Diskussion: Problem med trådlös laddning

Diskussion i 'Galaxy S6 Edge+ - Allmänt' startad av Majkey88, 5 jan 2017.

  1. Majkey88

    Majkey88 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tjo. Köpte en Samsung Wireless Fast Charger. Funkar verkligen inte bra. Provat alla möjliga kombinationer av laddare och sladdar. För det mesta så laddar den i 3 sekunder sedan står det att laddning har pausat. Nu har jag fått den att funka med en gammal vanlig (ej snabbladning) laddare. Men då går jag miste om snabbladning. Nån som har något tips?
     
  2. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag har inte Samsung men några saker du kan kolla är i alla fall att mobilen är rätt placerad. Alltså, om den kommer lite fel, lite snett eller nåt så funkar inte laddningen. Kulle kunna tänka mig att snabbladdning är extra känslig. Jag vet inte hur det är på Samsung, men på en del mobiler kan det vara ide att göra en extra koll att bakstycket verkligen sitter så hårt som det ska. Skal och sånt som inte är avsett för trådlös laddning kan man förstås inte ha.
     
  3. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Kan även påpeka att vissa skal kan störa laddningen rätt rejält. Även sånna vinyler som man kan ha på som har en aluminium baksida.
     
  4. SirHejsan

    SirHejsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    744
    Mottagna gillanden:
    438

    MINA ENHETER

    Är det den modellen där telefonen är typ stående, tror den kom med S7 som är lite kortare än S6 Edge plus vilket kanske kan göra att den inte är exakt över "laddningspunkten"