[Q] Vilket modem är bäst för våran telefon i Sverige?

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av fekke, 18 aug 2011.

  1. hackeron

    hackeron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    672
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Har kört med XDJv1 i några månader, har bra batteritid och inga problem.. flashade stock Jw5 rom. Den är nog rätt ovanlig, inte sett många som kör den.. Men många fungerar nog liknande.
     
  2. kayjay

    kayjay Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag antar att dessa två modem fortfarande är de *bästa* för Sverige? När du säger att JVU har lite sämre Wifi och att JW4 drar lite mer batteri, jämför du dem sinsemellan eller jämför du dem mot det modem som ligger i CM10 nightlies (XXJVT)? Jag är nämligen väldigt intresserad av att byta modem på min SGS då telefonen drar mycket batteri efter att jag körde in CM10 nightlies jämfört med vad den drog med stock innan.

    När telefonen ligger i stand-by så uppfattar jag inte att den drar så mycket mer än innan, men så fort jag pillar lite på den (vilket oftast innefattar att man surfar på 3G) så rinner batteriet iväg. Jag vet att 4.1.1 Jelly Bean inte är native på SGS men lite bättre batteri borde man kunna få ut (?). Jag såg att du också kör CM10 nightlies så det skulle vara intressant att få läsa lite mer om din erfarenhet med dessa modem.
     
  3. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    3G drar mycket. Mer än WIFI. Men annars är jämförelsen gjord sinsemellan.

    För tillfället kör jag CM10 Stock modem. Funkar bra och batteriet är faktiskt bra. Har iof ett 1800mAh istället för ett 1500mAh. Kan vara därför.

    Här finns det en del modem. Frågade nyligen i tråden vilket som var bäst för batteriet. Ja du kan läsa lite.

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1870460
     
  4. mellex

    mellex Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Livar upp den här tråden. Vilken tycker ni är bästa modemet för Sverige? Jag tänkte flasha in en ny modem men är lite osäker. Skulle gärna vilja ha tips på vilken som är mest "allround"?
     
  5. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    451
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Kör också med JVT. Har efter byte till Telenor upptäckt den drar en hel del batteri med datatrafik på. Datatrafik av drar den nästan inget i standby.

    Haken är att vid surf med 3g drar den mycket. Då ryker 20% batteri per timme. Dessutom blir mobilen mycket varm typ 46C.

    Så vet någon ett modem som drar mindre vid surf?
     
  6. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    451
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Ingen med råd ang. detta? Bredband upphör imorgon så jag tvingas surfa mobilt. Bara störigt mobilen drar så mycket ström då. Kör CM9.1.

    Kan vara efter jag bytte till Telenor. Har för mig den drog mindre med Comviq. Jag får dock 6mbit ner och 2mbit upp så hastigheten är inget att klaga på. Sen kanske 5h mobilsurf med 3g inte är så dåligt för en telefon?
     
    Last edited: 11 feb 2013