Ränder i skärmen

Diskussion i 'HTC 10 - Allmänt' startad av SickFatalDad, 4 apr 2017.

  1. SickFatalDad

    SickFatalDad Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2017
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej!

    Nu när solen börjat titta fram oftare så har jag märkt när jag är utomhus att i en viss vinkel så är skärmen fylld med lodräta linjer, som mörkblåa linjer över hela skärmen. Som om det ska vara så liksom. Jävligt irriterande, har fler samma skit på skärmen? Jag orkar ju inte skicka in telefonen, då blir man ju utan så länge. Men det måste väl vara ett solklart fel på skärmen? Känns som en skärm skulle kunna ha sett ut för 10 år sedan. Men vinklar jag lite på luren så ser jag inte ränderna så jag kan ju leva med det i värsta fall.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 758
    Mottagna gillanden:
    44 760
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Hfm. Det kan vara digitzern (det ytskikt som finns till för att känna av dina fingrar) som syns, om det är som små prickar som går i höjdled och sidled? Dessa brukar synas i vissa vinklar i starkt solljus, och det skiljer sig lite i hur synliga de är mellan tillverkarna/modeller också.
     
  3. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Det är säkert digitizern du ser som bernad nämner. Den kan ha lite olika mönster i form av linjer eller prickar och det syns ofta i vinkel i kraftigt ljus. Men jag har personligen aldrig upplevt det som störande eller ett problem på något telefon. Men på vissa är det lite mer synligt än andra.
     
  4. SickFatalDad

    SickFatalDad Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2017
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1
    Okej, då får jag leva med det i solljuset. Rakt framifrån syns den igenom när jag använder telefonen. Men vinklar jag den lite så försvinner den.