Problem: Problem med recovery och lineageos

Diskussion i 'Xperia V' startad av VWallin, 22 feb 2017.

  1. VWallin

    VWallin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Första gången jag ger mig på något sånt här och det gick ju som det gick.. Lyckas roota luren med towelroot. Installerar superuser, busybox, fastboot funkar från datorn, inga problem att låsa upp bootloader men jag får för mitt liv inte till recovery! Har provat twrp och cwm men det händer ingenting. Lyckades flasha in en kernel som antagligen är helt fel för då kan jag komma in i recoverymode på cwm men det går inte att installera lineageos 14.1. Blir bara aborted. Dessutom bootar inte telefonen förens jag flashar in original kernel igen. Har android 4.3 fw 9.2.a.2.5.
     
  2. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Hej,

    Det bör räcka med att du endast flashar en custom kernel vilket bör gå problemfritt efter attdu har låst upp bootloadern.

    Prova med denna https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2223534
     
    bernard gillar detta.
  3. VWallin

    VWallin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,
    Tack för svar men efter ytterligare 5 timmar så är jag inte klokare eller längre gången.
    Med den kernel som du hänvisar till så kommer jag åt både cwm och twrp men resultatet är samma. Den vägrar installera lineageos. TWRP säger att den inte kan verifiera zip...även fast jag har bockat ur att att den ska strunta i det. CWM säger bara att min device är "mint" Provade ladda mer en tidigare version 9.2.a.1.210 men ingen lycka där heller. Med den kernel så bootar inte telefonen heller.
     
  4. VWallin

    VWallin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Problemet löst. provade med ressurection remix rom istället och då flöt det på utan problem :)