Problem med sms Galaxy s8+

Diskussion i 'Galaxy S8+ - Allmänt' startad av Bjarnebus, 5 jan 2018.

  1. Bjarnebus

    Bjarnebus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2018
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej. Har haft min Galaxy s8+ sedan nov 2017. Det har från och till strulat med sms för min del. Antigen står det att det att "misslyckas med att skicka iväg sms" eller också ser det precis ut som att sms:et gått iväg men det har dröjt LÄNGE innan mottagaren fått sms:et. Har varit i kontakt med min operatör men de hittar inget fel. De har försökt hjälpa mig. När jag startat om tele så har allt funkat ett tag tills det börjat strula igen.
    Idag tog jag kontakt med samsung support. Till min förvåning rekommenderade de mig att starta om telefonen varannan dag för att de enligt den krävdes på dagens telefoner. Jag höll på att ramla av stolen med det svaret. Jag har haft min iPhone 6 i tre år och endast startat om den vid varje uppdatering av iOS. Min nya Samsung har jag under dessa månader startat om den lika många gånger som jag gjort med min iPhone totalt. Några andra som har samma problem som mig? Vet inte vad jag ska ta mig till.
     
  2. GmbH

    GmbH Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2012
    Inlägg:
    2 160
    Mottagna gillanden:
    999
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23
    provat använda annat kort i tel?
     
  3. Bjarnebus

    Bjarnebus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2018
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Japp. Har testat med ett annat simkort. Var samma då.
     
  4. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    När det strular, är det alltid till en viss person?
     
  5. Bjarnebus

    Bjarnebus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2018
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Nä det har varit olika personer. Men alla har i och för sig iPhone.
     
  6. johanruda

    johanruda Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2017
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy Note 10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy Note 10+
    Provat med en annan sms-app?
    Provat fabriksåterställa telefonen?
     
  7. Bjarnebus

    Bjarnebus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2018
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Nej. Är ganska ny på Android å har inte testat någon annan sms-app då jag inte vet vad det finns för alternativ. Tycker det borde funka med det samsung har.
    Nästa steg blir väl att göra en återställning. Man ska väl inte behöva starta om tele varannan dag? Gör ni det?
     
  8. johanruda

    johanruda Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2017
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy Note 10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy Note 10+
    Prova Android Messages från Google. Den använder jag på min V30.

    Nej, man ska inte behöva starta om sin telefon så ofta. Jag gör det ytterst sällan på mina telefoner.
    Det kanske är annorlunda på Samsung då deras mjukvara inte direkt har varit super, men det borde ha förbättrats på senaste tycker jag.
     
  9. tswfootball

    tswfootball Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    1 047
    Mottagna gillanden:
    517
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
  10. Bjarnebus

    Bjarnebus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2018
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har startat om den ett flertal ggr. Har aldrig med någon mobil under dess levnadstid behövt starta om så ofta som jag redan gjort med den nya mobilen.
    Nytt simkort har jag men ska testa att ta bort och sätta dit det igen. Tack för länken.
     
  11. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Det är sannolikt inte ett telefonproblem. Kontakta din operatör och be dem kolla så allt står rätt till. Jag hade liknande problem med tele 2 för några år sedan, de fixade problemet genom att återställa något på mitt konto.

    Edit: Ibland funkar det att radera alla APN i inställningarna och återställa dem.