och råd...
     
  2. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Återställ den till original och skicka in på garanti? Låter ju som att skärmen håller på att ge upp vilket LG ska stå för att reparera i så fall, så länge du inte tappat den med synliga skador eller annat som gör att du inte får garanti.
     
  3. Nosfo

    Nosfo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för rådet, ska kolla om det är ett alternativ. Telefonen är lite mer än ett år gammal nu och jag har givetvis slarvat bort kvittot :\

    Möjligheten att det är fukt som kommit in och ställt till det finns ju och då gäller inte garantin och kan jag förutom att jag får tillbaka en trasig telefon även åka på att betala kostnaden för att de tittat på den. Jag ska kolla med LG support i morgon och se vad de säger.
     
  4. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Du har tur, hittade dessa på eBay. Skärm och digitizer sitter separat.

    http://www.ebay.com/itm/Touch-Scree...e_Replacement_Parts_Tools&hash=item43be4a5a4f

    http://www.ebay.com/itm/Replacement...e_Replacement_Parts_Tools&hash=item1c2dadf1e6

    Var ju inte sådan farlig kostnad om du inte har kvitto och misstänker fuktskada.
     
  5. Nosfo

    Nosfo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Aha, tackar :) Perfekt

    Ibland är det tur att man frågar först innan man handlar :) Vart på väg att köpa en ny display och det hade ju inte löst något om det nu digitizern är separat :)

    Tackar så mycket för tipset :)
     
  6. th0d

    th0d Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    LG har väl 2 års garanti? Ring och hör med dem.
     
  7. Nosfo

    Nosfo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag fick min digitizer häromdagen och jag har nu bytt. Det var lite pilligt att byta men det gick bra. digitizer och frakt kostade väl runt 200kr så det var det helt klart värt.

    Jag fick fel färg med det gjorde inget, blev faktiskt snyggare med svart front.
    Tog en bild om ni vill se. Hade inte torkat av fronten på bilden ännu så den var lite fet men ni fattar... Tackar för tipset om digitizern..

    edit: jag klistrade in länken till bilden från dropbox, men jag ser inte bilden själv.. kan någon annan se den? Om inte annat så är länken här https://www.dropbox.com/s/2lcdi985y45mhzy/IMG_20130816_180115.jpg


    [​IMG]
     
    Last edited: 16 aug 2013
  8. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Trevligt att det löste sig. Funkar touchen lika bra som innan den gick sönder med?
     
  9. Nosfo

    Nosfo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jodå, efter jag bytt digitizern så fungerade den bra igen :)

    Tyvärr så lyckades jag sabba displayen.. Upptäckte fet på insidan så jag monterade isär telefon igen och måste ha kommit åt displayen så den gick sönder ( visar bara konstigt på skärmen ). Så nu har jag beställt en ny display från England... :)