Problem: Problem med touch-knappar och mittenknappen (löst)

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av Waterflow, 1 jul 2015.

  1. Waterflow

    Waterflow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5
    Har tyvärr märkt av ett konstigt problem med min 1 dag gamla S6a. Tre gånger på raken har det hänt att touchknapparna slutar fungera, likaså hemknappen, dock fungerar det att låsa upp via fingeravtrycksläsaren.

    Energisparläget är inte aktiverat.

    Google föreslår detta : http://www.techrez.com/fix-back-button-not-working-on-samsung-galaxy-s6/ men jag kommer inte åt "Restrict Performance"

    Dessutom har touchknapparna helt slutat lysa, har testat att ladda ner Galaxy Button Lights appen men den ger inget resultat.

    Är det ett hårdvarufel? Inte jättesugen på att göra en fabriksåterställning nu när jag pillat så mycket med anpassningar. Iofs lär 5.1.1 dyka upp snart och då kan det vara läge att göra det.
     
  2. B3ta

    B3ta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2015
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Har inte haft några sådana problem med min. Du kanske borde DOA:a den om den bara är en dag gammal?
     
  3. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Håller med tidigare talare, DOA om den bara är en dag gammal! Jag har inte haft några sådana fel, bättre att ta det säkra före det osäkra!
     
  4. Waterflow

    Waterflow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5
    Jag har en intressant teori som verkar ha löst problemet.

    Köpte nämligen en flip cover av typen skal plus plånbok i ett där både skalet och plånboken är magnetiska för att hålla fast skalet i plånboken. Problemen började nämligen efter att jag hade lagt telefonen i skalet. Så igår när jag var ute och reste så hängde sig touchknapparna som vanligt så jag lossade på plånboksdelen och behöll bara skalet. Efter en stund så började touch/hemknappen att fungera igen och när jag tog loss skalet så började touchknapparna lysa igen. Haft telefonen "näck" hela kvällen/natten och nu när jag vaknade på morgonen så fungerar knapparna perfekt.

    Kan det vara så att telefonen helt enkelt är känslig mot magnetfält?

    [​IMG]
    Xqisit Wallet Case Eman (for Samsung Galaxy S6) - köpt på Siba
     
    anders.e.persson gillar detta.
  5. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    En kollega har en S4 mini i ett likadant skal och han har också en massa konstigheter när den sitter i skalet så magneterna påverkar telefonen på något sätt.
     
  6. anders.e.persson

    anders.e.persson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack Waterflow!

    Kan bekräfta att det är samma problem med Samsung Galaxy S7 Edge. Man tappar bakgrundsbelysningen till och från på touchknapparna om man har en magnetisk baksida. Hade igen bakgrundsbelysning när jag läste detta. Direkt jag tog bort den ur skalet så var belysningen tillbaka. Har ett iDeal of Sweden fodral.