Rädda internt minne

Diskussion i 'Galaxy Z' startad av Ricke77, 10 apr 2013.

  1. Ricke77

    Ricke77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har en Galaxy Z som inte kommer längre än till Samsungloggan när den startas upp. Har stått där nu i ca 30 minuter och vill helt enkelt inte starta upp. Problemet här är att det inte suttit nåt SD-kort i så alla bilder är lagrade på internminnet. Nu till frågan:
    Finns det nåt sätt som man kan rädda dem på?

    Tacksam för snabbt svar.

    Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2
     
  2. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    De låter som en återställning skulle vara lösningen för dig. Fast kruxet är att jag vet inte om en återställning tömmer internminne på just din modell. På galaxy s2/s3 så är det lite olika beroende på vilken modell och recovery man har. Men jag ser inte att du har något annat alternativ än att prova. Recovery kommer du in i på i princip alla samsungtelefoner på samma sätt. Håll ner home volymupp och tryck sedan på power och vänta tills du ser recovery. Där inne väljer du wipe cache. Om inte de funkaf kör du wipe data/factory reset.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  3. Ricke77

    Ricke77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Verkar inte fungera. Kommer endast in i download mode. Där står inget om Recovery...

    Skickat från min LT26w via Tapatalk 2
     
  4. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Det är lite mer tricky med galaxy R. Att starta om i recovery mode måste man först trycka strömknapp tills "splash screen" dvs samsung galaxy R/Z i1903 dyker upp och då trycker man samtidigt volume upp + home knapp.

    1) Strömknapp tills splash screen
    2) volume upp+home knapp tills du ser en liten vit text högst uppe "booting android recovery"

    Om du kan boota i nedladdningsläge så går det bra att installera om firmvara. Fabriksåterställning/ominstallering bör inte wipa ditt interna sdkort så länge jag kommer ihåg.