Problem: Problem med Spotify/Byta låt via BT + Annat

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av LeBron, 30 jan 2015.

  1. LeBron

    LeBron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Hej!

    Skaffat ny bil nyligen och den har Bluetooth (YEAH!!), slipper äntligen AUX/CD-skivor men nu har jag ett annat problem. När telefonen och bilen kopplas ihop så börjar musiken spelar upp automatiskt utan att jag trycker på något men den spelas upp via walkman-spelaren med ett par skitlåtar som följde med. Klickar jag på >>> knappen på ratten så byter den till nästa skitlåt.

    - Hur sätter jag Spotify som standard musikspelare? Vill att när jag klickar på mitt headset eller bluetooth att det spelar från Spotify, inte walkman. Provade avinstallera Walkman men nu händer ingenting istället. Det fungerade när telefonen var helt ny...

    Om jag drar upp luren och klickar igång Spotify manuellt och har Spotify uppe på mobilen (helskärm) så går det även att ändra låt på Spotify via ratten men lägger jag ner telefonen, drar upp en annan app på skärmen eller släcker skärmen så går det inte längre att byta låt.

    - Varför är det såhär? Måste vara någonting fel... Detta har också gått jättebra att göra förut.

    Har ett sony style cover SCR26 som fungerade utmärkt, hade spotify där med och även fast jag inte hade appen igång så kunde jag klicka på "play" så började musiken att spelas via Spotify... det fungerar inte heller längre. Start jag musiken, stänger skalet så går det att ändra låt och sånt men stänger jag av skärmen och sen på den igen så spelas musiken fortfarande men det syns inte där och det går inte att ändra låt/pausa eller någonting. Detta har också fungerat utmärkt förut...

    När jag befinner mig i ett samtal så slutar helt plötsligt min bakåt knapp att fungera och det går inte att skriva någonting, tangentbordet kommer inte upp någonstans. Detta har också fungerat förut.

    Vet inte om jag råkat komma emot någon inställning eller så (stamina mode är AV) men är JÄVLIGT less på den här luren som var/verkade så bra för ett par månader sedan. All hjälp uppskattas!
     
  2. Olof_B

    Olof_B Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Låter som om du har någon inställning i "Smart Connect" (appen har en ikon med en telefon med ett blått S över) som tycker att när du ansluter BT så går Walkman igång.
    Det är vad jag kan komma med för glada tillrop för tillfället...
     
  3. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 211
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Annars kan du ju testa att avaktivera Walkman appen under inställning - appar

    Skickat via Tapatalk
     
  4. LeBron

    LeBron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Bingo! Ser det här på skärmen att det står "Walkman" under "Program" när jag är inne på Bilens BT grej, hur får jag bort Walkman och lägger till Spotify där nu? :/
     
  5. LeBron

    LeBron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Gjorde det, hjälpte inte :/
     
  6. LeBron

    LeBron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Ooh, tog precis en tur till gymmet, först sattes Spotify igång och det gick även att byta låt!!

    Påvägen tillbaka så var Walkman igång igen (hur kom skiten ens tillbaka? Avinstallerade det, måste ha varit när luren anslöt sig till Wi-Fi på gymmet), satte dock på Spotify manuellt och det gick att byta låt. :)
     
  7. SGSi9000

    SGSi9000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2010
    Inlägg:
    1 158
    Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Hej! Finns en app som heter Bluetooth Connect and Play. Den fungerar kanon och man kan styra vilka program som ska starta vid olika anslutningar
     
  8. gorgo

    gorgo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2012
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    ROM:
    Stock
    Info:
    Samsung S10 plus
    [​IMG]

    Så här har jag ställt in det o det funkar galant för mig