Rädda obootbar DHD

Diskussion i 'Desire HD' startad av HoudiniOne, 9 nov 2013.

  1. HoudiniOne

    HoudiniOne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Min Desire HD bootar inte längre, gissningsvis för att den förlorade ström i fel läge. Dock verkar det som att bootloadern fungerar bra, och jag tycker därför att det borde gå att flasha om firmware så att den återställs och fungerar igen.

    Problemet är att alla guider jag läst på nätet verkar förutsätta att man t.ex. slå på USB-debuggning eller liknande, men eftersom jag inte kan boota telefonen går ju inte detta.

    Eftersom den inte är rootad måste man rimligen antingen roota och installera custom ROM eller installera en korrekt signerad version från HTC. Har försökt men inte lyckats med något av detta.

    I Bootloadern står det:
    ACE PVT ship s-on RL
    HBOOT-2.00.0027
    MICROP-0438
    RADIO-26.14.04.28_M
    eMMC-boot
    Sep 7 2011

    Fastboot
    Recovery
    Factory Reset
    Simlock
    Image CRC.

    Som sagt, testat Fastboot, Recovey, Factory Reset utan att det hjälpt.
    Har hittat lite RUU's med RADIO-26.14.04.28_M på sidan http://shipped-roms.com/index.php?ca...roid&model=Ace (Ace = DHD) men hur vet jag vilken som är rätt? "Operatörslåst" till telenor. Borde signaturverifieringen funka med vilken som?

    Väldigt tacksam för någon som helst hjälp!!
     
  2. rocketdog

    rocketdog Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2014
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! Detta blir mitt första inlägg, så hej igen.

    Måste låna din tråd lite, då jag är i samma problem.

    Försökte roota min telefon igår, med "EasyAceRootTool", men det strulade hela tiden. Till slut testade jag använda fastboot.exe <några flaggor> boot.img.

    Sedan dess startar inte min telefon, varken i Fastboot, Recovery, Factory Reset, etc.


    Har läst om att om det står "Unlocked" ovanför Fastboot så ska man kunna använda RUU's för att återställa. Men jag förstår inte hur man ska använda dessa. Har testat köra stock RUU'n med telefonen både igång (alltså fastboot-mode) och avslagen med usb'n ikopplad. Men den lyckas inte hitta telefonen.
     
  3. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    boot.img är kernel + ramdisk. Din telefon startar inte därför att du antaligen lagt in en kernel du inte har en aning om vad den är till för. Då blir det tyvärr så här. MEN du ska alltid kunna starta bootloadern och flasha tillbaka rätt kernel om det inte är så att du också flashat en hboot.img som är korrupt eller felaktig och isf har du ännu större problem.