Problem: Problemtråden

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Droidsson_1, 16 mar 2012.

  1. uppe

    uppe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tjena!

    Någon som upplever att skärmen flimrar svart vid uppspelning på svtplay eller typ twitch.tv video streams? Konstigt nog fungerar youtube och typ .avi filer utan problem.

    Har prövat andra telefoner på svtplay och twitch.tv och då har det inte flimrat något.

    Dock hade jag en motorola razr förut ett tag sedan som jag lämnade tillbaka och den hade samma problem med flimret jag beskrev.

    Mvh
     
    Last edited: 30 jun 2012
  2. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Jag testade svt play lite fort nu och det flimrade inte. Jag har upplevt att skärmen flimrar när jag läser upp den efter uppdateringen men inte vid videospelande.
     
    uppe gillar detta.
  3. uppe

    uppe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hmm ok..tack för att du kollade upp det :), då kanske jag fick ett dåligt exemplar. Frågan är om jag ska våga köpa en likadan och hoppas att den inte har samma fel, eller köpa en annan lur.
     
  4. uppe

    uppe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Köpte en ny idag. Samma fel!!! Vad är detta? Vad ska jag göra för att inte bilden ska flimra. Har prövat med både full ljusstyrka och låg ljusstyrka. Extra synligt med full ljusstyrka och lite mindre med lägsta ljusstyrka samt har jag har prövat med och utan bravia engine, utan bättring. Någon som har tips på vad man kan göra?

    Mvh

    Edit: vid pixeltest ser jag 3 gröna prickar vid svart bakgrund precis som på min andra, haha..vilket skämt.
     
    Last edited: 1 jul 2012
  5. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Pixelproblem. bara att fixa till. Ingår i garantin. Man kan ju undra över företaget som Sony använt vid tillverkingen av dessa skärmar haft problem med folket som jobbar? Men du skall vara glad för att du har 3 prickar. Jag har 1 och kan inte göra något åt saken. :( Telefonen flyter ju på också, då inga fel där. Förutom de buggar som ICS då inneburit.
     
  6. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Jag antar, eller åtminstone hoppas att Sony kommer med en fix till 4.0.4. Eller finns där 4.0.5 eller dylikt? För ICS har för många barnsjukdomar, inga jättestora och allt för allvarliga men en hel del småsaker som kan finputsas. Spela upp film i stockspelaren med Bluetoothljud på ger massa frysningar av bilden, musik via Bluetooth ger frysningar, alla dessa "genvägar" runtomkring sms-texten man skriver som man lätt kan trycka på av misstag osv. Där finns mer som jag inte pallar rabbla upp

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 2 jul 2012
  7. uppe

    uppe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jo jag vet, bara att byta. Men detta blir tredje gången jag måste byta telefon och börjar tröttna. Dessutom tar det tid att både åka fram och tillbaka, då jag inte bor så nära butiken. Först lämande jag in en motorola razr (pga. pixelfel), sedan en xperia s (pga. pixelfel) och nu yttligare en xperia s (pga. pixelfel) som ska bytas mot en förhoppningsvis "hel" display.

    Eller är det bara jag som är kräsen? drog direkt på pixel tester när jag kom hem och testade den för att hitta eventuella döda pixlar och såg direkt 3 gröna pixlar vid svart bakgrund.

    Vill gärna ha en skärm utan pixelfel när den är helt ny och kostar 4000:-.
     
    Last edited: 2 jul 2012
  8. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Jag förstår att du tröttnar. Jag tror du har haft väldig otur. Jag har inget pixelfel i alla fall (bara lite backlight bleeding) och om det var väldigt vanligt med pixelfel så borde fler gnälla på forumet.
     
  9. uppe

    uppe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Sant. Men jag tror inte så många kör ett pixel test för att eventuellt hitta pixelfel. De kanske ser dem efter en längre tid fram, men som alltid har varit där utan att man lagt märke till det. Jag ser knappt de gröna pixlarna. Men vid t ex filmtittande i ett mörkt rum, vid svarta scener så kommer man se dessa gröna pixlarna, vilket känns irriterande.

    Tror som sagt att flera har pixelfel, fast man inte vet om det, då man inte lagt märke till det. Bara vad jag tror.
     
  10. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Säkert sant, men det beror ju lite på vart pixelfelen är, om man störs av dem eller en. Mitt på skärmen, ja det är irriterande. Men om de är i kanterna väldigt nära kanterna, märks de knappt. Så när 1 pixel ligger ganska mitt på skärmen är det inte så kul, speciellt när den syns väldigt tydligt i svar bakgrund.

    Vad jag känner till så är 4.0.4 den senaste, så där ligger Sony före många av de andra tillverkarna, och det kan ju vara orsaken till många buggar t ex.
     
  11. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Ok. Men en fix är väl något vi lär få så snart det är möjligt.

    Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
     
  12. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Konstigt problem med Youtube har jag fått.

    Jag länkade om mitt Youtube-konto från Hotmail till mitt Google-konto. Anledningen till byte av länkningar är att jag ville ha det mesta kopplat till ett enda konto.
    Iaf, när jag länkat kontona går jag in på Youtube-appen i mobilen för att kolla så de funkar. Se att mina "Favoriter" finns med etc. Och det stod bara "Går inte att visa", så jag testa att rensa data för Youtube-appen, forcerat stopp och sedan starta upp appen igen för att logga in på mitt account. Men nu när jag försöker att logga in så står det "Förbjuden åtgärd". Jag kommer inte längre än så. Har testat att avinstallera uppdateringar och installerat dem igen. Har testat att logga in på ett annat konto men det funkar ej.
    Någon som känner igen detta och vet hur man får bukt på det?


    EDIT: Det går att logga in på Youtube med ett nyskapat konto, men inte med mitt gamla. Får bara upp "Förbjuden åtgärd". Vafan e problemet?
     
    Last edited: 3 jul 2012
  13. Bullerskaft

    Bullerskaft Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har problem med att använda equalizers till Spotify. Har provat ett par stycken och gemensamt för dom alla är att de fungerar tills man rör volymknappen. Då blir det ett skränigt mellanregister som bluddrar på. Ibland går det tills sig av sig själv, men så fort man rör volymen, eller nått annat uppstår det. Har gjort de nödvändiga inställningarna. Har även gjort en clean installation. Får jag inte till detta så dumpar jag luren.

    Hoppas att det finns någon klok därute som kan peka ut riktningen för mig.