Problem: Problemtråden

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Droidsson_1, 16 mar 2012.

  1. superjohan

    superjohan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Vet inte om det redan står nånstans. Men hur får man MX Player att köra HW på t.ex. mkw film och serier? HW ska väl dra mindre batteri etc än SW?
     
  2. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Jag lyckades inte utan provade Dice player istället som verkat funka.
     
  3. bosse11

    bosse11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Platta:
    Samsung Tab-S 10.5 (T805)
    Någon mer än mig som har problem med att dialern kommer upp när någon ringer istället för att se vem det är som ringer?
     
  4. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 211
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Låter konstigt :eek:

    Testa gå in under inställningar-appar-alla-Knappsats, testa att rensa data där o se om det blir någon skillnad
     
    bosse11 gillar detta.
  5. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Provade en wipe men mottagningsproblemen återstår när jag är hemma.. (Tele2)

    Tappar mottagning och hoppar mellan E/3G/H men E mestadels (85% av tiden ungefär).. Provat o bara ha 2G när jag är hemma men då tappar den ändå mottagningen random.. samtal bryts, o ibland är det bara ingen mottagning alls.

    När jag är hemma och låser upp mobilen då och då så är 1-2 ggr av 10 ingen mottagning alls (dvs bara ett x)

    Trodde glaskivan med antenn skulle ge oerhört mycket bättre mottagning är mina tidigare lurar men icke.. kan inte säga att det gör det faktiskt. Min Magic samt Desire hade inte samma problem hemma.. inte i den här utsträckningen.

    Om det är Tele2 så får man stå ut med detta i 2 år :(

    Sim kortet är nytt.
     
  6. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 211
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Låter ju som att du har ett hårdvaruproblem på din telefon.
    Vore jag dig skulle jag lämna in den på reparation, det verkar ju som att du
    gjort vad du kunnat för att utesluta andra fel.
    Hur gammal är telefonen ? kanske kan du fortfarande använda DOA ?
    Beroende på vart du köpt den men man har väl minst 7 dagar på sig,vissa har 14 dagar har jag för mig
     
  7. consone

    consone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2012
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Skriver för min syster nu som stött på ett problem med sin xperia s. Det kommer upp att hon har olästa meddelanden, men hon får ingen smsavisering, och när hon öppnar sina meddelanden kan det dröja upp till 10min innan hon får smset. Tror ni detta beror på nätet eller telefonen?
     
  8. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Är ca 1mån gammal nu.. så ingen DOA. Att lämna in den/skicka till CDON känns för djävligt då jag inte kan/vill gå tillbaka till skräpluren o vänta i veckor!!
    Jag ska vänta ett tag till o se om det förblir så här.. tex ICS.. då kanske en ny radio kan hjälpa..
     
  9. martin7901

    martin7901 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Glappande bakstycke efter 3 dagar och att luren ibland inte tänds när man tar bort den från kinden för att se hur länge man har ringt ect.

    vad hade ni gjort?
     
  10. rossing

    rossing Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Hallå! Det du gör är att ringer till Tele2. Ber de nollställa dig i deras växel då du har dålig täckning! Efter detta, du startar om telefonen, ställer in att du enbart ska köra på 3G (WCDMA? orkar inte kolla men du förstår) under nätverk och sedan fungerar det klockrent!

    Detta gjorde jag själv samt ett par vänner som hade exakt samma problem (centrala Malmö)
     
    Galaxy gillar detta.
  11. CrazyDriver

    CrazyDriver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har stora problem med ljudet i min Xperia S. När jag spelar musik med den inbyggda spelare eller senaste Spotify så hackar ljudet. Värst är det om jag försöker göra andra saker samtidigt, t.ex. surfa eller kolla FB. Känns lite märkligt att en 1,5GHz dual core ska ha så stora problem, samtidigt som min gamla Xperia Arc ALDRIG någonsin hackade. Känns som att det är något problem med drivrutinen till ljudchipet. Sedan blir det såklart inte bättre av att den medföljande musikappen har en märklig bugg som gör att skivomslag ibland blinkar hysteriskt eller försvinner helt. Brukar fixas genom att starta om appen dock.

    När jag ändå är uppvärmd så måste jag klaga på SONYs utveckare som av någon anledning verkar bygga sina releaser med full loggning. Förstår inte meningen med att skriva så sjukt mycket i logcaten. Framför allt blir det en del då SONYs egna program ligger och kraschar och startar om sig i bakgrunden hela tiden. Om ni vill se på riktigt mycket loggar så ska ni dra igång FM Radio appen som skriver ut varje RDS-paket i loggen. Galet!

