Problem med XT9

Diskussion i 'Galaxy Z' startad av Pantern, 19 jan 2013.

  1. Pantern

    Pantern Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har stora problem med XT9 på min telefon när jag skriver meddelanden/sms.

    Igår skulle jag skriva "Marabou Mjölkchoklad", och telefonen ändrar automatiskt till "Maraton Välkomnas", det är ju inte ens lika. Och jag hittar inget i inställningarna om att den inte automatiskt ska byta, men den får gärna komma med förslag som jag aktivt måste välja i så fall.

    Lyckas med någon inställning göra så jag kan skriva Marabou Mjölkchoklad utan att det automatiskt ändras. Men så idag när jag skulle skriva Gurkan blev det Furlan. Jag blir helt galen, ger mig in och ställer tillbaka inställningarna som innan, och då blir Gurkan = Veckan.

    Varför byter den automatiskt? Jag vill ha förslag på ord, men inte att jag aktivt måste välja det ordet jag skrivit. Det ska vara tvärtom, det jag har skrivit bör vara automatiskt valt och förslagen som alternativ.

    Hur löser jag det på bästa sätt? Jag vill gärna ha XT9 då det är smidigt, men vill samtidigt inte behöva dubbelkolla och ändra ord i varje meddelanden jag skriver.

    Likaså gäller när jag skriver mailadress, gmail blir mail jämt.
     
  2. Ann-Cathrine

    Ann-Cathrine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Vad jag vet så kommer det alltid att finnas ett antal val när man använder T9-funktionen och den väljer då ut de ord som kan matcha mot det man slog in. Det är ofta så att jag får gå i listan och välja bland kanske 5 ord för att hitta det jag söker. Ofta blir det inte rätt från början. Kanske att Handcent är bättre på den här funktionen, att ladda hem det och använda deras svenska ordlista.
     
  3. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 428
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Finns två bra tredjepartsappar, smart keyboard och min favorit TouchPal som kör T9 fortfarande ツ[​IMG]