Problem: Problem vid uppdatering av appar

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av Loopie, 16 jun 2015.

  1. Loopie

    Loopie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Efter uppdateringen till Android 5.0.2 så har min G2:a funkat lite sådär. Det är nämligen så att jag har två st uppdateringar att göra i uppdateringscenter (LG Backup och Voice Mate för att vara lite mer specifik). När jag trycker på "uppdatera" så står det bara och tuggar och tuggar. Samma sak händer när jag ska uppdatera appar i Play Butik. Jag har försökt att starta om telefonen och avinstallera uppdateringar i Play Butik men ingenting fungerar. Skulle vara sjukt tacksam för svar.

    /En kille i desperat behov av hjälp. :(
     
  2. Kenta2

    Kenta2 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2015
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    99
    Tråkigt att det trasslar. Jag har inga som helst problem med något alls efter uppgradering, men jag tog en väl så grundlig väg. Vet ju inte om det är orsaken till att allt funkar väl, men vill ju tro att det har något med det att göra.

    Jag backade upp allt jag hade i 4.4.2 versionen via LG backup och kopierade filen till PC. Denna var inte tänkt för annat än om att allt skulle gå fel så att jag kunde gå tillbaka.

    Därefter blåste jag systemet med en fabriksåterställning och därefter uppdatering via PC tool. När det väl var uppdaterat till 5.0.2 så gjorde jag faktiskr en fabriksåterställning till vare sig det behövdes eller ej. Därefter började jag på nytt med att lägga in lite appar och komma igång.

    Batteritiden blev toppenlång, klar förbättring och allt funkar mycket väl och rappt helt utan lagg.

    Detta funkade väl för mig även om det var lite meckande och det borde ju egentligen inte behövas.
     
  3. Loopie

    Loopie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Fick telefonen att fungera som den ska efter en säkerhetskopiering och fabriksåterställning :)