    Nä, SONY har uppenbara problem med sin testning. Redan efter första dagen så hade jag hittat 50-100 uppenbara buggar. Stressbygge. Får hoppas att ICS uppdateringen är bättre.
     
  12. robin92

    robin92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2011
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Är det bara jag men jag tycker det är dåligt ljud under samtal inte lågt men typ burkigt.
    Kan det lösas med framtidens uppdatering eller program?
     
  13. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 211
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Jag har klockrent samtalsljud i min.

    Skickat från Tapatalk 2
     
  14. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER


    Måste fråga dig en sak först:

    Kör du med nån Task Killer (T.ex. Advanced Task Killer eller dyl)?

    För jag hade liknande problem som du beskriver, dvs. när jag har musiken igång samtidigt som jag växlar mellan olika program, drar ner notifierings-baren, slå av och på WiFi, pillar i FaceBook etc.

    För, använder du dig av Task Killers så kan dessa problem uppstå.

    Så, stäng av Auto Kill (Om du nu har det på-slaget) och starta om mobilen och ge då f-n i att "döda" appar.

    Det funkade för mig iaf, för nu hackar aldrig musiken eller "fryser" sig.
     
  15. Jyrgen

    Jyrgen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Flimrande skärm

    När jag surfar så börjar skärmen efter några sekunder att flimra. Kan det vara nån ljussensor som inte funkar som den bör? Eller bara nån enkel inställning? Jag har dragit ner ljusstyrkan ganska rejält. Detta sker varje gång och hela tiden när jag är ute på nätet, och syns väldigt tydligt med lite ljusare bakgrund.

    Sen upprepar jag mina problem med Spotify, som stänger ner hela tiden. Om jag söker en låt och sen bläddrar bland resultatet så stänger den plötsligt ner och jag får göra sökningen från början. Dessa ideliga avstängningar blir man ju tokig på. Kan man prova att installera om Spotify, eller ska uppdateringarna sköta allt automatiskt?
     
  16. CrazyDriver

    CrazyDriver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nej, jag har ingen task killer installerad.

    Dock har jag noterat att en process startar ungefär var tionde minut som skannar efter musikfiler. Trolig någon av SONYs mediaproviders som skriver helt otroligt mycket i logcat. Under tiden denna skanningen sker så brukar skivomslag och andra bilder blinka/flimra. Ibland försvinner bilderna helt. Mycket märkligt.
     
  17. CrazyDriver

    CrazyDriver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Upptäckte just ännu en bugg. I vissa lägen när man vrider telefonen samtidigt som man väcker skärmen så hamnar upplåsnings-slidern vertikalt. Ser helkonstigt ut och man måste dra med fingret nerifrån och upp för att låsa upp telefonen. Kommer håg att jag hade samma problem på Xperia Arc, men jag trodde detta var löst sedan länge.
     
  18. ohmelbrant

    ohmelbrant Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min XPS "klipper" samtalen rätt så ofta! Farsgubben har en Xperia Active upplever samma problem! Någon som har en aning om vad det är som orsakar detta eller som har samma problem`?
     
  19. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Suck ok, härmed får jag nog lägga till mig till bugg listan här. Min nya lur har 1 jädrans död pixel, och den är i princip fullt synlig, eftersom den ligger relativt mitt i skärmen. Läste någonstans här och i garantin att Sony anser att 2 döda pixlar är acceptabelt, men samtidigt såg jag i deras forum, att någon hos Sony svarat att det beror visserligen på vart denna döda pixel är belägen. Jag menar mitt i skärmen borde ju vara garanterat garantijobb, eller? Hade den varit i kanten så hade man ju knappt märkt den, men nu.Den är fullt synlig för mig nu hela tiden. :( Annars finns det inga fel på luren. Inga gula fläckar, inga knak o s v. Men denna döda pixel gör mig så.... irriterad.
     
  20. s-flow

    s-flow Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Pratade just med en vän som haft samma problem med sin telefon. En mycket oväntad lösning (tycker jag) fanns för honom,han tog helt enkelt bort sitt applicerade display-skydd och problemet var som bortblåst.
    Hur detta kan komma sig kan vi inte lista ut men kanske värt att prova iaf.