Problem: Problem med S7a

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av Bushdoctor, 25 mar 2016.

  1. Bushdoctor

    Bushdoctor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag satt och spelade på min S7 och mitt i allt så startade den om och fastnade på "Samsung Galxys S7", startade om den flera gånger och den fastnade alltid där. Ibland så startade den om av sig själv och fastnade på samma ställe igen.

    Mitt i allt så gick den igång och startade upp som vanligt och då säger den att den inte känner av SIM-kortet. Startade om igen och då fastnade den på samma ställe. Kollade i "recovery mode" och där stod det "dm-verity failed". Har för mig att det inte stod så de första gångerna jag var in i recovery efter att detta problem uppstod.

    Har kommit förbi "Samsung Galxys S7" några gånger och då har den antingen fastnat på "Samsung" eller kommit så långt att jag angett mitt lösenord och sedan har upplåsningsikonen snurrat i all oändlighet.

    Någon som vet vad jag måste göra för att fixa detta?

    EDIT: Fick igång den nu efter flertalet omstarter, men jag vågar inte starta om den för att se om problemet är borta. Finns det något jag kan kolla för att se vad som är fel nu när jag är inne i telefonen?
     
    Last edited: 26 mar 2016
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 741
    Mottagna gillanden:
    44 738
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Om du testar en återställning, står det då fortfarande "dm-verity failed"? (...kommer förmodligen inte hjälpa, men alltid värt ett försök)

    Det verkar som att du i sådana fall fått ett måndagsexemplar (...såvida du inte försökt flasha/roota telefonen? Tog du i sådana fall backup på EFS?): http://thedroidguy.com/2015/09/sams...ation-failed-plus-other-system-issues-1049627

    Du bör nog i sådana fall lämna in den på garantin. Låter som att EFS-partitionen blivit korrupt/skadad på något vis.
     
  3. Bushdoctor

    Bushdoctor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det står fortfarande "dm-verity failed" efter flera återställningar. Den startar också om titt som tätt och fastnar på samma ställe. Ibland går den igång, dock ytterst sällan.

    Jag har ej rootat eller flashat den, så det måste vara ett måndagsexemplar. Jag ska lämna in den under dagen.
     
  4. Bushdoctor

    Bushdoctor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Enligt verkstaden har de bytt kretskort. Väntar att få tillbaka telefonen nu.
     
    bernard gillar detta.
  5. tjallden

    tjallden Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har något liknande problem med min s7a. Det började med att den hängde sig några gånger om dagen, tillslut fick jag göra en fabriksåterställning. Då fungerade den en vecka innan samma problem började. En morgon när jag vaknade var den "stendöd" (endast deodern uppe i hörnet lyser rött och har gjort det i tre veckor nu) och sen dess har jag inte kunna starta om den eller kommit åt den på något sätt. Det närmaste jag kommer åt den är när jag håller in powerknappen så ploppar det upp en enhet på datorn när jag kopplar ihop den med usbsladden. Släpper jag power så försvinner enheten. Har testat att uppdatera drivrutinerna medans jag håller in knappen men inte ens det går. Känns som det bara är och skicka in den så dom får fixa den för det finns inget annat program eller så för och försöka fixa det själv va?
     
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 741
    Mottagna gillanden:
    44 738
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tror det är rätt kört, skicka in den på garantin. Du kanske kan få igång den ett tag igen, men av allt att döma återkommer felet sedan igen. Det tycks vara hårdvarurelaterat, så passa på medan du har garanti kvar istället för att vänta.
     
    Last edited: 4 feb 2017
    tjallden gillar detta.
  7. tjallden

    tjallden Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Lämnade in den och pga yttre åverkan gick det såklart inte på garantin. Dom skulle byta display, sub, homeknapp och ram för ca 4300:-.
    Då är min fråga vad dom menar med byte av sub? Antar att det är någonting i mobilen för annars känns det som att dom knappast skulle behöva byta allt det där på utsidan när det inte var allt för slitet.
     
  8. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Det de måste ha menat är USB. USB-kontakten är känslig och orsakar ofta problem. Det är bara omkastning av bokstäverna när man skriver snabbt! Den yttre åverkan har troligen förstört något i mobilen, det är min gissning i alla fall.
    Displayen är kanske svår att återanvända efter demontering.
     
  9. tjallden

    tjallden Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    tack för svaret och självklart måste det vara så att dom blandat ihop bokstäverna. Är den så känslig att den kan få mobilen och hänga sig så man får starta om den flera gånger om dag för att en kväll bara dö när den ligger på laddning. Spelade ingen roll om jag laddade den via trådlöst sen heller, gick inte och göra hardreset eller något sånt, rent ut sagt stendöd. Då känns det som det är något mer fel på den och en reparation för 4300:- känns onödigt när man får en ny för 1000:- till..
     
  10. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Jag menar bara att det kan vara så att när de tar isär mobilen så kan en del saker bli förstörda eftersom man måste ta i ganska rejält med brytverktyg och värma med värmepistol. Eller så ser de att det var fel på USB-kontakten.
    Jag bara försöker förklara för dig att det inte alls är så konstigt att det kan bli dyrt när de konstaterar yttre påverkan, om detta stämmer. Syns det märken efter åverkan, fall eller liknande, hänvisar de ofta till detta som förklaring. Du har ju inte beskrivit hur skadad luren var, eller om det var totalt fel att den var skadad. Var den skadad och i så fall hur hade detta gått till?
     
  11. tjallden

    tjallden Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Några skador kan jag inte direkt säga att det var på den. Någon gång har den väl åkt i marken men inga sprickor eller så. Och det är inte så att den slutade fungera efter en skada. Dom hade gärna fått konstaterat varför den inte startade istället för och skriva vad på utsidan som måste bytas. Men det är väl därför dom skriver att det det kan kosta mer sen när dom öppnar den.