Fråga: Radera felinmatning ur autofyll

Diskussion i 'Allmänt' startad av Kristy, 20 sept 2017.

Taggar:
  1. Kristy

    Kristy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1 151

    MINA ENHETER

    Autofyll är suveränt, förutom när man lyckas skriva fel och inte vet hur man får bort det. Är det någon snäll människa som kan förklara hur man gör? Jag har testat att gå in på Chrome > inställningar > sekretess > rensa webbinformation > rensa de senaste 24h, men det är kvar lik förbaskat. :P
     
    Embridioum gillar detta.
  2. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Jag lyckades med samma fades i Firefox en gång för länge sen. Gick in i inställningar och avbockade autofyll, ut av webläsaren och in igen. Nu var autofyll rensad, sen tilbaka och aktiverade autofyll igen. Om det funkar i Chrome vet jag inte, men värd att försöka om du har möjligheten att avaktivera autofyll.
     
    Kristy gillar detta.
  3. Kristy

    Kristy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1 151

    MINA ENHETER

    Tyvärr tror jag inte det funger i Chrome - om jag gjorde rätt vill säga. Under inställningar fanns rubriken "Autofyll och betalning" och därunder fanns en knapp där man kumde slå av och på "Fyll i formulär automatiskt" så den slog jag av och loggade ut. Dessvärre var felskrivningen kvar när jag loggade in igen. Envetet... :P
    Nu var det visserligen inte frågan om något formulär utan bara en enstaka ruta för inloggning så kanske kan det vara där felet ligger? Någon annan knapp för autofyll av och på hittade jag dock inte.
    Tusen tack för ditt svar i alla fall, det var helt klart värt att pröva!
     
  4. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    "Autofyll och betalning" hörs inte ut som rätta stället. Är det under inställningar i webläsarn Chrome du hitta det? Har du någon inställning som säger något som "kom i håg webhistorik"? I så fall, testa med att avaktivera, gå ut och in igjen. Jag kör Engelska som systemspråk så jag vet inte exakt vad det säger på Svenska. Ej häller har jag kunskap om Chrome så det blir bara gissning från min sida.
     
  5. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Kristy gillar detta.
  6. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

  7. Kristy

    Kristy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1 151

    MINA ENHETER

    Jag googlade också på det innan jag vände mig hit, och när det gäller Android var det det jag prövade men som inte fungerade. :( Sedan såg jag att det i en av artiklarna stod "Note: you can't clear specific entries" så det kanske inte går att ta bort på telefonen?

    Däremot hade jag själv inte tänkt på att även läsa om PC, vilket du däremot gjorde. ☺️ När det gäller den skall det tydligen fungera att ta bort enskilda poster genom att sätta muspekaren över ordet och sedan trycka på skift + delete. Följer felet med till datorn (vilket det borde göra) kan jag ju ta bort det där. ☺️
    Men det får jag kolla i morgon, nu är det hög tid att sova. Jag återkommer med rapport. :)
     
  8. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 491
    Mottagna gillanden:
    1 174
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Prova sätta fingret på ordet/frasen du vill ha bort, håll fast, och svepa åt höger.

    Det fungerar i Firefox.
    .
     
    Kristy gillar detta.
  9. Kristy

    Kristy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1 151

    MINA ENHETER

    Inte i Chrome tyvärr. Det tycks vara en hel del som fungerar i Firefox som inte går i Chrome. Man kanske skulle byta webbläsare? :P
     
    cobben gillar detta.
  10. Kristy

    Kristy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1 151

    MINA ENHETER

    Nu har jag testat på datorn men felet följde inte med dit så det det gick inte att ta bort det därifrån heller. :(
    Verkar som jag får leva med det. :P
     
  11. Kristy

    Kristy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1 151

    MINA ENHETER

    Oj, nu såg jag detta också, det missade jag i går kväll. Ja, det är under "inställningar" i Chrome. det är det enda jag kan hitta där som har med autofyll att göra. Något i stil med "kom ihåg webbhistorik" hittar jag tyvärr inte, det verkar vara ständigt aktiverat. Däremot finns "rensa all webbhistorik" under sekretessinställningar och det har jag prövat utan att det hjälpte.

    Stort tack för att du ansträngt dig i alla fall, det är svårt på ett annat språk och inte minst en annan webbläsare. Engelska går utmärkt för min del i alla fall ifall du skulle få fler idéer. :)
     
  12. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Har du provat inställningar på luren, >apps>chrome och rensa cache? eventuellt också rensa data? Om du rensar data blir du av med allt som är lagrat i appen, t.ex användarnamn och lösenord för automatisk inloggning på olika websites, typ Facebook etc. Du måste då logga in på nytt på dessa får att låsa inn inloggningsuppgifter igen.
     
    Last edited: 21 sept 2017
    Kristy gillar detta.
  13. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Du skrev att det gällde en inloggning. Då är det kanske dina sparade lösenord du ska gå in på. Leta efter någt "manage passwords" eller liknande i dina inställningar i Chrome.
     
    Kristy gillar detta.
  14. Kristy

    Kristy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1 151

    MINA ENHETER

    Cache rensat men felet är kvar. :P
    Men det var bra ändå, folk här pratar om att rensa cacheminnet och jag har undrat hur gör. Nu vet jag det. :)
     
  15. Kristy

    Kristy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1 151

    MINA ENHETER

    Bra idé. :) Jag hittade det men endast det korrekta låg sparat där. Det blev ju aldrig accepterat eftersom jag skrev fel på användarnamnet.
     
  16. Kristy

    Kristy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1 151

    MINA ENHETER

    När det gäller att rensa data så fanns det tre alternativ - "webbplatsdata som chrome bedömmer som oviktig", "all webbplatslagring" samt "total data som används av Chrome". Jag rensade webbplatslagringen men ville inte gå så långt som till att rensa totaldatan, då hade den tydligen rensat bort bokmärken och allt och det är det inte värt.
    Tyvärr fungerade inte det heller så jag ger nog upp nu... Jaja, jag har lärt mig en hel del i alla fall. :)
     
  17. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7