Problem: Problemtråden

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Droidsson_1, 16 mar 2012.

  1. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Jag har problem med säkerhetskopiering via PC Comp. Den går hela vägen men när det är 1s kvar hänger sig allt. Har provat 5ggr med samma utgång. Använder inte luren alls under säkerhetskopierandet. Tips!?
     
  2. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    startar oxå om min så funkar det...
     
    Last edited: 16 maj 2012
  3. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Ni behöver inte starta om.. slå på och av flygplansläge så kommer det tillbaka!

    Idag har jag haft extrema problem.. tappade 3G/Data uppkopplingen helt och hållet om och om och om igen.. :(
     
  4. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Samma här tror ja startat om mobilen 5- 6 ggr på jobbet idag, för att komma ut på nätet.
     
  5. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Det är tråkigt att behöva hålla på så här.. sitter o tuggar i minuter tills man inser att även om 3G symbolen syns så är det ingen mottagning... slå av antennen (flygplansläge) o sen på igen.. trycka sim-pin.. vänta på att den hittar signalen o några min senare kan man göra det man ville.. till 30min senare.. så händer samma sak... :(

    Btw starta inte om.. det räcker med o gå i flygplansläge o ur så sparar du lite tid iallfall som jag skrev tidigare ;)
     
  6. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    En konstigt sak. Hade ju problem med inkoppling via HDMI till min tv. Men tänkte testa idag, och nu funkade det utan några som helst problem. Har det kommit någon uppdatering någonstans?
     
  7. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Vad är det som funkar nu men som inte funkade tidigare?
    Om jag nu minns rätt så var det att du inte kunde använda fjärrkontrollen till att styra din mobil?
    Jag har testat en gång och det gick inte styra med fjärrkontrollen. Tror jag testat min Arc också och det var likadant där me. Har testat på en Andersson-tv.
    Nu på efterhand har jag sett att det finns en knapp på fjärrkontrollen som heter "HDMI-control" så ska ta och testa de :-P

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 2 jun 2012
  8. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Nej nej nej. Du missuppfattade mig då... haha. Min tv har ingen fjärrkontroll överhuvudtaget. Utan det var helt enkelt så att tv vägrade acceptera mobilen, och villa helt enkelt inte spegla mobilens skärm på tv-skärmen. Men nu funkar det som det ska. Vilket tyder på att något måste ha hänt, med någon uppgradering eller så?
     
  9. Asssor

    Asssor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min lur har totalfastnat. Finns det nån knappkombination man kan trycka för att tvinga mobilen att stängas av? För den är helt låst nu. Även provat att hålla in on/off-knappen i 20sek typ utan resultat.

    *EDIT* Hittade nu. Vol Up + On/Off
     
    Last edited: 2 jun 2012
  10. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Okej. Fel av mig. Måste förväxlat dig med nån annan.

    Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
     
  11. chrystal

    chrystal Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej jag är helt ny här, försökt hitta information om problem med instagram men lyckades inte. Då jag startar appen så kraschar den och jag får felmeddelande "processen com.instagram.android stoppades oväntat. försök igen"

    Har försökt igen, startat om, avinstallerat och installerat på nytt men det fungerar inte ändå. Någon som har tips?

    Tack från en nybörjare :)
     
  12. nikliz

    nikliz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Telefon 2:
    iPhone 8 Plus
    Jag har fått precis samma problem idag! Har inte haft något strul innan, idag får jag bara en rapport att programmet stängs..

    Uppstod när jag tog ett foto och försökte posta det....:ehm:
     
  13. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Provat rensat datan?
     
  14. Nickr

    Nickr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    iPhone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 6
    ROM:
    iOS 8
    Är det bara för mig som alarmappen krånglar för? Jag satte på ett alarm igår eftermiddag för att skulle sova en stund. Alarmet ringde, jag kollade hur mycket batteri jag hade kvar, ca 70%, sedan lade jag ifrån mig telefonen för dagen i princip. Idag vaknade jag och hade endast 6% batteri kvar? Kollade i CPU Spy och där hade tydligen telefonen legat och tuggat på i 800mHz under 15h.

    Någon som har varit med om liknande? Jag aldrig upplevt dålig batteritid innan. Det måste väl vara någon sorts bugg?
     
  15. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Efter den senaste uppdateringen som kom nu så har android system börjat hålla sig aktiv minst halva dagen. Står nu för ca 30% av batteriförbrukningen. Gjorde inte så innan och jag har inte funnit ut varför. Någon mer med samma problem?

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  16. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Prova sökfuntionen, vet en som hade exakt samma problem med sin XS.
     
  17. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Lätt hänt. Men har tyvärr märkt att jag nog bara hade tur de gångerna. Problemet med min TV och Xperia S kvarstår. Fast visserligen mobilen lyckas få tv att förstå efter ett tag. Men det kan fortfarande ta några minuter innan luren får tv att förstå att det skall fungera. Det är min tv som är problemet och inte mobilen egentligen. För har testat med apparater i butiken, och inga som helst problem där. Så verka som min tvs EDID protokoll e kaiko.
     
  18. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Det funkar nu btw!! länka klockan till alarm!! Vet inte om det är BW uppdatering eller .75.
     
  19. ettpunktnoll

    ettpunktnoll Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Upptäckte idag att de album jag laddat hem från Spotify inte fanns längre. Gick in i inställningar > Lagring och hittade detta:
    [​IMG]

    Jag kommer inte åt den interna lagringen? "Inte tillgänglig"?. Jag verkar inte ha något problem med andra appar, men jag kan inte komma ihåg vilka andra som använder sig av den interna lagringen.

    Jag har provat att använda mig av den här appen (i ren desperation) men trots att statusraden säger "förbereder intern lagring" så händer inget. Jag har startat om telefonen typ fyra gånger redan och inget händer.

    Jag försökte mig precis på en säkerhetskopiering via Sony PC Companion inför en eventuell återställning, men den kraschade när den nådde 100%. :\

    Någon som upplevt detta?
     
  20. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Ifall du kommer åt lagringsdelen med datorn ta en backup och formatera den, annars kan du prova återställa inställningarna.